2018-06-19, 07:30
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Då blir hon kvar i sin lägenhet då till dödagar.
Finns ingen bank som beviljar henne något lån.
Man bliver vid sin läst är ett gammalt ordstäv som är mer än passande på GM. Hon kan använda de allra mest fantastiska instafilter på sin bilder och krydda med fantasiinlägg om hur fantastiskt livet är, men det ändrar inte det faktum att hon högst sannolikt aldrig någonsin i livet kommer ur Kronofogdens grepp. Hon kommer aldrig kunna äga kapitalvaror såsom en vettig bil och heller aldrig kunna äga sin bostad. Hon kan kanske av mamsen eller den tillfälliga pojkvännen tigga till sig en och annan billig all inclusiveresa till någon sunkig medelhavsstrand där white trashet svinar runt med billig inhemsk öl, utspädd hembränt och salmonellasmittad mat, men någon high class som hon desperat försöker ge sken av kommer aldrig inträffa. Det tredje barnet med den tredje mannen är spiken i kistan för alla förhoppningar om att träffa en vettig familjeförsörjare. Hon är och förblir vid sin looserläst.
Citera
2018-06-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Man bliver vid sin läst är ett gammalt ordstäv som är mer än passande på GM. Hon kan använda de allra mest fantastiska instafilter på sin bilder och krydda med fantasiinlägg om hur fantastiskt livet är, men det ändrar inte det faktum att hon högst sannolikt aldrig någonsin i livet kommer ur Kronofogdens grepp. Hon kommer aldrig kunna äga kapitalvaror såsom en vettig bil och heller aldrig kunna äga sin bostad. Hon kan kanske av mamsen eller den tillfälliga pojkvännen tigga till sig en och annan billig all inclusiveresa till någon sunkig medelhavsstrand där white trashet svinar runt med billig inhemsk öl, utspädd hembränt och salmonellasmittad mat, men någon high class som hon desperat försöker ge sken av kommer aldrig inträffa. Det tredje barnet med den tredje mannen är spiken i kistan för alla förhoppningar om att träffa en vettig familjeförsörjare. Hon är och förblir vid sin looserläst.
Det håller jag med dig om.
Hon kommer vara låg klass livet ut med massa skulder.
Citera
2018-06-20, 07:19
Medlem
esetts avatar
Catrin har haft tur hittills. I Enköping finns det ett liknande fall med en person som lurad massor med folk på liknande sätt som Catrin gjort. Det här hände med personens lägenhet igår den 19 juni.

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...yPJ3augb9qVpQ/
Citera
2018-06-21, 11:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Nu vill hon tydligen, "efter påtryckningar", börja betala av på skadestånd till sina BO:

http://www.devote.se/CatrinHedlund/b...54129#comments

Btw. Kunde inte låta bli att sucka när jag kom till hennes resonemang (aka självförnekelse) att hon dessutom tror att det hon betalar i skatt kan räknas som en sorts avbetalning till BO. News for you, CH: alla vi andra betalar också skatt...
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-21 kl. 11:32.
Citera
2018-06-21, 12:00
Medlem
Vill minnas att hon sagt samma sak tidigare. Dvs att hon ska börja betala av.
Citera
2018-06-21, 12:38
Medlem
SmygarBerits avatar
Äh, hon trollar. Inte betalar hon tillbaka ngt. Aldrig hänt och kommer aldrig att göra. Bara lögner för att alla ska sluta "tjata" på henne.
Citera
2018-06-21, 12:39
Medlem
DiegoRostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu vill hon tydligen, "efter påtryckningar", börja betala av på skadestånd till sina BO:

Btw. Kunde inte låta bli att sucka när jag kom till hennes resonemang (aka självförnekelse) att hon dessutom tror att det hon betalar i skatt kan räknas som en sorts avbetalning till BO. News for you, CH: alla vi andra betalar också skatt...
Med vilka pengar ska hon betala av menar du/hon?
Citera
2018-06-21, 13:13
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

Jag tror inte att det är möjligt att prioritera på det sättet när man betalar till kfm- ?om hon nu betalar (vilket hon inte kommer att göra) så går pengarna till typ inkassobolag och dylikt först.BO ligger nog långt ner på listan.
Citera
2018-06-21, 13:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag tror inte att det är möjligt att prioritera på det sättet när man betalar till kfm- ?om hon nu betalar (vilket hon inte kommer att göra) så går pengarna till typ inkassobolag och dylikt först.BO ligger nog långt ner på listan.

Ja, bortsett från att hela hennes resonemang är rena rama ögontjäneriet, så går inte heller matematiken ihop riktigt. Minst sagt.

Intressant i sammanhanget ser jag dock hennes passus "efter påtryckningar". Påtryckningar från vem? Övervakaren, kbt-handledaren, anhöriga, pojkvännen eller någon annan som fått nog av hennes betalningsovilja gentemot BO?

Eftersom jag inte tror att det är hennes eget samvete som talar, inte heller ren omtanke om sina brottsoffer.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-21 kl. 13:42.
Citera
2018-06-21, 13:43
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ja, bortsett från att hela hennes resonemang är rena rama ögontjäneriet, så går inte heller matematiken ihop riktigt. Minst sagt.

Intressant i sammanhanget ser jag dock hennes passus "efter påtryckningar". Påtryckningar från vem? Övervakaren, kbt-handledaren, anhöriga, pojkvännen eller någon annan som fått nog av hennes betalningsovilja gentemot BO?

Eftersom jag inte tror att det är hennes eget samvete som talar, inte eller ren omtanke om sina brottsoffer.

Som du säger måste hon kanske visa lite ”goodwill”. ?Så den där samhällstjänsten inte förvandlas till fängelse hon lär väl fått uppskov under föräldraledigheten kan man misstänka.

Lite läskigt att det finns, av kommentarerna att döma, andra mammor (framtida BO?)som verkar gå på hennes skitsnack om det nu inte är hennes egna kommentarer alltihop
Citera
2018-06-21, 14:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Det är intressant hur hon i sin blogg/IG alltid skriver att hon fyndar kläder och annat som hon köper.

Tyvärr tror jag att hon inte talar sanning. Varorna är egentligen dyrare än hon skriver. Men hon vill väl ge sken av att hon lever så oerhört "sparsamt" för att brottsoffer, övervakare, bloggläsare etc ska tro att hon inte slösar med sina pengar. Ett färskt exempel:

I bloggen skrev hon igår kväll: "Självklart passade jag även på att springa in på Nelly och jag fyndade en klänning för 80 kr". På bloggen finns bilder där hon poserar med sin nyinköpta klänning http://www.devote.se/CatrinHedlund/m...laner-31153997

MEN om man tittar på exakt samma klänning på Nelly.com, så kostar den 349 kr (vilket är gällande reapris efter att den kostat ordinarie 499 kr): https://nelly.com/se/kläder-för-kvin...s-133346-0092/

Jag har väldigt svårt att tro att den fysiska butiken säljer samma klänning så oerhört mycket billigare än på webben...

Tyvärr lurar hon bara sig själv mer än någon annan
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-21 kl. 14:22.
Citera
2018-06-26, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Som du säger måste hon kanske visa lite ”goodwill”. ?Så den där samhällstjänsten inte förvandlas till fängelse hon lär väl fått uppskov under föräldraledigheten kan man misstänka.

Lite läskigt att det finns, av kommentarerna att döma, andra mammor (framtida BO?)som verkar gå på hennes skitsnack om det nu inte är hennes egna kommentarer alltihop
Hon kan väl inte vara föräldraledig hur länge som helst heller, hon verkar ju inte ha gjort samhällstjänsten ännu iallafall.
Kan ju vara hon själv som skriver bloggkommentarerna.
Den senaste sonen ser arabisk ut och hon verkar ha en ny kille nu som är grek.
Pappan till den tredje sonen verkar vara ute ur bilden iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in