2017-09-12, 17:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Eller så är det Det här som är den kommande resan. Stackarn som blivit inblandad i den här röran. Men kanske är det kärlek. Vem vet.

Tror att tingsrätten kommer att gå på offerkoftans försvarslinje.
Gravid, havandeskapsförgiftning och därmed känslig för stress, impulsivt beteende triggat av en kraschad ekonomi och en önskan att ge sina barn allt.... Vill starta om och bättra sig men blev nekad VINN-programmet som hon säger sig faktiskt velat ha gått. Ingen som kan ta hand om barnen om hon döms till fängelse och stor chans att hon blir av med jobbet om detta sker. Vilket skett tidigare. Utifrån en återanpassningsaspekt och för barnens bästa, tror jag att det blir villkorligt/ samhällstjänst.
Jag har svårt att tro att rättens ordförande kommer att inta den hållningen men med nämndemännen vet man ju aldrig. Man törs väl knappast hoppas att den oimponerande åklagaren överklagar en för mild dom?
Citera
2017-09-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har svårt att tro att rättens ordförande kommer att inta den hållningen men med nämndemännen vet man ju aldrig. Man törs väl knappast hoppas att den oimponerande åklagaren överklagar en för mild dom?
Man kan ju hoppas att nämndemännen kommer till samma slutsats som domaren.
Med den menlösa åklagaren vet jag inte hur hon kommer göra om hon kommer överklaga om det blir för mild påföljd i tingsrättens dom.
Citera
2017-09-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Frågan är vad åklagaren accepterar som lägsta straff innan hon överklagar.
Vi får se om domen blir överklagad av åklagaren, efter den 9 oktober vet vi det.
Citera
2017-09-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Fy faaan så sorgligt! Tycker det bara blir mer och mer uppenbart att Catrin verkligen försökte bli gravid i hopp om att undvika fängelsestraff. Kan liksom inte förstå varför en väljer att behålla och sätta ett barn till världen under sånna kaosiga omständigheter annars.

Ja det är mycket som är sorgligt i CH liv, minst sagt

Hon kan idag inte försörja de två grabbar hon har utan brottslighet (har vi svart på vitt) att då ens fundera på ytterligare ett barn gör att man ifrågasätter hennes omdöme.
De bor alla i en sketen 2:a, CH har inte ens ett sovrum, hur skall hon ha råd med en större lägenhet utan att tigga pengar hos soss?
Synd om hennes grabbar!

CH avslutade väl aldrig sina studier, därmed svårare att få ett mer välbetalt arbete.
Och hur attraktiv är en 30+ ensamstående kvinna med 3 ungar för en arbetsgivare?
Har ingen aning om detta, kanske har jag fel?

Resor, upplevelser och annat som förgyller tillvaron kan hon fett glömma såvida hon inte återgår till den brottsliga banan
Att beta av sina skulder hos KFM lär ta några år

Någon som vet om de nya skulder från denna rättegången per automatik hamnar hos KFM?
Citera
2017-09-12, 18:31
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Han är enligt källa ute ur bilden och har flytt utomlands. Enligt hans FB till Mallorca.

Någon som vet närmare vart på Mallorca? Ska dit om några veckor.
Citera
2017-09-12, 18:32
Medlem
Neonights avatar
Ganska lågt förtroende för tingsrätt. Blir säkert villkorligt i 1 år och ett "Ajabaja Catrin!"
Citera
2017-09-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Någon som vet närmare vart på Mallorca? Ska dit om några veckor.
Palmaområdet och TUI, stod det på hans linkedin.
Citera
2017-09-12, 18:53
Medlem
vonDunajewskans avatar
Intressant att läsa Duston91s sammanfattning. Enormt med cringe när LT sände live. Reportern på plats var en sådan som vill väl, men borde läsa intervjuteknik. Väldigt tydligt ställningstagande i hans rapport, skittrist, men man fattar ju varför.

Var det inte litet dumt att målsägande inte hördes? Det blev ju trots allt omgång två då de tvingades ställa in sig på att vara tillgängliga, men sedan inte fick chansen att yttra sig.

Blir intressant att höra domen. Blir intressant att se ifall den blir överklagad.

Jag har någon naiv förhoppning om att denna tråd kommer sjunka ner i flashbackdjupet när allt detta är över. Den finns ju alltid kvar, ifall hon skulle börja begå brott igen... (och inte skulle väl hon!?)
Citera
2017-09-12, 19:05
Medlem
Skulle säga att det är högst otroligt att CH döms till fängelse.
Citera
2017-09-12, 19:27
Medlem
Fängelse eller ej så måste ändå det värsta straffet vara stämplingen för resten av livet och ett berg av skulder på toppen av det. Iallafall i min värld. Däremot hoppas jag verkligen hon blir dömd till fängelse och att de tittar på att hon strax efter första domen hänsynslöst fortsatte sina bedrägerier. Det säger allt om hennes bristande insikt.

Förresten, vad kan det bli för trevlig samhällstjänst annars? Parkarbetare mitt i city med start om två veckor? Kratta kyrkogårdar?
Senast redigerad av Hallonpulver 2017-09-12 kl. 19:46.
Citera
2017-09-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Jag har någon naiv förhoppning om att denna tråd kommer sjunka ner i flashbackdjupet när allt detta är över. Den finns ju alltid kvar, ifall hon skulle börja begå brott igen... (och inte skulle väl hon!?)

Du som är så insatt i latrind eskapader, vad är den längsta tid som hon hållit upp från att begå brott?

Jag tror att hon snart är igång igen. Hon måste ha en enormt mycket uppdämd ångest inför rättegången och jag tror att hon kommer inte att klara att stå emot impulsen att lura någon som hon ser det, enfaldig, och unna sig lite lyx.
Citera
2017-09-12, 20:10
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Skulle säga att det är högst otroligt att CH döms till fängelse.
Jag sätter emot!

Hur mycket mer än återkommande, systematisk brottslighet under pågående skyddstillsyn skulle annars krävas?
Frånsett den menlösa åklagaren som svag länk då kanske...

*Jag VILL se Catrin tvingas bära fångvårdens bekväma underställ.*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in