2016-12-01, 12:16
Medlem
Har Catrin varit i farten igen? 😅 Det här är något hon skulle vara kapabel till.

http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...n?referrer=app
Citera
2016-12-01, 12:16
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om en organisation eller förening hade skrivit mejlet, då hade förträdarna för den fömodligen inte använt formuleringen "Vi vet att du haft det väldigt kämpigt" för att i nästa mening skriva "Jag och många andra resonerar såhär".

Ordet "jag" är ganska avslöjande här. En organisation uttalar sig inte i första-person (d.v.s. "jag"), istället förmedlar man organisationens gemensamma åsikter antingen genom att lägga in namnet på organisationen eller "vi".

Satsar därför novemberlönen på att hon skrivit "mejlet" själv.
Det också ... det är väldigt mycket i "mejlet" som talar för att det är Catrin själv helt enkelt, som har författat detta lilla skämt. Hon måste leva ett extremt tråkigt liv som tror att någon vill höra henne föreläsa.
Citera
2016-12-01, 13:13
Medlem
Jag vill bara tillägga att hennes morsa är inte miljonär. Hon kan inte fortsätta betala bil/hyra och eventuella böter. En kommuntjänst (som inte verkar fylla upp heltid) och dessutom har hon ett hus, som ska underhållas. Inga lottovinster, inga stora arv, ingen tidigare VD tjänst på stort företag.
Citera
2016-12-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om en organisation eller förening hade skrivit mejlet, då hade förträdarna för den fömodligen inte använt formuleringen "Vi vet att du haft det väldigt kämpigt" för att i nästa mening skriva "Jag och många andra resonerar såhär".

Ordet "jag" är ganska avslöjande här. En organisation uttalar sig inte i första-person (d.v.s. "jag"), istället förmedlar man organisationens gemensamma åsikter antingen genom att lägga in namnet på organisationen eller "vi".

Satsar därför novemberlönen på att hon skrivit "mejlet" själv.

Just figuren eller ja snarlikt figuren "jag och många andra" finns i något äldre "autentiskt" blogg/IG -inlägg, stötte på det igår efter en genomgång av fupen och reagerade på det.
Citera
2016-12-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det också ... det är väldigt mycket i "mejlet" som talar för att det är Catrin själv helt enkelt, som har författat detta lilla skämt. Hon måste leva ett extremt tråkigt liv som tror att någon vill höra henne föreläsa.

Tror precis som du, att Catrin lever ett väldigt trist liv, fattigt!
Rätt säker på att hon knappt några vänner, dessa har hon blåst, en kille nämner hon men det e i hennes egna drömvärld, grabbarnas ev kompisar fr dagis tror jag tittar åt ett annat håll när hon går förbi, det folktomma gymmet, sorry omklädningsrummet, e helt tomt på alla foton (va prova på 3 dagar slut nu? eller kommer det komma dagliga gym kort igen?)
Va sjutton gör hon hela dagarna? Sitter ensam i sin sunkiga lägenhet eller är hon ute och fikar, shoppar? (knappast hon har ju fan samma gamla trasor på sig varje dag) går på ansiktsbehandlingar, lunchar ute med vänner? Bio?
Det svaret kan vi redan-därav alla gamla foton hon lägger ut om och om igen....
Genom bloggen tror jag att hon kan låtsas, låtsas leva det livet hon drömmer om-att vara en host-host stor bloggare, en kändis, vad som helst eg än en ensam, arbetslös WT morsa!
Tillägg:
Som blåser till och med barn på pengar för att ha råd att själv tex dra på en Polen resa.
Om inte DET e ruttet ja då vet jag inte vad som kan va lägre
Senast redigerad av denisa 2016-12-01 kl. 13:46.
Citera
2016-12-01, 14:49
Medlem
Detta fick jag som svar av Jesper på Stylewish.me:

Hej,

Det är väldigt många inlägg att läsa. Vår support är ganska begränsad då vi driver diverse Internettjänster och vår support redan tar överdrivet lång tid i förhållandet till vår intäkter/utveckling av tjänsterna.

Vi betalar i snitt kanske 1kr/klick. För att hon skulle tjäna några betydande summor via Stylewish behöver hon väldigt många läsare. Något jag gissar att Flashback-tråden säkert genererar. Men vår nisch är modebutiker på nätet. Alltså modebloggare. Något hon inte direkt är. Märker vi att klicken är värdelösa så avslutas troligen samarbetet.
Vi kan inte stänga av en medlem för att hon är dömd för brott. Som inte har någonting med vår verksamhet att göra.

Stylewish är en tjänst som är öppen för alla likt Google eller Hotmail. Dom stänger inte av kriminella eller dömda brottslingar. Det kanske är en dålig jämförelse. Men du förstår säkert min poäng. Vi kan inte dubbelkolla vilka som blir medlemmar aktivt. Utan kontrollerar trafik och personer innan vi betalar ut pengar. Skulle hon ha legit bloggtrafik så kan vi inte stänga av användaren för att hon tidigare är dömd för bedrägeri.

Eller vad tänker du att vi borde göra?

Med vänliga hälsningar,
Citera
2016-12-01, 14:49
Medlem
Stylewish verkar inte bry sig om hur deras tjänst används!
Citera
2016-12-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider

Hej,

Det är väldigt många inlägg att läsa. Vår support är ganska begränsad då vi driver diverse Internettjänster och vår support redan tar överdrivet lång tid i förhållandet till vår intäkter/utveckling av tjänsterna.

Vi betalar i snitt kanske 1kr/klick. För att hon skulle tjäna några betydande summor via Stylewish behöver hon väldigt många läsare. Något jag gissar att Flashback-tråden säkert genererar. Men vår nisch är modebutiker på nätet. Alltså modebloggare. Något hon inte direkt är. Märker vi att klicken är värdelösa så avslutas troligen samarbetet.
Vi kan inte stänga av en medlem för att hon är dömd för brott. Som inte har någonting med vår verksamhet att göra.

Stylewish är en tjänst som är öppen för alla likt Google eller Hotmail. Dom stänger inte av kriminella eller dömda brottslingar. Det kanske är en dålig jämförelse. Men du förstår säkert min poäng. Vi kan inte dubbelkolla vilka som blir medlemmar aktivt. Utan kontrollerar trafik och personer innan vi betalar ut pengar. Skulle hon ha legit bloggtrafik så kan vi inte stänga av användaren för att hon tidigare är dömd för bedrägeri.

Med vänliga hälsningar,

Han verkar inte ha mycket att komma med och de verkar inte bry sig.
Citera
2016-12-01, 15:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Hej,

Med vänliga hälsningar,
Men stackars Jesper då... är han också ett offer? Dom tjänar för dåligt med pengar och har för dålig support och kan tydligen inte själva välja vilka dom har som medlemmar. Det är ok att ha en yrkeskriminell som medlem, som dessutom är under utredning och väntar åtal för ännu fler bedrägeribrott. Snyft snyft... gäsp och Jesp.

Kan vi hjälpa dig att välja dina medlemmar Jesper? Kan vi som stör oss på din ryggradslösa hållning kontakta de annonsörer som antagligen betalar en del av ditt levebröd och förklara varför vi kommer att rata deras produkter beroende på en syltrygg som snyftar över bristande supportresurser men gärna låter en kriminell stå för den business han så hett eftertraktar? Att vi inte kommer att sponsra produkter som marknadsförs av en yrkeskriminell? Vill dina kunder ha brottslingar som marknadsförare, har du frågat dom Jesper eller har du för lite tid?
Kan vi kanske också hjälpa Jesper att få kontakt med KFM som säkert gärna vill veta på vilket konto Jesper sätter in Judaspengarna?

Många frågor blev det... ni som följer tråden har säkert svar
Nån som hört nåt mer om när rättegången ska äga rum, eller har åklagaren vikt in klövarna?
Citera
2016-12-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han verkar inte ha mycket att komma med och de verkar inte bry sig.
Det gör de inte - de tyckte det var ganska bra utmärkt att det var reklam!
Citera
2016-12-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Stylewish verkar inte bry sig om hur deras tjänst används!

så är det verkligen. Efter att jag svara på vad jag tycker att dem skulle göra för att skydda sitt trademark så fick jag Tack för din Feedback. Kanske endå är ett företag som passar oseriösa Catten.
Citera
2016-12-01, 15:18
Medlem
Citat:

Hej,

Med vänliga hälsningar,

Lamt svar. Men kan ändå till viss del förstå att ett halvseriöst företag inte orkar bry sig om tex Cattens bakgrund.

Men(!) i detta fall tycker inte jag att det ska fokuseras på hennes bakgrund, utan det handlar om att hon använder deras tjänst/funktion på ett sätt som strider mot Marknadsföringslagen. Har någon som mailat Stylewish understrukit just detta? Det av något borde de vara intresserad av att kolla upp.

Hon blev bortplockad från Tourn (liknande tjänst som Stylewish) och jag tror att det till stor del beror på att de är extra försiktiga just nu pga kommande förhandling gällande omärkt/inte korrekt märkt reklam på Kissies blogg där Tourn Media AB var samarbetspartnern och anses medskyldiga till brottet. Och utav den anledningen borde även Stylewish vara noga med att de bloggare som använder deras funktioner/länkar reklammarkerar på korrekt sätt enl MFL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in