2017-09-12, 14:43
Medlem
PTHJs avatar
Om/när CH döms till fängelse kommer domen säkerligen överklagas. Kan hon ta tillbaka sitt erkännande som gjorde att målsägarna inte vittnade och att de i så fall kan komma att höras i HR?
Citera
2017-09-12, 15:08
Medlem
godzilla32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Om/när CH döms till fängelse kommer domen säkerligen överklagas. Kan hon ta tillbaka sitt erkännande som gjorde att målsägarna inte vittnade och att de i så fall kan komma att höras i HR?

Hon har ju erkänt allt, rakt av. Hur kan man överklaga då? Det gör man ju normalt när man anser att vissa omständigheter i fallen missats, missuppfattats, tillkommit vittnesmål etc, och utav det kan straffet ändras åt ena eller andra hållet. Har man erkänt till 100% och blir dömd till 1 års fängelse, kan man väl inte överklaga straffet, gärningen och erkännandet är ju detsamma? Att hälsa rätten efter en dom på gärningar man erkänt, "göt om gör rätt", är det ens möjligt?
Min gissning är att HR aldrig kommer ens överväga att ta upp detta.
Citera
2017-09-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzilla32
Hon har ju erkänt allt, rakt av. Hur kan man överklaga då? Det gör man ju normalt när man anser att vissa omständigheter i fallen missats, missuppfattats, tillkommit vittnesmål etc, och utav det kan straffet ändras åt ena eller andra hållet. Har man erkänt till 100% och blir dömd till 1 års fängelse, kan man väl inte överklaga straffet, gärningen och erkännandet är ju detsamma? Att hälsa rätten efter en dom på gärningar man erkänt, "göt om gör rätt", är det ens möjligt?

Man överklagar ju själva domen (påföljden) som inte kommit ännu. Sen är det ju upp till hovrätten att fundera på om det är värt att ta upp fallet.
Citera
2017-09-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Är det någon här som har koll på vad som hände med catrins loverboy och babypapa?
Vad heter han, Sam? Tyckte det var märkligt att han inte var med på rättegången.

Jag är tyvärr blockad från exakt alla Catrins sociala medier konton, det är ändå en heeel del olika konton. Så kan inte riktigt själv luska ut om den där Sam är med i bilden eller ej fortfarande.

Han är enligt källa ute ur bilden och har flytt utomlands. Enligt hans FB till Mallorca.
Citera
2017-09-12, 15:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Han är enligt källa ute ur bilden och har flytt utomlands. Enligt hans FB till Mallorca.

Enligt LinkedIn som anställd hos en av de större researrangörerna. Om detta stämmer, så måste det svida rejält för CH - hon som älskar charterresor
Citera
2017-09-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzilla32
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Sen är det ju upp till hovrätten att fundera på om det är värt att ta upp fallet.
Får hon ett fängelsestraff så krävs (vad jag vet) inte prövningstillstånd i hovrätten. Så överklagar hon en fängelsedom så lär det bli en ny rättegång. Jag vet inte om det går att ta tillbaka ett erkännande då, men oavsett vilket skulle det knappast vara någon bra idé - trovärdigheten skulle väl vara närmast noll i det läget.

Edit: Och får hon villkorlig dom, samhällstjänst eller bara böter, så gör hon nog klokast i att inte överklaga. Risken är, som ju domaren påpekade i gårdagens förhandling, överhängande att hon kan få ett fängelsestraff - och slipper hon det i TR så är det väl inte så smart att sätta turen på prov även i HR.
Senast redigerad av WeBLPZ 2017-09-12 kl. 15:54.
Citera
2017-09-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeBLPZ
Får hon ett fängelsestraff så krävs (vad jag vet) inte prövningstillstånd i hovrätten. Så överklagar hon en fängelsedom så lär det bli en ny rättegång. Jag vet inte om det går att ta tillbaka ett erkännande då, men oavsett vilket skulle det knappast vara någon bra idé - trovärdigheten skulle väl vara närmast noll i det läget.

Edit: Och får hon villkorlig dom, samhällstjänst eller bara böter, så gör hon nog klokast i att inte överklaga. Risken är, som ju domaren påpekade i gårdagens förhandling, överhängande att hon kan få ett fängelsestraff - och slipper hon det i TR så är det väl inte så smart att sätta turen på prov även i HR.

Skriver under på det du skriver.
Citera
2017-09-12, 16:13
Medlem
PTHJs avatar
Frågan är vad åklagaren accepterar som lägsta straff innan hon överklagar.
Citera
2017-09-12, 16:21
Medlem
Hur har pappan till nr 3 tänkt sig framtiden för sitt barn? Tänker han ens vara delaktig? Och jag undrar hur latrin tänkte egentligen som blev gravid igen...Var det menat som strategi för att slippa fängelse? Hon kan ju knappast bli gravid inför varje rättegång? Nä, jag kommer aldrig att förstå hur hon tänker...
Citera
2017-09-12, 16:30
Medlem
Arya.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RWUC
Kan man fakea namnet som donationen ges i? "Catrin Hedlund" donerade precis 666kr

Ja det kan man. Men personligen tycker jag det är osmakligt. Att sätta Catrins namn på en god gärning 🤢😷
Citera
2017-09-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt LinkedIn som anställd hos en av de större researrangörerna. Om detta stämmer, så måste det svida rejält för CH - hon som älskar charterresor

Eller så är det Det här som är den kommande resan. Stackarn som blivit inblandad i den här röran. Men kanske är det kärlek. Vem vet.

Tror att tingsrätten kommer att gå på offerkoftans försvarslinje.
Gravid, havandeskapsförgiftning och därmed känslig för stress, impulsivt beteende triggat av en kraschad ekonomi och en önskan att ge sina barn allt.... Vill starta om och bättra sig men blev nekad VINN-programmet som hon säger sig faktiskt velat ha gått. Ingen som kan ta hand om barnen om hon döms till fängelse och stor chans att hon blir av med jobbet om detta sker. Vilket skett tidigare. Utifrån en återanpassningsaspekt och för barnens bästa, tror jag att det blir villkorligt/ samhällstjänst.
Senast redigerad av scarletto 2017-09-12 kl. 17:46.
Citera
2017-09-12, 17:53
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea

Fy faaan så sorgligt! Tycker det bara blir mer och mer uppenbart att Catrin verkligen försökte bli gravid i hopp om att undvika fängelsestraff. Kan liksom inte förstå varför en väljer att behålla och sätta ett barn till världen under sånna kaosiga omständigheter annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in