2017-08-12, 23:03
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouch1
Skulle inte ta gift på det iallafall. Människor som mår riktigt dåligt målar upp en fasad att allt är som det ska, speciellt en ytlig toppbloggerska. Är nog inte helt omöjligt att det kommer hända nått drastiskt pga denna tråd den 10 september.

Nej. Jag skulle aldrig ta gift på någonting, men psykopater är inte kända för att ta livet av sig. Vad det beror kan man ju spekulera kring- utan empati har jag svårt att se att man skulle kunna känna den slags skuld som krävs för att livet av sig.

Jag önskar inte livet av någon, men däremot anser jag att ett beteende som orsakar människor lidande måste bestraffas. Är det fel? (hon har ju varit aktiv, vad vi vet, i nästan ett halvt decennium)
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-08-12 kl. 23:21.
Citera
2017-08-12, 23:27
Medlem
Ouch1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise

Jag önskar inte livet av någon, men däremot anser jag att ett beteende som orsakar människor lidande måste bestraffas. Är det fel? (hon har ju varit aktiv, vad vi vet, i nästan ett halvt decennium)

Jag dömmer inte dig, jag bryr mig absolut inte om rasblanderskan och hennes fancy toppbloggarliv eller hennes 2 bastarder.

Hon har lurat massor av människor på pengar så hon ska vara glad att det bara är text på Internet och inte misshandel och bötfällningar eller ännu värre saker.
Citera
2017-08-12, 23:28
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Fallet Catrin Hedlund är en studie psykopati, därav är hela livsföringen av intresse. Jag undrar om du har läst de bägge förundersökningarna?
Har du?

Citat:
Jag tycker, att ska man komma och raljera i en tråd bör man ha en del på fötterna. Det kanske är så att du tagit del av de bägge förundersökningarna, men jag tycker det avspeglas dåligt i din kommentar.
Det är ju du som filat hårt på trådsanningen om att CH skulle vara psykopat. Vart i förundersökningen finns detta bekräftat? Eller raljerar du bara?
Citera
2017-08-12, 23:39
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenRygg
Har du?

Det är ju du som filat hårt på trådsanningen om att CH skulle vara psykopat. Vart i förundersökningen finns detta bekräftat? Eller raljerar du bara?

Om vi ska leka lite "galen rygg" eller vad fan du heter. Kan inte du raljera lite inom ämnet psykopati, kan du komma med ett par argument som bestrider min hypotes? Du kan utgå från mina inskrivningar i DSM-5. Jag presenterar dom nedan

Vad är din analys av FUP 1 och 2?

Catrin har aldrig genomgått någon psykiatrisk undersökning, förutom KBT (enligt henne själv) som knappast har någon effekt.

"A. Det finns ett mönster av ringaktning mot andra människor vilket pågått sedan 18 års ålder vilket är indikerat av minst tre av följande:

Misslyckande med att följa sociala normer med respekt för lagliga beteenden indikerat av upprepade handlingar som legat till grund för gripande.

Dömdes 4/5 2016 i Södertälje tingsrätt för bedrägeri och rattfylleri. Uppkommande rättegång 29-30 maj avseende grovt bedrägeri.

Falskhet, indikerat av upprepade lögner, användande av alias eller att ha lurat andra för egen personlig vinnings skull.

Påstod att hon väntade med barn med en av medlemarna i Panetoz (visade sig sedermera vara en lögn genom genom faderskapstest). Påstod sig blivit våldtagen under en semsterresa (visade sig sedermera vara en lögn vid en läkarkontroll, där hon avböjde från att ta det vidare då det rörde sig om en sk. försäkringsscam). Alla icke-befintliga biljetter hon sålt. Påstår sig varit basketproffs i Dubai, även detta en lögn sedan det uppdagades att det i själva verket rörde sig om en amatörliga.

Impulsivitet eller misslyckande med att planera i förväg.

Alla dessa resor som inte finns eller aldrig blir av, videobloggen mm. Löften (överlag) om att sluta
exponera sig i social medier.

Irritabilitet och aggressivitet indikerat av upprepade slagsmål eller överfall.

Finns en fläskläpp i FUP 1, samt en ny anmälan om misshandel förvisso anser hon sig själv
vara offret, men frågan är vad hon själv gjort för att framkalla situationen.

Vårdslöshet och bristande respekt inför egen och/eller andras säkerhet.

rattfylla.

Ihärdig vårdslöshet indikerat av upprepade misslyckanden i att ha koncist arbete.

bartender, dagisfröken (kallar henne det då hon ej har utbildning)," proffsbloggare", nuvarande jobb (kundtjänst?) vad det nu är för något. Allt går i stöpet på grund av ovannämda utläggningar

Brist på samvete indikerat av bortrationalisering eller oberördhet av att man behandlat någon illa, skadat eller stulit från någon annan."

Ok. Det brukar låta i stil med; "Det finns dom som begått värre brott" (eftersom det uppenbarligen finns grövre brott betyder Catrins bedrägerier inte så mycket). Behandlingen av Kerstin från den senaste FUn där hon går så långt så att hon ringer och trakasserar personen på jobbet. Hotar att anmäla BO för förtal vid utebliven leverans av biljetter. Finns så mycket mer som ni alla säkert känner till.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-08-12 kl. 23:50.
Citera
2017-08-12, 23:51
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Om vi ska leka lite "galen rygg" eller vad fan du heter. Kan inte du raljera lite inom ämnet psykopati, kan du komma med ett par argument som bestrider min hypotes? Du kan utgå från mina inskrivningar i DSM-5

Vad är din analys av FUP 1 och 2?

Catrin har aldrig genomgått någon psykiatrisk undersökning, förutom KBT (enligt henne själv) som knappast har någon effekt.
Jag tycker vi skippar lekarna och håller oss till de regler du tycker vi ska följa i tråden.
Det spelar ingen roll om du personligen tycker CH är psykopat, det blir inte sanning för det.
Citera
2017-08-12, 23:53
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Jag tycker vi skippar lekarna och håller oss till de regler du tycker vi ska följa i tråden.
Det spelar ingen roll om du personligen tycker CH är psykopat, det blir inte sanning för det.

Kommentera gärna kriterierna angående antisocial personlighetsstörning, presenterade ovan, ligger det inte något i det? Är det totalt bullshit?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-08-12 kl. 23:59.
Citera
2017-08-13, 00:09
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Kommentera gärna kriterierna för antisocial personlighetsstörning, presenterade ovan, ligger det inte något i det? Är det totalt bullshit?
Jag kan hålla med om att CH har många psykopatiska drag. Men precis som du säger, så finns det ingen ställd diagnos.
Citera
2017-08-13, 00:31
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Jag kan hålla med om att CH har många psykopatiska drag. Men precis som du säger, så finns det ingen ställd diagnos.

Störningen finns där utan ställd diagnos. Precis som sjukdomar, som exempelvis cancer kan debutera tio år innan den fastställs och ger symptom.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-08-13 kl. 00:36.
Citera
2017-08-13, 10:31
Medlem
Catrine är en fin kvinna som nu är på banan efter att ha slirat i det omoraliska diket ett par år.
Uppmanar er att försöka tänka positivt gällande Catrine under det närmsta dygnet.
Citera
2017-08-13, 11:13
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Catrine är en fin kvinna som nu är på banan efter att ha slirat i det omoraliska diket ett par år.
Uppmanar er att försöka tänka positivt gällande Catrine under det närmsta dygnet.

"Ett par år"?
Läs tråden från början, läs vad hon har gjort och hur hon har betett sig under minst 10 år...
Sorry, men att koppla ihop uttrycket "tänka positivt" med Latrin blir bara så fel.
Citera
2017-08-13, 14:21
Medlem
Kan man fejka en graviditet och missfall för en domstol? Då måste hon ha fått graviditeten dokumenterad och sen missfall för att få intyg
Citera
2017-08-13, 14:46
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Falskhet, indikerat av upprepade lögner, användande av alias eller att ha lurat andra för egen personlig vinnings skull.

Vad menas med "användande av alias"? Tex att smsa från sin unges telefon och låtsas vara en människa som inte finns? Att utge sig för att vara en Tarzan Wihlborg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in