2017-08-12, 08:32
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Det här är verkligen extremt roligt. Spännande reaktion från någon som menar att man inte skall tro på sådant om står på Flashback...

Hur vet man ens om någon obehörig läst? Jag menar, man kan ju ha ett helt vårdteam, den som skrivit ut medicin kan vara en läkare man inte mött och det kan finnas andra man inte vet namnet på som av någon anledning har skäl att kolla i ens journal...? I min egen finns allt ifrån gynanteckningar till blodtrycksmätning, så jag antar att det i regel är ganska många människor som har anledning att läsa den?

Nu vet jag inte hur det ser ut i CH:s fall, men eftersom hon vill göra en utredning om ADHD (oklart om sådan görs/gjorts) så antar jag att hon givit samtycke att dela den med (hur man nu uttrycker det) en hel avdelning ungefär? Sedan att hon (åtminstone enligt henne själv) åker till akuten i tid och otid måste ju leda till att en massa människor till och med måste få titta i den?

Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Vem är det som menar att man inte skall tro på sådant som står på Flashback?
EDIT: Latrin såklart sjukt trög jag är

Vi säger så här: om du bor i Alingsås och endast besökt gyn och ortopeden där finns det ingen anledning för en sjuksköterska på lungmottagningen i Gullspång att läsa vad du gjort på gyn och ortoped i Alingsås. Där är det förhoppningsvis enkelt att upptäcka missbruk. Om en läkare på kirurgen i Alingsås har varit inne och läst din journal upp och ner utan ha koppling till dig är missbruket också relativt lätt att upptäcka, speciellt om läkaren spenderat lång tid att läsa. Jag jobbar ungefär med sånt här så jag vet också att när man faktiskt har anledning att läsa någons journal så gör man det så snabbt man bara kan och stänger ner så fort man hittat det man letat efter, just på grund av att allt loggas.

Jag kan självklart inte verifiera att det jag fick i PM stämmer, men personen ville att jag skulle föra den informationen vidare och då gjorde jag det. Jag har ingen aning om vem personen i fråga är, men jag fick uppfattningen att denne hade någorlunda koll på Latrin i alla fall.

Man kan nog dra det ett par varv längre, alla inom svensk sjukvård kan ha läst.. Vi kan ta ett citat från ett debattinlägg i Expressen nyligen som källa; "Vi som arbetar i vården vet att vem som helst av hundratusentals vårdmedarbetare i landet med minimal risk för upptäckt kan läsa alla patientjournaler. Man behöver inte ens logga in med eget lösenord för att läsa en enskild journal och risken att avslöjas via det inloggningsregister som vårdgivarna för fram som ett alibi för integritetsskydd är mycket liten eftersom det naturligtvis är omöjligt att granska alla hundratusentals inloggningar som görs varje dygn."

http://www.expressen.se/debatt/patie...stallt-det-ar/

Så Catrin, mina fem cent går till: Ärende nedlagt, utredningsunderlag saknas 😉
Senast redigerad av Donald.Trams 2017-08-12 kl. 08:37.
Citera
2017-08-12, 09:13
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Har för mig att Catrin skrev att hon skulle överväga att tacka ja efter att först kolla med sina vänner (vilka vänner)
Callesto finns ju alltid
Citat:
Man undrar ibland, hur sjuk är inte bedragerskan Catrin Hedlund, varför detta enorma behovet att ljuga, om allt?
Hennes patologiska ljugande bottnar förmodligen i en vilja att vara något hon inte är och aldrig kommer kunna bli. Hon är och kommer alltid vara underklass, en tragisk förlorare som aldrig kommer ha råd till minsta flärd och glamour i livet utan att begå kriminella handlingar. Hon vill inget annat än att vara en bloggare som blir inbjuden till events, resor exotiska platser, morgonsoffor, som får goodiebags i parti och minut och samarbeten med allehanda lyxiga varumärken. Det verkar vara hennes drömliv. Det tragiska är att det aldrig varit så och kommer aldrig att bli. På sin höjd kan stackaren ha en blogg där hon beklagar sig över hur trist det är att behöva äta blodpudding varannan dag för att ha råd med barnens medlemsavgift i fotbollsklubben. För det är sådana problem hon kommer brottas med. Och alla vet det. Hon kommer inte kunna ljuga mer. Alltför många människor vet om hennes förutsättningar. Och så fort hon skaffar en blogg med kommentarsmöjlighet så kommer frågorna hagla in; "varför ljög du så hänsynslöst om att en artist var far till ett av dina barn?", "När ska du börja betala tillbaka till dina brottsoffer?", Varför ljög du om att du var basketproffs i Dubai?". Ingen är intresserad av hennes torftiga vardagsliv, men alla vill veta varför hon tvånsmässigt ljuger om ALLT.
Citat:
Förra rättegången erkände hon väl vissa åtalspunkter minns inte om det var alla, men den här gången har hon gått ut i omgångar och bedyrat att hon är helt oskyldig, därav ett större intresse att ta del av hennes bevis den 11 Sept!
Det är liksom ingen idé att ljuga. Bevisen finns där. Pengarna har kommit in på hennes (och mammans) konto. SMS finns där som bevis. Målsägarna är verkliga personer med riktiga och bevisade upplevelser. Det råder ingen konspiration mot henne. Hon har själv satt sig i denna sits.Hon kommer inte undan. Hon kommer äntligen få ta konsekvensen av sitt handlande. Skuldbördan kommer öka ännu mer och högst sannolikt kommer hon bli inlåst.

Men hon kommer inte självmant klara av att dyka upp. Hon kommer avsluta den påhittade graviditeten med ett missfall i nära anslutning till rättegången, och det i sig kommer hindra henne att dyka upp.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-08-12 kl. 09:18.
Citera
2017-08-12, 13:50
Medlem
Donald.Tramss avatar
Först.. ursäkt för ett långt inlägg! Hoppa till stycket märkt OnT om du inte orkar läsa mina tankar om detta.. 🙃

Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Haha, alltså denna morgon. Vilken total urspårning och vilken ynnest för oss att få bevittna detta haveri från första parkett. Jag sitter här hemma och bara ler åt denna bekant som Catrin än en gång skickat till undsättning. Vi känner ju till den andra vännerna Chefen på Stureplan, Kenan och Tarzan Wihlborg sedan tidigare. Dessa herrar gjorde ju ett bra jobb med att rädda Catrin. NOT

Denna Callesto som inte känner Catrin och knappt träffat henne har alltså stenkoll på Catrins privatekonomi, hennes hälsa, hennes semesterplaner, vet allt om hennes sponsring från Akademikliniken, är mycket väl insatt i Catrins barnuppfostran och rutiner där hemma, vet med bestämdhet att hon går till jobbet, känner till hur Catrin resonerar kring sin rättegång, har koll på vilka bidrag hon ansöker om och vet till och med att Catrin kommer hitta kryphål i systemet om hon blir satt under förmyndarskap. De bor grannar och har barn i samma ålder. Callesto verkar så uppslukad av Catrins person att hen även anammar hennes skriftspråk och formuleringar. Och ändå umgås de inte, varför? De verkar ju som gjorda för varandra. Soulmates <3

Till skillnad från privatekonomi och mental hälsa så verkar frågan om K2's pappa vara oerhört känslig för både Callesto och hens nära vän. Där går verkligen gränsen. Allt annat kan avhandlas men inte pappalögnen

"Callesto verkar så uppslukad av Catrins person"
För mig verkar Callesto inte vara ensam om detta bland skribenter i denna långa tråd. 😉 Har du hör den där om stenar i glashus?
Jag tycker inte det är konstigt att Catrins bravader diskuteras i den utvidgade kompiskretsen runt henne, lär inte vara många i bonnahålan Järna som uppbringar denna nivå av drama.

Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Jag måste säga att det är rätt intressant att läsa dina inlägg och hur du kastar dig mellan ytterligheter.

Du "vet" en massa om både ditt och datt, om hit och dit och det och detta i Catrins vardagsliv; du talar vitt och brett om vilken insyn du som vän till en vän har i hennes relation till barnen och övriga tillvaro på ett stundtals tämligen detaljerat plan.
Meeeen ... när det börjar hetta till, när frågorna blir svåra och obekväma som när det handlar om hennes flitigt omskrivna lögner om ena barnets far t ex, då heter det plötsligt att du inte vet något om det, att du inte känner henne så väl, att det inte är något ni pratar om etc.

Det är väl fint att det finns någon här i tråden som tycker att hon är värd att försvara och som vill försöka förklara hennes beteende och visa fram vad som med lite god vilja skulle kunna tolkas som hennes goda sidor, men det känns helt enkelt inte särskilt trovärdigt när du med ena handen pekar på minidetaljer och med den andra knappt ens vill kännas vid de stora dragen.

Brasklapp: Jag spekulerar INTE i vem "vännens vän" kan vara, utan upplever det mest som en random person som vill verka veta mer än vad h*n egentligen vet. Bara så ni vet...

"Det är väl fint att det finns någon här i tråden som tycker att hon är värd att försvara"
Nu har väl, med reservation för att jag kan ha missat något, Callesto fördömt den brottslighet Catrin bedrivit. Att hen kommer med information som nyanserar personskildringen av Catrin kan väl bara vara av godo för tråden (som till största del består av ostyrkt skvaller).
Att hen inte vet allt/inte vill berätta allt, t ex om fäderna är helt rätt sett till trådens topic. Vill minnas att flera andra blivit tillrättavisade av trådens "gode män" när de skrivit om pojkvänner, fäderna, genetik/sjukdomar på barnen osv för att det inte är dem tråden handlar om och att de inte ska hängas ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Håller med, men fokus ligger på allt annat än bedrägerier sen ett viss antal månader tillbaka

Det har tyvärr helt klart blivit en skvallertråd om Catrins person, rensade man ut allt som inte hör till brottet skulle tråden tappa en majoritet av inläggen. Men rensar man ut OffT skulle tråden dö ut snabbt då det finns tusentals scammers, såväl mer som mindre skruvade än Catrin, på köp&sälj-sajter/sociala medier så hon skulle försvinna i mängden. Det vore tråkigt då den bjuder på stor underhållning.

Jag tycker det är tråkigt att en person som troligtvis har information (lika trovärdig som all annan information i tråden) om Catrin ska behöva löpa gatlopp för att hen kommer med en annan bild av huvudpersonen som inte passar in i karaktärsmordet på Catrin. Den ena sidan utesluter inte den andra sidan, läser man andra trådar har även skjutglada gangsters goda sidor som återges av familj och vänner, varför skulle just Catrin vara kliniskt ren från positiva sidor?

Varför blev skribenten Callesto avstängd? Har inte läst tråden senaste månaden då jag varit på semester (bäst jag tillägger att den var betald med skattade pengar).

Min personliga åsikt är att Catrin är en vilsen ung kvinna i en avkrok av Sverige där småkriminalitet blivit norm och gangsters har status. "Slöddertälje" med omnejd är förlorat sedan länge.

Hon är besatt av det glassiga liv många frontar i sociala medier/media och drömmer likt de flesta om rikedom och berömmelse (helst utan ansträngning).
Att plugga och knega är knappast glamoröst även om det såklart lönar sig på lång sikt, klart att de vill vara som kenza, blondinbella, Jockiboi och allt vad de heter. "Syns du inte finns du inte" verkar vara tidens sanning och många utan framtidsutsikter gör vad som krävs för att synas.

OnT
Har det kommit fram någon konkret information (alltså inte gissningar/antaganden) om varför Catrins mor inte granskats hårdare när hon troligen gjort sig skyldig till penninghäleri, i vart fall penninghäleriförseelse*, när hon genom att upplåta sitt konto för de aktuella transaktionerna otillbörligen främjat möjligheterna för Catrin att omsätta pengar som härrör från vad mor i vart fall kunnat anta vara brottslig verksamhet.
*penninghäleriförseelse innefattar vissa fall då personen inte insåg, men hade anledning att anta, att pengarna kom från en brottslig gärning.

Påföljden vid penninghäleri av normalgraden är fängelse i upp till två år. Anses brottet vara av grovt slag blir det istället aktuellt med fängelse i mellan sex månader och sex år. För ringa brott, penninghäleriförseelse, gäller böter eller fängelse i högst sex månader.

Om man sätter detta ev brott i relation till Catrins gärningar där bedrägeri har påföljden fängelse i högst två år. För grovt bedrägeri är straffskalan sex månader till sex års fängelse. Jag tycker någonstans att moderns yrke påkallar ett högre moraltänkande än vad som kan åläggas gemene man, därför ligger det i samhällets intresse att dessa yrkesgrupper granskas hårdare.

Det är konstigt om polisen inte går vidare när sådan här information framkommer under förhör. Det sker möjligtvis i en separat utredning, hur ligger det till med detta?

PS
Nu kommer säkert även jag bli kallad för "Catrins räddare", "icke påläst" och hamna i det illa ansedda gänget tillsammans med Callesto, "Chefen på Stureplan, Kenan och Tarzan Wihlborg".🤷🏻‍♂️ Det kan jag dock ta med ett leende på läpparna.
Senast redigerad av Donald.Trams 2017-08-12 kl. 13:57.
Citera
2017-08-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Först.. ursäkt för ett långt inlägg! Hoppa till stycket märkt OnT om du inte orkar läsa mina tankar om detta.. 🙃

"Callesto verkar så uppslukad av Catrins person"
För mig verkar Callesto inte vara ensam om detta bland skribenter i denna långa tråd. 😉 Har du hör den där om stenar i glashus?
Jag tycker inte det är konstigt att Catrins bravader diskuteras i den utvidgade kompiskretsen runt henne, lär inte vara många i bonnahålan Järna som uppbringar denna nivå av drama.

"Det är väl fint att det finns någon här i tråden som tycker att hon är värd att försvara"
Nu har väl, med reservation för att jag kan ha missat något, Callesto fördömt den brottslighet Catrin bedrivit. Att hen kommer med information som nyanserar personskildringen av Catrin kan väl bara vara av godo för tråden (som till största del består av ostyrkt skvaller).
Att hen inte vet allt/inte vill berätta allt, t ex om fäderna är helt rätt sett till trådens topic. Vill minnas att flera andra blivit tillrättavisade av trådens "gode män" när de skrivit om pojkvänner, fäderna, genetik/sjukdomar på barnen osv för att det inte är dem tråden handlar om och att de inte ska hängas ut.

Det har tyvärr helt klart blivit en skvallertråd om Catrins person, rensade man ut allt som inte hör till brottet skulle tråden tappa en majoritet av inläggen. Men rensar man ut OffT skulle tråden dö ut snabbt då det finns tusentals scammers, såväl mer som mindre skruvade än Catrin, på köp&sälj-sajter/sociala medier så hon skulle försvinna i mängden. Det vore tråkigt då den bjuder på stor underhållning.

Jag tycker det är tråkigt att en person som troligtvis har information (lika trovärdig som all annan information i tråden) om Catrin ska behöva löpa gatlopp för att hen kommer med en annan bild av huvudpersonen som inte passar in i karaktärsmordet på Catrin. Den ena sidan utesluter inte den andra sidan, läser man andra trådar har även skjutglada gangsters goda sidor som återges av familj och vänner, varför skulle just Catrin vara kliniskt ren från positiva sidor?

Varför blev skribenten Callesto avstängd? Har inte läst tråden senaste månaden då jag varit på semester (bäst jag tillägger att den var betald med skattade pengar).

Min personliga åsikt är att Catrin är en vilsen ung kvinna i en avkrok av Sverige där småkriminalitet blivit norm och gangsters har status. "Slöddertälje" med omnejd är förlorat sedan länge.

Hon är besatt av det glassiga liv många frontar i sociala medier/media och drömmer likt de flesta om rikedom och berömmelse (helst utan ansträngning).
Att plugga och knega är knappast glamoröst även om det såklart lönar sig på lång sikt, klart att de vill vara som kenza, blondinbella, Jockiboi och allt vad de heter. "Syns du inte finns du inte" verkar vara tidens sanning och många utan framtidsutsikter gör vad som krävs för att synas.

OnT
Har det kommit fram någon konkret information (alltså inte gissningar/antaganden) om varför Catrins mor inte granskats hårdare när hon troligen gjort sig skyldig till penninghäleri, i vart fall penninghäleriförseelse*, när hon genom att upplåta sitt konto för de aktuella transaktionerna otillbörligen främjat möjligheterna för Catrin att omsätta pengar som härrör från vad mor i vart fall kunnat anta vara brottslig verksamhet.
*penninghäleriförseelse innefattar vissa fall då personen inte insåg, men hade anledning att anta, att pengarna kom från en brottslig gärning.

Påföljden vid penninghäleri av normalgraden är fängelse i upp till två år. Anses brottet vara av grovt slag blir det istället aktuellt med fängelse i mellan sex månader och sex år. För ringa brott, penninghäleriförseelse, gäller böter eller fängelse i högst sex månader.

Om man sätter detta ev brott i relation till Catrins gärningar där bedrägeri har påföljden fängelse i högst två år. För grovt bedrägeri är straffskalan sex månader till sex års fängelse. Jag tycker någonstans att moderns yrke påkallar ett högre moraltänkande än vad som kan åläggas gemene man, därför ligger det i samhällets intresse att dessa yrkesgrupper granskas hårdare.

Det är konstigt om polisen inte går vidare när sådan här information framkommer under förhör. Det sker möjligtvis i en separat utredning, hur ligger det till med detta?

PS
Nu kommer säkert även jag bli kallad för "Catrins räddare", "icke påläst" och hamna i det illa ansedda gänget tillsammans med Callesto, "Chefen på Stureplan, Kenan och Tarzan Wihlborg".🤷🏻‍♂️ Det kan jag dock ta med ett leende på läpparna.

Fett långt inlägg om CH
Jag ska summera CH vi som har känt henne i över 10 år. CH har fått och har fortfarande chansen att bli en anonym ämnen. Men hon älskar drama och kaos. Jag säger som alla andra läs fub så förstår du att hon älskar se människor lida och bli rädda för henne. I hennes värld och blogg så är hon en stjärna och mästare på att manipulera.

Det blir bara värre för varje år.
Typ som du skulle uppleva titanic varje år.
Citera
2017-08-12, 18:04
Medlem
mzies avatar
Efter förra helgens ganska spännande vändning här i tråden så tycker jag att det har varit så intressant att titta tillbaka på Callestos inlägg. Man där fick en bra inblick hur hens väns vän Catrin nog tänker angående rättegång, dom och ev. överklagande.

Jag hoppas innerligt att Callesto tittar förbi imorgon igen och bringar mer ljus över andra saker vi alla undrar över.

Och till Catrin, du ska fan ha en stor ELOGE för att du håller dig undan publika sociala medier. Även om jag tror att du det fått rådet av din advokat inför rättegången så är det mkt klokt av dig att följa det. Tala är silver... (tom Anna Book försöker tiga men hennes grodor kan inte sluta hoppa). Well done!
Citera
2017-08-12, 18:10
Medlem
Har inte ens Catrin uppdaterat sin Insta? väldigt tyst, oroväckande tyst är det.
Citera
2017-08-12, 18:41
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
1.06, det står också i Anmälningar och bannlysningar-tråden.

Citat:
Ja, det tycker jag med, men om sådan utredning ens skett är den i så fall inte klar. AH förhördes inte i samband med att hon tillsammans med CH misstänktes för bedrägeri, om man ser till FUP (när MM och CH minnstänktes hölls flera förhör som inkluderades i FUP).
Citera
2017-08-12, 19:51
Medlem
EgenKupavas avatar
Är det någon som med säkerhet vet vad hon kommer att åtalas för, om det "bara" är bedrägerier?
Jag har kollat tråden av och till sedan starten, och tycker att hon verkar nästan lika skruvad som GLA i Göteborg med en blandning av mytomani och kriminalitet.

Snubben Boman som hon var med till Polen förra sommaren förekommer på Lexbase och han rör sig i rejvkretsar. I Polen är det lätt att köpa ritalin om man har lite kontakter, det är inte klassat som narkotika och ungefär lika svåråtkomligt som alkohol i Sverige. Så vad de hade med sig i en väska tillbaka till Sverige, och en del av det antagligen togs med av catten till Finland kan man ju spekulera i.

Det var ju lite märkligt att hon blev tagen direkt efter, så man kan ju undra om någon av dem hade span på sig. Men det visar sig nog framöver.
Citera
2017-08-12, 21:31
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

PS

Fallet Catrin Hedlund är en studie psykopati, därav är hela livsföringen av intresse. Jag undrar om du har läst de bägge förundersökningarna? Jag tycker, att ska man komma och raljera i en tråd bör man ha en del på fötterna. Det kanske är så att du tagit del av de bägge förundersökningarna, men jag tycker det avspeglas dåligt i din kommentar.

Fasadbyggandet med hjälp av sociala medier var ju hennes modus och fungerade väl innan hon blev exponerad - om man släpper den massmediala bilden av psykopaten och sneglar på Bundy, Gazy och Rader* höll de sig undan rättvisan genom att ge sken av att leva ett "alldagligt" liv; med jobb, barn, fru och hus mm. Tämligen framgångsrikt med facit i hand.

Men någonstans här krockar det för Catrin. Catrin levde förvisso ett alldagligt liv innan hon dömdes, men hennes oerhörda narcissism ligger henne ständigt i till last. Ingen hade brytt sig, och hon hade antagligen inte ens åkt dit (så ofta) om hon inte aspirerade på att vara en "toppbloggare" - som jag mycket väl tror, att hon tror, att hon var när hon gick runt på bedrägerier.

Det vi i tråden reagerar på är när hon försöker sig på att bygga upp nya fasader och dimridåer, då vi vet att det är hennes MO och ett riskbeteende.Exempelvis; när hon dömdes första gången 2016 gick hon ut efter erkännandet och spillde en hel del krokodiltårar, samtidigt som hon begick brott som hon står åtalad för idag.

Frågan är vad som kommer hända i framtiden. Kommer hon kunna överge sociala medier? Kommer hon kunna sluta flasha prylar hon köpt för andras pengar?

Hon står vid vägs ände här. Ska hon ta steget fullt ut i sin kriminalitet måste hon liksom Bundy,Gazy och Rader försöka smälta in.

Jag tror dock att det är för sent för den typen utveckling, men vi får se här framöver.

* Givetvis kan Catrins brott inte jämföras med ohyggligheterna de här tre männen orsakat. Min poäng är att poängtera hur andra människor används som rekvisita för att uppnå ett mål.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-08-12 kl. 21:51.
Citera
2017-08-12, 22:32
Medlem
Ouch1s avatar
Ni blir inte nöjda förens rasblanderskan tar livet av sig va?

Hon kommer aldrig kunna sona sitt brott då skulden lär stiga i högre och högre takt oavsett om hon tvingas betala genom att man automatiskt drar hennes pengar som kommer in 😂😂
Citera
2017-08-12, 22:41
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouch1
Ni blir inte nöjda förens rasblanderskan tar livet av sig va?

Hon kommer aldrig kunna sona sitt brott då skulden lär stiga i högre och högre takt oavsett om hon tvingas betala genom att man automatiskt drar hennes pengar som kommer in 😂😂

Det kommer inte att hända. Hon är inte depressiv eller låg, utan bara frustrerad över konsekvenserna av hennes handlande.
Citera
2017-08-12, 22:48
Medlem
Ouch1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det kommer inte att hända. Hon är inte depressiv eller låg, utan bara frustrerad över konsekvenserna av hennes handlande.

Skulle inte ta gift på det iallafall. Människor som mår riktigt dåligt målar upp en fasad att allt är som det ska, speciellt en ytlig toppbloggerska. Är nog inte helt omöjligt att det kommer hända nått drastiskt pga denna tråd den 10 september.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in