2017-08-05, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
SKÄMTAR DU ELLER? varför ska en dömd bedragare som skiter i sin senaste rättegång få oss skattebetalare att betala hennes skulder? en sak om man försökt gjort rätt för sig men att det gick käpprätt åt skogen för. Men inte för en idiot som stjäl andras pengar och som inte kan visa ånger, empati för något. DET ÄR FAN EN ÄCKLIG SYN

Barnen har inget med detta att göra. sedan, att deras mor är bindgalen är en annan historia.

Nu verkar Catrin har funnit lite ro för kvällen. Måste vara jobbigt med en att leva med underutvecklad hjärna som ständigt går på högvarv.

God natt Cattis, ses i morn.
Citera
2017-08-05, 21:28
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
SKÄMTAR DU ELLER? varför ska en dömd bedragare som skiter i sin senaste rättegång få oss skattebetalare att betala hennes skulder? en sak om man försökt gjort rätt för sig men att det gick käpprätt åt skogen för. Men inte för en idiot som stjäl andras pengar och som inte kan visa ånger, empati för något. DET ÄR FAN EN ÄCKLIG SYN

Haha, är du född i farstun? Det är inte skattebetalarna som står för notan när det gäller skuldsanering, det är borgenärerna som drar det korta strået. Ta på dig dumstruten nu.
Citera
2017-08-05, 22:53
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Nu följer ren spekulation;

En annan bloggare - My Martens tvingades tacka nej till jobb i Finland då en konkursutredning pågick;

Citat:
Enligt svensk lag har den som satts i konkurs tillfälligt utreseförbud medan konkursen utreds och får inte lämna landet.

My Martens har tidigare bloggat om sin sorg efter att hon tvingades lägga ner sin verksamhet.

”Ångesten kommer och går. Jag kan inte kontrollera den alls. Mina känslor ligger utanpå”, skrev hon i samband med konkursen.

Nöjesbladet har sökt My Martens.

Kan något liknande hänt Catrin dvs. att hon nu är under konkursutredning och inte kan lämna landet? Har det inte talats om detta tidigare i tråden, hur BO nu skulle testa denna väg?
Citera
2017-08-05, 23:14
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise

En annan bloggare - My Martens tvingades tacka nej till jobb i Finland då en konkursutredning pågick;

Kan något liknande hänt Catrin dvs. att hon nu är under konkursutredning och inte kan lämna landet? Har det inte talats om detta tidigare i tråden, hur BO nu skulle testa denna väg?

Den diskursen har förts tidigare ja. Det kan mycket väl vara så. Det lär ge sig över tid.
Citera
2017-08-05, 23:28
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise

Är väldigt nyfiken på vad en personlig konkurs skulle innebära för CH rent konkret? Utöver det initiala reseförbudet.
Citera
2017-08-05, 23:29
Medlem
TröttSvensks avatar
Konstigt att hon aldrig råkat illa ut ?
Man kan tycka att någon av alla dem hon lurat skulle lacka till rejält och se till att träffa henne IRL.
Hade hon lurat mig så hade jag sett till att få tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt.
Men jag går iofs inte på denna typ av lurendrejeri, köpa resor eller biljetter på nätet av privatpersoner är som att be om att bli blåst.

Men som sagt, är det verkligen ingen som sökt upp henne ?
En dag lurar hon kanske dottern till värsta maffiamannen...
Citera
2017-08-05, 23:40
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Konstigt att hon aldrig råkat illa ut ?
Man kan tycka att någon av alla dem hon lurat skulle lacka till rejält och se till att träffa henne IRL.
Hade hon lurat mig så hade jag sett till att få tillbaka mina pengar på ett eller annat sätt.
Men jag går iofs inte på denna typ av lurendrejeri, köpa resor eller biljetter på nätet av privatpersoner är som att be om att bli blåst.

Men som sagt, är det verkligen ingen som sökt upp henne ?
En dag lurar hon kanske dottern till värsta maffiamannen...

I FUP1 hittar du ett foto på hennes sargade ansikte efter att hon lurat en person.
Citera
2017-08-05, 23:42
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Är väldigt nyfiken på vad en personlig konkurs skulle innebära för CH rent konkret? Utöver det initiala reseförbudet.

Det skulle inte innebära ett skit, tyvärr, Catrin lever redan på botten, och det är omöjligt att plocka pengar från henne.

Dels är hon hal som en ål, dels så har hon en laglig rätt att ha ha ett visst belopp, varje månad.

Fallet Catrin är otroligt komplext, och jag har inte tid att gå in på detaljnivå.

Catrin saknar inser inte själv att hon är sjuk, hade hon gjort det hade det kunna lösa sig. Men i fallet Catrin kommer det sluta i misär. Tyvärr.
Citera
2017-08-05, 23:54
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande

Förstår jag saken rätt betyder det att Catrins ekonomi kan komma att skötas av en förmyndare, vilket vore det ultimata straffet på sätt och vis.

Problemet blir väl att kontrollera hennes svarta inkomster. När det kommer till den biten är Catrin säkert uppfinningsrik
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-08-05 kl. 23:56.
Citera
2017-08-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Det har väl inte stått någonstans i varken fup eller liknande att hon går på soc? Vad jag vet så går hon inte på soc, hon har ett heltidsjobb då mormor lämnar / hämtar ofta på förskola / skola. Dvs mer än innan, och det skulle hon aldrig göra i den omfattning som hon gjort nu under vårkanten/sommaren.
Det är just såna som du, som kommer med dessa påståenden / anklagelser, som gör att det blir falska rykten - istället för att faktiskt ta reda på fakta.

Så det är därför mormor inte längre kan passa sina arbetstider och kör som en blådåre till och från jobbet, för att CH inte kan lämna sina egna ungar som normala föräldrar.
Citera
2017-08-06, 01:53
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Hon kanske ska iväg? Vad vet jag/vi?

Förstår inte hur folk orkar sitta och spekulera så mkt i hennes liv? Orkar knappt läsa kommentarerna här! 😂

En anledning är att hon inte kan låta bli att röra i getingboet. Hade människan inte envisats med att blogga eller att skriva i denna tråd hade jag aldrig hört talas om henne.
Citera
2017-08-06, 02:00
Medlem
Citat:
Nej jag ljuger inte. Catrin har 2-3 vänner som hon faktiskt umgås med.

Nej han hade inte bedragit någon, däremot så är/var han lillebror till en man som är högt uppsatt / ledare i ett gäng.
Folk i Södertälje, som läser detta (om det finns någon som gör det) vet nog mycket väl vem jag menar.

Så du antyder att av alla människor i Slöddertälje valde hon en person som X-teamledaren D*nny Mouss*s lillebror Eddi* som gudfar? För om DET är sant är hon ute på ännu halare is än någon här inne (framför allt du och din lilla vän) anar! Det är INTE häftigt att hänga med X-team eller Södertäljenätverket eller deras anhängare. Är man något så när normalbegåvad fattar man att maffian är JÄVLIGT DÅLIGT UMGÄNGE. Framför visar det på ett mycket bristande omdöme hos personen i fråga när hon tycker att de är häftiga!
Tyvärr är ju Dann* död, så vi kan inte fråga huruvida han var gudfar eller ej. Trist, men praktiskt, för någon som vill imponera på pantade Järnabrudar! Och som är van att koka ihop historier om blivande pappor, utlandssemester osv. 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in