2017-07-16, 23:38
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Troligtvis för att hennes oskyldiga barn inte ska hängas ut här. De har absolut ingenting med mamsens brott att göra och förtjänar inte sina namn uthängda i en tråd om mammans kriminalitet. Det är i alla fall anledningen till varför jag inte vill skriva ut deras namn längre.

Jag tycker uppriktigt väldigt synd om barnen. Jag hoppas inte att deras mammas bakgrund kommer att påverka dem under deras skolgång eller i deras liv. Önskar dem allt väl och en fin uppväxt.
Jo, det förstår jag. Men vad står K för? Kanske en konstig och onödig fundering men har läst i den här tråden till och från ganska länge och har alltid undrat

Håller förresten på att skriva upp lite grejer om henne som jag ska berätta för försäkringskassan i morgon när jag ringer, ska fråga om de vill ha lite mer detaljer som datum, länkar till blogg/ig osv så tar jag och mailar det till dem vid intresse. Har tagit printscreen på det jag anser är viktigast för dem så hon inte kan radera och komma undan på det viset
Citera
2017-07-16, 23:44
Medlem
[quote=
En annan sak jag har undrat över, varför kallas hennes barn här inne för "K1" osv??[/QUOTE]

Hennes båda söners namn blrjar på K. Den äldste kallas K1 och den yngste K2.
Citera
2017-07-16, 23:47
Medlem
Catrin påstod i en kommentar på Bloggbevakning - om jag inte minns fel - att hon inte anmält sin sjukskrivning till FK ännu.
Kan det vara så, som någon nämnt tidigare att hennes sk arbete inte är ett vanligt avlönat jobb? Å andra sida sa hon sig blivit varslad och uppsagd från det förra. Men så klart, d e t var nog en lögn i vanlig ordning.

Kan tänka mig att hon har någon slags rehablitetingsstödjande bidrag till lön för det nuvarande jobbet.
Citera
2017-07-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Jo, det förstår jag. Men vad står K för? Kanske en konstig och onödig fundering men har läst i den här tråden till och från ganska länge och har alltid undrat

Barnens namn börjar helt enkelt på K.
K1 är storebror och K2 är lillebror och vem vet, kanske är det nu även en K3 på väg! 😜
Citera
2017-07-17, 00:04
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:

Håller förresten på att skriva upp lite grejer om henne som jag ska berätta för försäkringskassan i morgon när jag ringer, ska fråga om de vill ha lite mer detaljer som datum, länkar till blogg/ig osv så tar jag och mailar det till dem vid intresse. Har tagit printscreen på det jag anser är viktigast för dem så hon inte kan radera och komma undan på det viset

Grabbarna heter Kevin (K1) och Kelian (K2). Sen ska den ofödda tydligen heta Nelia* om det blir en flicka.
https://catrinhedlund.wordpress.com/2017/07/14/friyay/

* På Gaeliska betyder Nelia "segrare" och på grektiska betyder namnet "den begåvade" så Catrin räknar tydligen med att hennes DNA kommer ha måttlig del i den nya genblandningen.

Hoppas de lyssnar på ditt budskap på FK.. Lycka till!
Citera
2017-07-17, 02:21
Medlem
Citat:
Om man ringer det där numret som Försäkringskassan har där man kan anmäla misstänkt bidragsfusk och berättar lite kort om henne som person (tidigare lögner om graviditet, resor till nöjesfält fast hon är sjukskriven för illamående, dömd för bedrägeri samt fortsätta bedrägerier efter domen och ny rättegång för samma brott på g osv osv listan kan göras lång, ni förstår vad jag menar), borde de inte då kolla närmare och kräva bevis? För som jag har förstått det baseras hennes sjukskrivning på hennes ord.

Detta kanske låter överdrivet/taskigt men jag vet hur jävla svårt det kan vara att bli sjukskriven även fast man är sjuk, så något jag verkligen avskyr är folk som ljuger och bedrar och är helt likgiltig för det faktumet att man förstör för många riktigt sjuka för att tjäna några tusenlappar... Kan ta på mig uppgiften imorgon.

Det kan vara bra att ringa. Men mitt råd är att du sammanställer allt du har i ett worddokument och lägger upp det snyggt och prydligt, med Catrins fullständiga personnummer och hennes adress och sedan punktar du upp dina uppgifter om henne. Det scannas sedan in och sedan får rätt handläggare ta tag i det. Risken om du ringer är att det är lätt att missa uppgifter om den handläggaren ska anteckna det du säger. Det är svårt att få en överblick också.
Sen ska du veta att om du mailar så har Catrin sedan tillgång till din mailadress, för hon lär väl begära ut uppgifterna. Så posta och lämna inga uppgifter om dig själv.

Själv funderar jag på om det är dags att sammanställa en anmälan till socialförvaltningen angående hennes barn. Eller om någon annan är manad? Där gäller samma prinicip, lämna inga uppgifter om dig själv för Catrin och hennes mamma lär ju kolla de uppgifterna sedan.
Citera
2017-07-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Själv funderar jag på om det är dags att sammanställa en anmälan till socialförvaltningen angående hennes barn. Eller om någon annan är manad? Där gäller samma prinicip, lämna inga uppgifter om dig själv för Catrin och hennes mamma lär ju kolla de uppgifterna sedan.

Det har folk redan gjort flera gånger. Får jag fråga vad du ska anmäla?

Givetvis ska man anmäla om misstanke om att barn far illa, men därav frågar jag vad du tänkte anmäla, för att inte slösa på deras resurser som behövs hos andra familjer, samt att inte utsätta CHs barn för samtal med soc i "onödan", för så jävla roligt tror jag inte det är för barn, speciellt när de inte förstår vad som händer för att de är så små.
Citera
2017-07-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

Givetvis ska man anmäla om misstanke om att barn far illa, men därav frågar jag vad du tänkte anmäla, för att inte slösa på deras resurser som behövs hos andra familjer, samt att inte utsätta CHs barn för samtal med soc i "onödan", för så jävla roligt tror jag inte det är för barn, speciellt när de inte förstår vad som händer för att de är så små.

Håller för en gångs skull med dig Hjarnsubstans; Asså fatta vad Cattens liv har svängt sista dagarna
En man som äntligen fattar att han ska bli pappa (det finaste som en man kan vara med om)
En massa kvinnliga vänner som hon skulle träffat igår när hon blev spontant barnfri, men hennes dresscode kändes inte bekväm så hon fick nöja sig med en bestie hemma
Som grädden på moset har Kevin med sig en massa kompisar till beachen idag då det ska svullas turkisk mat

Asså, Catten...Jag älskar din förvandling...Allt gjort e förlåtet...Du blir supermom 2017 <3
Citera
2017-07-17, 19:01
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Det är väl i högsta grad relevant att anmäla oro för barns missförhållande till socialtjänsten. Att mamman ljuger för att lura människor att hon har högre position i samhällshierarkin lär knappast resultera i något. Men många bäckar små...

För den maniska följaren av GM hade det däremot varit relevant att kartlägga och systematisera GM's göranden och tipsa socialtjänst och försäkringskassa om vad hon gjort under sina sjukskrivningar. Det verkar som om människan parasiterar kraftigt på vårt välfärdssystem, och det är väl dags att damen ifråga börjar göra rätt för sig. Kan någon hjälpa myndigheter på traven för att få GM att sluta tära på systemet är det i mina ögon bara önskvärt.
Citera
2017-07-17, 21:18
Medlem
Länstidningen skriver om henne ikväll:

http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...-i-ratten-igen

"Inför förra rättegången blev hon sjuk och rättegången fick ställas in. Nu ska förhandlingarna hållas i september."
Citera
2017-07-17, 21:58
Medlem
henki420s avatar
Hon är nedgraderad från toppbloggerska till bara bloggare.
Citera
2017-07-18, 00:27
Medlem
Citat:
Länstidningen skriver om henne ikväll:

http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...-i-ratten-igen

"Inför förra rättegången blev hon sjuk och rättegången fick ställas in. Nu ska förhandlingarna hållas i september."

Tack för info!
Det är bra att det uppmärksammas även i media och inte bara i olika forum.
Hoppas att hon infinner sig denna gång i september, vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in