Citat:
Ursprungligen postat av
vonDunajewskan
Mycket borde gå att bara ta reda på, om man bara orkar lyfta en telefonlur kan man slå hål på hennes babbel. Hon säger sig ha suttit på ca 60 biljetter som hon fått från en och samma person. Bara att kolla ifall 60 biljetter köpts eller skänkts till en person. Skulle de misstänkas vara stulna (jag menar, de fínns ju inte, men om man skall förklara CH:s svar i förhören så har de antingen köpts, skänkts eller stulits för att sedan hamna hos henne) så gör hon sig skyldig till häleri.
Hela bedrägeriet om resorna är relativt enkelt. Hon säger en sak till dem hon bedrar, sedan säger hon en helt annan sak i förhör. Versionerna skiljer sig extremt mycket åt. Det i sig betyder ju att hon har ljugit för någon, antingen BO eller Polisen. Om man ändå skall vara extremt generös och utgå ifrån att det är i förhören hon talat sanning så går det att kontrollera den informationen. Personen J som hon påstår vara en kontakt på Ving är det bara att kontakta och kolla ifall hon faktiskt har hjälpt CH. Vi borde nog inte göra det,eftersom det skulle kunna påverka hennes vittnesmål IFALL någon jurist skulle vilja fråga ut henne .
Det är uppenbart att CH ljugit i samtliga förhör, detta ser man tydligt genom att studera båda FUP.
Huruvida CH uppgifter kontrollerats avstår jag ifrån att spekulera, men kan tänka mig att hon ej anses trovärdig?
Personen J på Ving existerar inte, CH säger sig inte minnas efternamn/eller vill inte uppge det.
instämmer i det du skriver, och tidigare nämnt. Vi bör varna för CH men låta rätten sköta sitt, augusti är snart här!😊
Har ni lagt märke till att CH fortsatt att kommentera hos bloggbevakning?
Hon verkar även påstå att hon inte vet vem S*m Ohtm*n är heller...