2017-06-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Förhoppningsvis har rätten tröttnat på att hon förhalar det hela och häktar henne innan rättegången.

Inte säkert tyvärr.
Man kan ju alltid hoppas på det.
Citera
2017-06-12, 17:10
Medlem
Skulle blivit kriminell istället.
Verkar som Sveriges enklaste och lönsammaste jobb.
Citera
2017-06-12, 17:11
Medlem
Förvånande att det läkarintyget höll. Det var ju inte ens utfärdat för rätt datum.

Har sett i andra bedrägerifall där rätten under en förhandling tror på den tilltalades uppgifter om bla aktuellt arbete och inkomst, utan att få uppgifterna verifierade. Dessa uppgifter påverkade då inte domen, men kan ändå ha betydelse för helheten. Tycker det är lite märkligt att uppgifter inte alltid kontrolleras.
Citera
2017-06-12, 17:53
Medlem
vonDunajewskans avatar
Mycket borde gå att bara ta reda på, om man bara orkar lyfta en telefonlur kan man slå hål på hennes babbel. Hon säger sig ha suttit på ca 60 biljetter som hon fått från en och samma person. Bara att kolla ifall 60 biljetter köpts eller skänkts till en person. Skulle de misstänkas vara stulna (jag menar, de fínns ju inte, men om man skall förklara CH:s svar i förhören så har de antingen köpts, skänkts eller stulits för att sedan hamna hos henne) så gör hon sig skyldig till häleri.

Hela bedrägeriet om resorna är relativt enkelt. Hon säger en sak till dem hon bedrar, sedan säger hon en helt annan sak i förhör. Versionerna skiljer sig extremt mycket åt. Det i sig betyder ju att hon har ljugit för någon, antingen BO eller Polisen. Om man ändå skall vara extremt generös och utgå ifrån att det är i förhören hon talat sanning så går det att kontrollera den informationen. Personen J som hon påstår vara en kontakt på Ving är det bara att kontakta och kolla ifall hon faktiskt har hjälpt CH. Vi borde nog inte göra det,eftersom det skulle kunna påverka hennes vittnesmål IFALL någon jurist skulle vilja fråga ut henne .
Citera
2017-06-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Mycket borde gå att bara ta reda på, om man bara orkar lyfta en telefonlur kan man slå hål på hennes babbel. Hon säger sig ha suttit på ca 60 biljetter som hon fått från en och samma person. Bara att kolla ifall 60 biljetter köpts eller skänkts till en person. Skulle de misstänkas vara stulna (jag menar, de fínns ju inte, men om man skall förklara CH:s svar i förhören så har de antingen köpts, skänkts eller stulits för att sedan hamna hos henne) så gör hon sig skyldig till häleri.

Hela bedrägeriet om resorna är relativt enkelt. Hon säger en sak till dem hon bedrar, sedan säger hon en helt annan sak i förhör. Versionerna skiljer sig extremt mycket åt. Det i sig betyder ju att hon har ljugit för någon, antingen BO eller Polisen. Om man ändå skall vara extremt generös och utgå ifrån att det är i förhören hon talat sanning så går det att kontrollera den informationen. Personen J som hon påstår vara en kontakt på Ving är det bara att kontakta och kolla ifall hon faktiskt har hjälpt CH. Vi borde nog inte göra det,eftersom det skulle kunna påverka hennes vittnesmål IFALL någon jurist skulle vilja fråga ut henne .

Det är uppenbart att CH ljugit i samtliga förhör, detta ser man tydligt genom att studera båda FUP.
Huruvida CH uppgifter kontrollerats avstår jag ifrån att spekulera, men kan tänka mig att hon ej anses trovärdig?
Personen J på Ving existerar inte, CH säger sig inte minnas efternamn/eller vill inte uppge det.
instämmer i det du skriver, och tidigare nämnt. Vi bör varna för CH men låta rätten sköta sitt, augusti är snart här!😊

Har ni lagt märke till att CH fortsatt att kommentera hos bloggbevakning?

Hon verkar även påstå att hon inte vet vem S*m Ohtm*n är heller...
Citera
2017-06-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Det är uppenbart att CH ljugit i samtliga förhör, detta ser man tydligt genom att studera båda FUP.
Huruvida CH uppgifter kontrollerats avstår jag ifrån att spekulera, men kan tänka mig att hon ej anses trovärdig?
Personen J på Ving existerar inte, CH säger sig inte minnas efternamn/eller vill inte uppge det.
instämmer i det du skriver, och tidigare nämnt. Vi bör varna för CH men låta rätten sköta sitt, augusti är snart här!😊

Japp, hon kommenterar för fullt där just nu så hon verkar pigg idag :-)
Citera
2017-06-12, 20:03
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Japp, hon kommenterar för fullt där just nu så hon verkar pigg idag :-)
Hon har väl ett uppdämt behov av att skriva massa skitsnack nu efter den långa pausen från mediascenen och privatisering av konton.
Citera
2017-06-12, 20:12
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:

Det existerar en person som skulle kunna vara J. Eller snarare: jag har hittat en enda person som möjligen skulle kunna vara J och ifall denna person säger sig inte ha något med detta att göra blir det knepigt för CH. Det är nackdelen med att ljuga ihop att "Det var X som hjälpte mig", eftersom en X kan existera på riktigt och berätta att denne aldrig ens hört talas om en. Vilket påminner mig om när en person försökte lura iväg mig från en plats genom att ljuga ihop att marken jag stod på ägdes av Förnamn Efternamn. Det råkade vara min pappa. Snopet för personen som försökte lura mig. Snacka om att lyckas välja den enda personen som inte passade i sammanhanget.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2017-06-12 kl. 20:23. Anledning: Skrivfel
Citera
2017-06-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Det existerar en person som skulle kunna vara J. Eller snarare: jag har hittat en enda person som möjligen skulle kunna vara J och ifall denna person säger sig inte ha något med detta att göra blir det knepigt för CH. Det är nackdelen med att ljuga ihop att "Det var X som hjälpte mig", eftersom en X kan existera på riktigt och berätta att denne aldrig ens hört talas om en. Vilket påminner mig om när en person försökte lura iväg mig från en plats genom att ljuga ihop att marken jag stod på ägdes av Förnamn Efternamn. Det råkade vara min pappa. Snopet för personen som försökte lura mig. Snacka om att lyckas välja den enda personen som inte passade i sammanhanget.

Intressant
Komiskt med för den delen om vem som ägde marken!!!!!
Jag har läst svamlet CH skrivit på bloggbevakningen och man kan anta att antagligen har CH fullständig panik eller så är hon på riktigt, riktigt sjuk i huvudet?
Hon ställer sig undrande till bla frågan:
Varför hon borde se sig över axeln när hon går ut, hon påstår att hennes pojkvän inklusive hans familj vet allt om hennes "bagage", CH informerar även i ett annat inlägg att hon ser fram emot rättegången (igen?!), hon påstår att mammomaten inte har med bedrägerierna att göra och ej bör nämnas, hon informerar att hon går rak i ryggen på gatan och i denna ton fortsätter det samt varvat med lite mer elaka el uppkäftiga kommentarer.

Vad tror ni, ser CH fram emot rättegången och ser hon verkligen positivt på framtiden?
Citera
2017-06-12, 20:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Intressant
Jag har läst svamlet CH skrivit på bloggbevakningen och man kan anta att antagligen har CH fullständig panik eller så är hon på riktigt, riktigt sjuk i huvudet?
Varför hon borde se sig över axeln när hon går ut, hon påstår att hennes pojkvän inklusive hans familj vet allt om hennes "bagage", CH informerar även i ett annat inlägg att hon ser fram emot rättegången (igen?!), hon påstår att mammomaten inte har med bedrägerierna att göra och ej bör nämnas, hon informerar att hon går rak i ryggen på gatan och i denna ton fortsätter det samt varvat med lite mer elaka el uppkäftiga kommentarer.

Vad tror ni, ser CH fram emot rättegången och ser hon verkligen positivt på framtiden?
Kan du länka till var på Bloggbevakning hon skriver är du snäll, jag blir bara trött av att försöka hitta det som intresserar mig bland allt ointressant svammel.
Citera
2017-06-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan du länka till var på Bloggbevakning hon skriver är du snäll, jag blir bara trött av att försöka hitta det som intresserar mig bland allt ointressant svammel.

Här är hon igång:
http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...atten#comments

Jag tolkar hennes "nej Sam är fel person" som att hon är livrädd att någon kontaktar hans familj.
Citera
2017-06-12, 21:24
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Intressant

Min gissning är att hon verkligen har panik. Hon är livrädd och använder som vanligt kass attityd och lögner som en försvarsmekanism. Jag tror inte hon har något val annat än att försöka se positivt på framtiden, annars hade hon brutit samman redan och i princip bett om att få bli dömd och bli klar med skiten.

Det är nog väldigt dubbelt. Å ena sidan tror jag verkligen att hon mår jättekasst över att veta att många vill se henne stoppad, straffad och att brottsoffren skall få upprättelse. Å andra sidan tror jag att hon fortfarande får en kick av att veta att det finns folk som försöker ha koll på henne och hennes (eventuellt kriminella) aktiviteter.

Senaste jag såg påstod hon att SON inte ens är hennes kille, något hon självklart ljuger om, något uppgiftslämnare i min inkorg nu bekräftat. Hon ljuger om allt, vi får inte glömma det. SON kanske vet allt om henne, men jag tror knappast alla i hans närhet gör det. Jag tänker minsann inte ge mig efter SON:s familj och vänner, men jag hoppas att någon som känner honom ramlar över denna tråd och ser till att ingen i hans krets blir lurad på pengar av CH.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2017-06-12 kl. 21:26. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in