2017-04-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
det som slog mig också att att hon måste ha flera konton. för hon överför pengar till sig själv men normalt sett så har man sitt konto kopplat till ett kort sen för man över tex till sitt "spar" men det enda som registrats på hennes konto är ju socialbidraget

Det här med CHs konton diskuterades längre tillbaka i tråden, då när CH gick ut på bloggen med uppgifter om att hon öppnat ett konto i en ny bank. Kanske är det på detta konto som barnbidrag och underhåll kommer in?
Citera
2017-04-06, 19:32
Medlem
Efter att ha läst FUP är jag ännu mer övertygad om att hon kommer bli utredd och dömd till rättspsykiatrisk vård
Citera
2017-04-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Efter att ha läst FUP är jag ännu mer övertygad om att hon kommer bli utredd och dömd till rättspsykiatrisk vård

hör verkligen inte tillvanligheten att man gör en paragraf 7 utredning vid bedrägeribrott
Citera
2017-04-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
hör verkligen inte tillvanligheten att man gör en paragraf 7 utredning vid bedrägeribrott
Hur pass allvarligt ett brott är eller inte har inget med det att göra. Det är liksom inte bara mördare som blir utredda.

Finns många som varit inlåsta väldigt länge för rätt så milda brott
Citera
2017-04-06, 21:17
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Hon kommer inte att dömas till rättspsykiatrisk vård då hon inte har en allvarlig psykotisk störning och inte heller hade det vid brottstillfällena.
Citera
2017-04-06, 23:19
Medlem
Citat:

Tame tusan den bästa lösningen för samhället och henne.
Citera
2017-04-06, 23:38
Medlem
Juridisks avatar
Jag har tänkt lite över fallet med kvinnan som blivit av med en resa för 40 000 kr.
Hon har en ganska hygglig chans att få tillbaka sina pengar, men då behöver hon göra följande.

Be åklagare att avskilja hennes skadeståndsanspråk från brottmålet och inte yrka på någon ersättning alls från Catrin. (Hon kommer ändå inte få tillbaka något från henne). Brottsmålet kumuleras tillsammans med de andra och utgör grunden för åtal om grovt bedrägeri.

Nästa steg är att i ett T-mål (civilrättligt) kräva Anne Hedlund på 40 000 kr + ränta. Eftersom civilmålet avskiljts kommer res judicata inte att bli ett problem. Eftersom det är Anne pengarna är överförda till är det hon som är ansvarig för att hålla dessa undanskilda. Hon bli gäldenär i det här fallet och kan knappast åberopa någon condictio indebeti-situation.

När man sen har en exekutionstitel mot Anne vänder man sig bara till Krf som hämtar hem pengarna.
Citera
2017-04-07, 00:07
Medlem
Det kommer bli mycket "tack för allt du gör", "she is back" och "good news" framöver. Som den egocentrerade person CH är tänker hon bara på sig själv. Genom att tacka vill hon knyta närmare band och få mer lojalitet ungefär som en bonoboapa gör med andra saker. De två andra är till för att stärka självförtroendet.

Så länge hon mår bra är allt bra. Hur har barnen det när inte så är fallet?

Ser framför mig hur hon går upp på natten och skriver av koderna på killens kreditkort. Kanske efter dagens "tack-för-att-du-finns" inlägg?
Citera
2017-04-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
Jag har tänkt lite över fallet med kvinnan som blivit av med en resa för 40 000 kr.
Hon har en ganska hygglig chans att få tillbaka sina pengar, men då behöver hon göra följande.

Be åklagare att avskilja hennes skadeståndsanspråk från brottmålet och inte yrka på någon ersättning alls från Catrin. (Hon kommer ändå inte få tillbaka något från henne). Brottsmålet kumuleras tillsammans med de andra och utgör grunden för åtal om grovt bedrägeri.

Nästa steg är att i ett T-mål (civilrättligt) kräva Anne Hedlund på 40 000 kr + ränta. Eftersom civilmålet avskiljts kommer res judicata inte att bli ett problem. Eftersom det är Anne pengarna är överförda till är det hon som är ansvarig för att hålla dessa undanskilda. Hon bli gäldenär i det här fallet och kan knappast åberopa någon condictio indebeti-situation.

När man sen har en exekutionstitel mot Anne vänder man sig bara till Krf som hämtar hem pengarna.

Så här en arla morgonstund så förgyller du verkligen en redan blå himmel med din omtanke. För det tänker jag se det som när du funderat på lösningar för en främling.
Jag tror inte att Kerstin någonsin läser det du skrivit, så hur ska vi uppmärksamma henne på detta? Hur kan vi stötta henne och hjälpa henne igenom detta?
Jag vet inte varför men jag känner så för henne.
Citera
2017-04-07, 07:04
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk

Hoppas kvinnan eller någon som känner henne läser här.
Det blir väl ganska dyrt att förlora ett civilrättsligt mål? Det i sig kanske kan skrämma Anne till att träffa en överenskommelse innan huvudförhandling? Varför tror du inte att hon kan åberopa god tro, om det är det som condicto indebeti syftar till?
Citera
2017-04-07, 07:33
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Rättegång innan sommaren enligt en instagrampost; hon hoppas på att bli frikänd vad säger ni juridiskt insatta om hennes chanser? (Att gå fri)
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-07 kl. 07:37.
Citera
2017-04-07, 08:13
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Haha, för tusan, ska hon ta tjuren vid hornen nu? När murarna redan rasat...
Hon hoppas även bli frikänd, tja, hoppas kan man ju fortfarande, på samma sätt som Hitler hoppades att Steiner skulle kunna komma till undsättning i Berlin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in