2017-01-31, 08:54
Medlem
Länstidningen drog upp CH igen, fast ingen ny information, förra veckan upptäckte jag nu.

http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...e-som-gett-eko
Citera
2017-01-31, 09:09
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Länstidningen drog upp CH igen, fast ingen ny information, förra veckan upptäckte jag nu.

http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...e-som-gett-eko

Man blire just bara förbannad när man ser chattloggarna. Hon tar deras pengar och lägger till en smiley. Fyfan
Citera
2017-01-31, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Enligt bloggbevakning är det en polis som läckt information som inte är offentlig.

Tack,läst ikapp mig lite nu.
Skulle vara väldigt intressant att få veta mer om förhöret idag,och vilka bedrägerifall som förhoppningsvis kommer att leda till åtal.

Åtal och rättegång borde väl ligga inom en snar framtid hoppas jag,eller?
Citera
2017-01-31, 10:29
Medlem
Nån som sätter en slant på att det kommer ett blogginlägg om hur bra förhöret gick idag. Att hon minsann är oskyldig, att hennes advokat "kicked ass" osv osv osv osv
Citera
2017-01-31, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Nån som sätter en slant på att det kommer ett blogginlägg om hur bra förhöret gick idag. Att hon minsann är oskyldig, att hennes advokat "kicked ass" osv osv osv osv

Dessvärre blev förhöret inställd idag...Orsaken ännu okänd...

Faaaaaaaan med
Citera
2017-01-31, 10:34
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennStefan

Faaaaaaaan med

Ungen är väl säkert sjuk igen...
Polisen borde nog ta och hämta kärringjäveln en gång för alla.
Citera
2017-01-31, 10:35
Medlem
Citat:

Faaaaaaaan med

hur vet du detta?
Citera
2017-01-31, 10:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Faaaaaaaan med
Jag kan inte påstå att jag är förvånad. Ska bli intressant att läsa bortförklaringarna, vem som hade akuta medicinska problem var.
Citera
2017-01-31, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
hur vet du detta?

Hon hade lagt ut något glatt på Snap att det inte blev något förhör idag (men orsaken till inställt förhör berodde inte på CH)
Jag vet att källan CH är jävligt svårt att lita på...
Citera
2017-01-31, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon har överklagat och yrkar på ensam vårdnad, jag har läst dokumentet
Du kan få ut hennes överklagande/yrkande till hovrätten efter sekretessprövning hos tingsrätten.

Varför sitta och trycka på dokument utan att dela med sig? Vad får du ut av att kasta in kommentarer om att du läst dokument som inte delas med oss andra?

Nedan har UnicornMeat skrivit en pedagogisk och bra beskrivning hur man gör för att dela dokument. Kan tillägga att man även är anonym på minfil.org.

(Ja jag kan maila/ringa och begära ut dokument själv, men känns fruktansvärt onödigt att flera personer ska ta tid i anspråk från statliga (skattemedelsbetalda löner) instanser genom att begära ut ett och samma dokument när det redan finns någon som gjort det.)

Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Skulle någon som begärt ut Catrins överklagande av vårdnadsdomen kunna lägga upp det här?

Spara ner filen på er dator och gå in på minfil.org. Då ser det ut såhär:

http://a68.tinypic.com/dh5myf.jpg

Tryck på "LADDA UPP".

Då öppnas datorns filbibliotek upp. Dubbelklicka på filen i fråga. Biblioteket stängs då ner och man är tillbaka på minfil.org, där det nu skapats en länk. Det ser ut såhär:

http://a63.tinypic.com/27xdwyv.jpg

Kopiera länken som dykt upp i fältet "Kopiera" (den som inleds med "https://minfil.org/...") och klistra sedan in den i ett inlägg här.

På det sättet kan alla som vill följa länken och komma till dokumentet i fråga.
Citera
2017-01-31, 13:51
Medlem
Lalandes avatar
Hejsan! Nu har ju två förhör blivit inställda (pga orsaker vi inte känner till), försenar detta hela åtalsprocessen? Är det här förhöret nödvändigt att hålla för att kunna väcka åtal?
Betyder det att Catrin, inom kort, får en ny kallelse till förhör som också kan ställas in och fördröja utredningen ytterligare? Kan vi ta reda om det kommer en till kallelse till henne?

Det låter ju ganska tokigt om det är så här enkelt att skapa fördröjningar i och bromsa upp hela processen. Tack för en bra tråd förresten!
Citera
2017-01-31, 14:46
Medlem
henki420s avatar
Det är klart att det går att fördröja processen. Jag känner en som höll sig i Spanien i fem år för att slippa undan rättegång. En annan var i Thailand flera år för att undvika att få ett fängelsestraff utmätt. Tids nog fick båda herrarna sina straff och jag tror att båda i efterhand tyckte att det hade varit bättre att få det bortgjort så snabbt som möjligt. Dessutom har hon svårt att göra något liknande då hon både saknar pengar och har små barn. Det är som ett plåster - det går att dra av sakta eller snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in