Citat:

Ursprungligen postat av 
milajk

Exakt min tanke också! 
Vill inte vara den som är den, men den där bloggen och den typen av hets och mobb som den frambringar nu för tiden är inte underhållande längre. 
Det är en sak att använda sig av offentlighetsprincipen (som i denna tråd), men när det börjar komma information från polisen som inte egentligen är offentliga, då har det gått för långt. Oavsett hur mycket folk gillar att läsa om CH så tror jag att de flesta av oss vill göra det på ett rumsrent sätt. 
Tråkigt att en person/blogg ska dra ner allt detta om CH till samma låga nivå som CH själv.

Man får åtminstone ha tagit sig en rejäl funderare på vad man håller på med, vad som är lämpligt/olämpligt att publicera, innan man börjar lägga upp saker som inte är allmänna och offentliga handlingar.
Inlägget på bloggbevakning avslutas med orden: "Jag vet även vad förhören kommer handla om i punktform – är det någon som skulle vara intressant att ta del av?"
Givetvis kommer flera läsare vilja veta vad förhören handlar om i punktform. Men som en läsare påpekar så skulle det kunna vara skadligt för förundersökningen om den informationen nådde Catrin innan förhören och Catrin då fick en chans att förbereda sina svar. 
Betvivlar visserligen att Catrins svar gör någon som helst skillnad i utredningen mot henne men det är ju bara en gissning från min sida. Jag har inte den insyn som krävs för att kunna veta den saken. Och det har inte Camilla på bloggbevakning heller, varför hon svarade läsaren som påpekat det olämpliga i att avslöja agendan för förhören "Det har du kanske rätt i… Jag kan ju vänta med dem till efter hon varit på förhör.. =)". 
Hade gärna sett att man funderat igenom en publicering av den här typen av information mer än så på förhand. 
En annan läsare påpekar att den polis som slagit i registren och plockat ut informationen sannolikt har gjort sig skyldig till tjänstefel (då det här är uppgifter som sannolikt omfattas av förundersökningssekretessen) och att det kan gå att lista ut vem den skyldige är. Det avfärdas (av andra läsare) som trams. Jag kan ha fel men jag skulle säga att risken att det sker är ganska stor. Åtminstone tillräckligt stor för att det ska vara tveksamt att genomföra publiceringen. Hoppas att polisen som läckte har koll på vad hen gör.