2017-01-30, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whothefuckisyou
Fast den här infon är hon ju först med?

Ur inlägget du länkade till:

"Bilderna här under är ett utdrag ut polisens egna register men för att skydda mina källor så maskerar jag dem. Frågor om dess äkthet kan ställas till min chefredaktör som givetvis tagit del av dem."

Någon som jobbar för polisen har läckt informationen.
Citera
2017-01-30, 11:32
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat

"Bilderna här under är ett utdrag ut polisens egna register men för att skydda mina källor så maskerar jag dem. Frågor om dess äkthet kan ställas till min chefredaktör som givetvis tagit del av dem."

Ja en insider, ligger sekretess på sådana saker innan fup är klar. Men det låter konstigt att någon troligtvis civilanställd skulle riskera jobbet för att få fram den infon
Citera
2017-01-30, 11:42
Medlem
Citat:

Exakt min tanke också!

Vill inte vara den som är den, men den där bloggen och den typen av hets och mobb som den frambringar nu för tiden är inte underhållande längre.

Det är en sak att använda sig av offentlighetsprincipen (som i denna tråd), men när det börjar komma information från polisen som inte egentligen är offentliga, då har det gått för långt. Oavsett hur mycket folk gillar att läsa om CH så tror jag att de flesta av oss vill göra det på ett rumsrent sätt.

Tråkigt att en person/blogg ska dra ner allt detta om CH till samma låga nivå som CH själv.
Citera
2017-01-30, 12:00
Medlem
Citat:

Tror inte att polisen "läckt" information,utan lämnat ut offentliga uppgifter.
Är väl personerna som begärt ut uppgifterna som är maskerade?
Citera
2017-01-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Exakt min tanke också!

Vill inte vara den som är den, men den där bloggen och den typen av hets och mobb som den frambringar nu för tiden är inte underhållande längre.

Det är en sak att använda sig av offentlighetsprincipen (som i denna tråd), men när det börjar komma information från polisen som inte egentligen är offentliga, då har det gått för långt. Oavsett hur mycket folk gillar att läsa om CH så tror jag att de flesta av oss vill göra det på ett rumsrent sätt.

Tråkigt att en person/blogg ska dra ner allt detta om CH till samma låga nivå som CH själv.

Man får åtminstone ha tagit sig en rejäl funderare på vad man håller på med, vad som är lämpligt/olämpligt att publicera, innan man börjar lägga upp saker som inte är allmänna och offentliga handlingar.

Inlägget på bloggbevakning avslutas med orden: "Jag vet även vad förhören kommer handla om i punktform – är det någon som skulle vara intressant att ta del av?"

Givetvis kommer flera läsare vilja veta vad förhören handlar om i punktform. Men som en läsare påpekar så skulle det kunna vara skadligt för förundersökningen om den informationen nådde Catrin innan förhören och Catrin då fick en chans att förbereda sina svar.

Betvivlar visserligen att Catrins svar gör någon som helst skillnad i utredningen mot henne men det är ju bara en gissning från min sida. Jag har inte den insyn som krävs för att kunna veta den saken. Och det har inte Camilla på bloggbevakning heller, varför hon svarade läsaren som påpekat det olämpliga i att avslöja agendan för förhören "Det har du kanske rätt i… Jag kan ju vänta med dem till efter hon varit på förhör.. =)".

Hade gärna sett att man funderat igenom en publicering av den här typen av information mer än så på förhand.

En annan läsare påpekar att den polis som slagit i registren och plockat ut informationen sannolikt har gjort sig skyldig till tjänstefel (då det här är uppgifter som sannolikt omfattas av förundersökningssekretessen) och att det kan gå att lista ut vem den skyldige är. Det avfärdas (av andra läsare) som trams. Jag kan ha fel men jag skulle säga att risken att det sker är ganska stor. Åtminstone tillräckligt stor för att det ska vara tveksamt att genomföra publiceringen. Hoppas att polisen som läckte har koll på vad hen gör.
Citera
2017-01-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tror inte att polisen "läckt" information,utan lämnat ut offentliga uppgifter.
Är väl personerna som begärt ut uppgifterna som är maskerade?

Enligt bloggbevakning är det en polis som läckt information som inte är offentlig.
Citera
2017-01-30, 12:11
Medlem
Neonights avatar
Ja det är väl så här det går när man lurar massa folk på pengar. Man får helt enkelt räkna med att fölk går långt för att utrkäva rättvisa och en extra spark medans man ligger ned. Småtråkigt men förståeligt. Om inte rättsapparaten kan stoppa Catrin så kommer någon annan gör det.

Lärdom: Lura inte en halv by på pengar.
Citera
2017-01-30, 12:36
Medlem
Arya.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Exakt min tanke också!

När jag läser det här inlägget så är jag faktiskt enig.
Ch är ingen superkändis så det finns inga "tipspengar" för att ge ut information om henne. Och i Sverige har vi (förhoppningsvis) inte poliser man kan muta för några hundralappar för att lämna ut sån här information.

Tycker bloggbevakning gått lite för långt...
Citera
2017-01-30, 12:47
Medlem
VanDeKamps avatar
Jag upptäckte Bloggbevakning för bara ett par dagar sedan och efter att ha märkt av häxjakten på Catrin där så känner jag precis likadant. Det lämnar en sur eftersmak hos mig när jag läst inläggen. Hon tar det ett steg för långt och bedriver någon slags kamp utan anledning. Jag kanske hade haft lite mer förståelse om hon själv blivit drabbad av Catrins bedrägerier, men vad jag vet så har hon inte det utan verkar bara finna någon slags njutning i att bedriva något slags drev? Jag är helt för att hon rapporterar i vad som sker i karusellen runt CH, men hon borde ta ett steg tillbaka nu innan det spårar helt.
Citera
2017-01-30, 13:03
Men sluta gråt! Hon har systematiskt blåst folk på pengar. Utan straff. Nu får hon samhällets straff, helt rätt.
Citera
2017-01-30, 13:08
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Ingen sympati öht för den här människan, blåser folk systematiskt och försöker urskulda sig, dölja vad som hänt och ljuga. När hon blir kickad av en bloggportal byter hon till en annan, försöker bygga upp ett anseende för att återigen blåsa folk på pengar.
Hon har inte den minsta ånger i kroppen, ej heller någon vilja att betala tillbaka.
Citera
2017-01-30, 13:17
Catrin tycker det är viktigare att leva vidare i sin galna värld än att göra rätt för sig. Det säger allt. Och den här tråden kommer bli lång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in