2017-04-03, 10:31
Medlem
"Vem är så gränslöst naiv och obegåvad att man sätter in tiotusentals kronor till en vilt främmande person, och som dessutom är så korkad som GM? Svar: någon som är ännu mer korkad och som får se de förlorade pengarna som läropengar."

Har diskuterats flera gånger i tråden och den allmänna uppfattningen har jag uppfattat som att "en av Sveriges största bloggare" fått legitimitet av sin blogg. Att hon upplevts som trovärdig genom denna för de som sökt efter hennes namn. Det tycker inte jag är naivt av BO. I många fall har hon också skickat över en kopia av sitt pass. Man måste våga köpa saker online och CH har upplevts som trovärdig.
Citera
2017-04-03, 20:28
Medlem
Ja vad säger man? Sjukskriven men orkar åka och storhandla och sitta tunnklädd på balkongen. CH skäms verkligen inte för något...
Citera
2017-04-03, 20:41
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
"Vem är så gränslöst naiv och obegåvad att man sätter in tiotusentals kronor till en vilt främmande person, och som dessutom är så korkad som GM? Svar: någon som är ännu mer korkad och som får se de förlorade pengarna som läropengar."

Har diskuterats flera gånger i tråden och den allmänna uppfattningen har jag uppfattat som att "en av Sveriges största bloggare" fått legitimitet av sin blogg. Att hon upplevts som trovärdig genom denna för de som sökt efter hennes namn. Det tycker inte jag är naivt av BO. I många fall har hon också skickat över en kopia av sitt pass. Man måste våga köpa saker online och CH har upplevts som trovärdig.
GM har ALDRIG varit "Sveriges största bloggare", eller ens varit i närheten. Den som upplever GM som trovärdig bör reflektera över sitt egna dåliga omdöme. Den som satt in tiotusentals kronor utan någon sorts säkerhet på GM:s konto är gränslöst naiv och får snudd på skylla sig själv. GM är dömd för flera bedrägerier och har ertappats med fingrarna i lögnburken oräkneliga gånger. Det är en av de sista personerna man ska göra affärer med och begriper man inte det saknar man fullständigt omdöme.

Bara för att GM har en blogg gör det henne inte ett uns trovärdig eller pålitlig. De epiteten passar inte alls in på henne.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-04-03 kl. 21:11.
Citera
2017-04-03, 20:48
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
GM har ALDRIG varit "Sveriges största bloggare", eller ens varit i närheten. Den som upplever GM som trovärdig bör reflektera över sitt egna dåliga omdöme. Den som satt in tiotusentals kronor utan någon sorts säkerhet på GM:s konto är gränslöst naiv och får snudd på skylla sig själv. GM är dömd för flera bedrägerier och har ertappats med fingrarna i lögnburken oräkneliga gånger. Det är en av de sista personerna man ska göra affärer med och begriper man inte det saknar man fullständigt omdöme.

Bara för att GM har en blogg gör det henne inte ett uns trovärdig eller pålitlig. De är epitet som inte passar in alls på henne.

Samtidigt vill du se henne bakom galler, för vad egentligen?(om nu klander bör läggas på brottsoffren)

Kan du se något självförgörande i din argumentation?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-03 kl. 21:11.
Citera
2017-04-03, 21:07
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Samtidigt vill du se henne bakom galler, för vad egentligen?(om nu klander bör ligga på brottsoffren)

Kan du se något självförgörande i din argumentation?
Givetvis ska hon sitta bakom galler. Hon har ju begått grova bedrägerier. Du tycker uppenbart inte att de som betalat in tiotusentals kronor till hennes konto utan någon sorts säkerhet har någon skuld i att GM på så sätt kunnat roa sig kungligt för andras pengar, men det anser jag. Att brott som dessa ens kan utföras krävs att det finns korkade, naiva och godtrogna offer. Att det finns så naiva människor, som bara för att någon har en blogg där hon svankar på gymmet och skriver att hon är lycklig, är djupt tragiskt. Och att sådana som du försvarar naiviteten och dumheten i att betala in tiotusentals kronor till en komplett främling är pinsamt.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-04-03 kl. 21:13.
Citera
2017-04-03, 21:20
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Givetvis ska hon sitta bakom galler. Hon har ju begått grova bedrägerier. Du tycker uppenbart inte att de som betalat in tiotusentals kronor till hennes konto utan har någon skuld i att GM på så sätt kunnat roa sig kungligt för andras pengar, men det anser jag. Att brott som dessa ens kan utföras krävs att det finns korkade, naiva och godtrogna offer. Att det finns så naiva människor, som bara för att någon har en blogg där hon svankar på gymmet och skriver att hon är lycklig, är djupt tragiskt. Och att sådana som du försvarar naiviteten och dumheten i att betala in tiotusentals kronor till en komplett främling är pinsamt.

Hon är ju, vågar jag påstå, livsstilskriminell. Och hon bloggar - vill vara "känd" "framgångsrik" vilket gör henne till ett slags unikum då bedrgare brukar vara ljusskygga individer (finns säkert fler än ch i bloggvärlden). Jag menar man kan ju skönja det "bedrägliga" i hennes bloggposter. Givetvis är det då okej att diskutera detta.

Som senaste erbjudandet av medverkan i TV. Det är ju samma slags MO som hon använde
mot Mannertr*e om du minns det från FUP? Rollerna; Chefen eller Chefen från stureplan, Underhuggare, offer

om man nu vill skryta om ett erbjudande från tv, varför maskar man det väsentliga? Varför gör hon
alltid så? Jo för det finns ingen producent, precis som det aldrig finns några biljetter.

Jag är en cyniker på "dumhetens" sida helt klart.

Ska vi åtala de bedragna eller vart vill du komma ?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-03 kl. 21:35.
Citera
2017-04-03, 21:34
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag är en cyniker på "dumhetens" sida helt klart. Jag vet hur en psykopat fungerar och kommer fortsätta engagera mig i det här fallet.

Ska vi åtala de bedragna eller vart vill du komma ?
Och jag en realist på logikens sida och kommer följa fallet på avstånd. Däremot är jag mer fascinerad BO:s naivitet än GM:s tämligen lama manipulationsförmåga. Med endast ett uns kritiskt tänkande borde dessa brott aldrig kunnat äga rum.

De ska givetvis inte åtalas, men kommer likväl bli straffade genom att sannolikt aldrig få tillbaka sina pengar, och det är förhoppningsvis lärorikt både för dom och andra.
Citera
2017-04-04, 08:07
Medlem
Citat:
Och jag en realist på logikens sida och kommer följa fallet på avstånd. Däremot är jag mer fascinerad BO:s naivitet än GM:s tämligen lama manipulationsförmåga. Med endast ett uns kritiskt tänkande borde dessa brott aldrig kunnat äga rum.

De ska givetvis inte åtalas, men kommer likväl bli straffade genom att sannolikt aldrig få tillbaka sina pengar, och det är förhoppningsvis lärorikt både för dom och andra.
Du låter nedlåtande mot hennes brottsoffer.
Det finns bedragare som härjar runt på internet och i verkliga livet så det händer ju att folk blir lurade av skojare.
Citera
2017-04-04, 11:32
Medlem
http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...oggerskan-igen
Citera
2017-04-04, 11:37
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz-90
Från artikeln:
Citat:
Nu åtalas alltså kvinnan för grovt bedrägeri. Åklagaren har med tjugo fall i åtalet.
Två av dem härhör från oktober 2015 och rör en resa till Maldiverna och en till Thailand för totalt närmare 80 000 kronor.
Men de allra flesta bedrägerierna utfördes i augusti förra året. Kvinnan utgav sig för att ha biljetter till en Håkan Hellströmspelning till salu och lurade inte mindre än femton personer att betala totalt över 30 000 kronor till henne.
Två personer lurades också att betala för biljetter til Kentkonserter.
Citera
2017-04-04, 11:37
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz-90

ur artiklen! Grovt! va blir de för straff då?
"Nu åtalas alltså kvinnan för grovt bedrägeri. Åklagaren har med tjugo fall i åtalet.
Två av dem härhör från oktober 2015 och rör en resa till Maldiverna och en till Thailand för totalt närmare 80 000 kronor.
Men de allra flesta bedrägerierna utfördes i augusti förra året. Kvinnan utgav sig för att ha biljetter till en Håkan Hellströmspelning till salu och lurade inte mindre än femton personer att betala totalt över 30 000 kronor till henne.
Två personer lurades också att betala för biljetter til Kentkonserter."
edit: slog upp = minst 6 månader fängelse
Senast redigerad av wishyouwerehere 2017-04-04 kl. 11:40.
Citera
2017-04-04, 11:41
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
Grovt! va blir de för straff då?
För grovt bedrägeri är straffet fängelse i lägst sex månader och högst sex år.
https://polisen.se/Lagar-och-regler/...t/Bedragerier/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in