Citat:
Ursprungligen postat av
Kamelfittan
Givetvis ska hon sitta bakom galler. Hon har ju begått grova bedrägerier. Du tycker uppenbart inte att de som betalat in tiotusentals kronor till hennes konto utan har någon skuld i att GM på så sätt kunnat roa sig kungligt för andras pengar, men det anser jag. Att brott som dessa ens kan utföras krävs att det finns korkade, naiva och godtrogna offer. Att det finns så naiva människor, som bara för att någon har en blogg där hon svankar på gymmet och skriver att hon är lycklig, är djupt tragiskt. Och att sådana som du försvarar naiviteten och dumheten i att betala in tiotusentals kronor till en komplett främling är pinsamt.
Hon är ju, vågar jag påstå, livsstilskriminell. Och hon bloggar - vill vara "känd" "framgångsrik" vilket gör henne till ett slags unikum då bedrgare brukar vara ljusskygga individer (finns säkert fler än ch i bloggvärlden). Jag menar man kan ju skönja det "bedrägliga" i hennes bloggposter. Givetvis är det då okej att diskutera detta.
Som senaste erbjudandet av medverkan i TV. Det är ju samma slags MO som hon använde
mot Mannertr*e om du minns det från FUP? Rollerna;
Chefen eller Chefen från stureplan, Underhuggare, offer
om man nu vill skryta om ett erbjudande från tv, varför maskar man det väsentliga? Varför gör hon
alltid så? Jo för det finns ingen producent, precis som det aldrig finns några biljetter.
Jag är en cyniker på "dumhetens" sida helt klart.
Ska vi åtala de bedragna eller vart vill du komma ?