2018-08-06, 07:44
Medlem
Hej
Jag är en av de som har stora krav på CH. Hon är skyldig mig 140.000 . Jag har fått utslag hos KFM och hon har således en bokförd skuld till mig. Jag kommer INTE ge mig förrän hon gjort rätt för sig.
Jag funderar skarpt på att sätta henne i personlig konkurs. Inte säkert att det gör att hon betalar tillbaka men det kommer orsaka problem iaf.
Hoppas fler är inne på samma linje.
BTW när det gäller skuldsanering har jag pratat med KFM om detta. De säger att chansen att man får skuldsanering då skulderna till så stor del består av skadestånd är MINIMAL
Citera
2018-08-06, 08:36
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDave
Hej
Jag är en av de som har stora krav på CH. Hon är skyldig mig 140.000 . Jag har fått utslag hos KFM och hon har således en bokförd skuld till mig. Jag kommer INTE ge mig förrän hon gjort rätt för sig.
Jag funderar skarpt på att sätta henne i personlig konkurs. Inte säkert att det gör att hon betalar tillbaka men det kommer orsaka problem iaf.
BTW när det gäller skuldsanering har jag pratat med KFM om detta. De säger att chansen att man får skuldsanering då skulderna till så stor del består av skadestånd är MINIMAL

Och nästintill obefintlig om man inte visat tillstymmelse till ansträngning - det är uppfattningen jag får när jag tar del av lagtexten.

Lycka till med den personliga konkursen! Det måste vara oerhört provocerande att som BO ta del av hennes flöde på sociala medier.
Citera
2018-08-06, 08:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Hej

Om detta stämmer, så har hon ju faktiskt väldigt stora skulder till enskilda personer. Bra beslut att ta det den juridiska vägen. Att försätta henne i personlig konkurs blir en tydlig markering mot hennes ovilja att betala tillbaka det tilldömda skadeståndet, och det lär svida. Håller tummarna och önskar stort lycka till.

Intressant det du säger om KFM's uttalande om skuldsanering också, förmodligen har CH redan fått samma svar från dem, men fortsätter envetet att skriva att hon "förmodligen får skuldsanering snart".

Jag har dessutom för mig att KFM helst ser att den som söker skuldsanering har en fast inkomst, och av sina blogginlägg verkar hon inte vara särskilt aktiv i sitt jobbsökande. Okej, hon har småbarn just nu, men hon har alltid hittat ursäkter att slippa jobba ändå sedan hon började med sina bedrägerier (kanske innan också).
Citera
2018-08-06, 08:49
Medlem
Citat:
Hej
Mycket bra beslut.
Lycka till!
Är 140.000kr skadestånd för bedrägeri som hon begått mot dig?
Citera
2018-08-06, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Hur glömmer man julklappar? Då köper man för många, kan jag tycka.
Ja, det håller jag med dig om.
Varför köpa julklappar för 3000kr när man har så ansträngd ekonomi som hon har med så stora skulder.
Citera
2018-08-06, 08:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen68
Barnen överlyckliga då dom hittat lego för 3000kr, gömda och glömda julklappar! Hur har hon mage att lägga ut det?! Hån på hån mot allt och alla.

Finns det någon skärmdump på detta inlägg?
Citera
2018-08-06, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Mycket bra beslut.
Lycka till!
Är 140.000kr skadestånd för bedrägeri som hon begått mot dig?

Ja det är det. Hon har ju sökt skuldsanering tidigare och fått avslag. När nästa rättegång kommer så lär ju inte chanserna öka direkt.

Men jag ser ju inga större utsikter att få några pengar tillbaka. Hon visar ju inget spår av mental mognad eller vilja att göra rätt för sig. Men min skuld kommer hon aldrig undan. Om hon är sugen på att nånsin få ett ekonomiskt normalt liv så borde hon göra rätt för sig. jag är inte omöjlig för någon typ av förlikning men då får hon fan visa lite välvilja
Citera
2018-08-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ja det är det. Hon har ju sökt skuldsanering tidigare och fått avslag. När nästa rättegång kommer så lär ju inte chanserna öka direkt.

Men jag ser ju inga större utsikter att få några pengar tillbaka. Hon visar ju inget spår av mental mognad eller vilja att göra rätt för sig. Men min skuld kommer hon aldrig undan. Om hon är sugen på att nånsin få ett ekonomiskt normalt liv så borde hon göra rätt för sig. jag är inte omöjlig för någon typ av förlikning men då får hon fan visa lite välvilja
Okej.
Stå på dig och hoppas att du får igen dina pengar.
Citera
2018-08-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Finns det någon skärmdump på detta inlägg?

Det låg på hennes instastories. Tänkte inte på att ta skärmdump. 🙄
Citera
2018-08-06, 09:15
Medlem
Nytt blogginlägg nu, med rubrik, Upprop.
Hon ska plugga på distans, hon vill söka in till en utbildning, hon vill plugga till sjuksköterska, om 2,5 år.
Vet inte om detta är lögn eller sanning.
Och väldigt tidigt i augusti för en utbildning att börja.
Citera
2018-08-06, 09:21
Medlem
Trasig människa med trasiga förhållanden och ett beteende som är kortsiktigt.
Men sanningen kommer alltid i kapp. Och det blir dags att slanta av.
Kan nog pågå hela livet.
Citera
2018-08-06, 09:46
Medlem
SmygarBerits avatar
Skulle stenvägra ha henne som ssk. Stackars det sjukhsu som isåfall anställer henne.. de får nog göra noga inventarier bland grejer/mediciner samt se över så hon inte är ensam med patienter (sno från deras plånböcker eller se till att de skriver på avtal som medför att hon får pengar) Äldre, sjuka människor har i alla tider blivit lurade av illvilliga människor och sådana som Catrin ska inte befinna sig på en plats där det finns utsatta och svaga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in