2016-12-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
I domen som kom idag framgår det att Anne Hedlund vittnat till sin dotters favör,bl a har hon sagt att hon hjälper Catrin med hennes ekonomi.
Om hon hon blir åtalad för att vara delaktig i Catrins bedrägerier,så torde det vara svårt för henne att neka till att hon har insyn i dotterns ekonomi,och dämed handlat i "god tro".

Bedrägeriet Anne är misstänkt för ägde rum i oktober/november 2015. Det relevanta i bedömningen av Annes eventuella uppsåt är vad hon visste då, inte vad hon vet nu.
Citera
2016-12-29, 01:17
Medlem
Att Anne ställer upp som vittne för att hjälpa Catrin övertyga rätten om att det hade varit en dålig idé att ge ML del i vårdnaden är för övrigt inte en ny grej. Redan i februari 2012 vittnade hon till stöd för Catrins talan om fortsatt ensam vårdnad. Utdrag ur den domen:

"Anne Hedlund har uppgett i huvudsak följande. Hon har uppfattat det som att det föreligger ett bristande samspel mellan ML och Kevin samt att ML härvid brister i sin omsorgsförmåga."
Citera
2016-12-29, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Att karaktärsmörda Catrin i största allmänhet hade inte gynnat ML på något sätt alls. Dels så är det helt irrelevant för hennes föräldraskap att hon ljugit om en basketkarriär i Dubai och dels så var ML:s mål inte att CH skulle bli fråntagen vårdnaden, han ville bara få ta del i den. Han gjorde helt rätt som höll sig till det som var relevant för frågan rätten skulle pröva. Att dra in en massa annan skit hade bara skadat hans sak.

Tänkte mer på att en personlighetsbeskrivning av CH kunde visa på att hon inte alltid håller sig till sanningen, vilket tillsammans med stölder skapar haters, vilket i sin tur leder till en mindre trygg boendemiljö för hans son. Jag hade aldrig velat ha min son boende hos en som CH. På något sätt borde väl detta kunna förmedlas till TR och socialen?
Citera
2016-12-29, 01:46
Medlem
Citat:
Tror vi ens att det är pojkvännen som betalar resan?

Tror vi ens att resan existerar??? 🙄🤔😳
Citera
2016-12-29, 01:52
Medlem
Citat:
Bedrägeriet Anne är misstänkt för ägde rum i oktober/november 2015. Det relevanta i bedömningen av Annes eventuella uppsåt är vad hon visste då, inte vad hon vet nu.

Jaha,jag fick för mig att det misstänkta bedrägeriet var från i år.Var det möjligen de pengar som förts över till Annes konto från kvinnan som blivit lurad på en dyr resa och ett upplevelsepresentkort?
Det är så många bedrägerier,så jag börjar få svårt att hålla reda på dem,,,,,
Citera
2016-12-29, 09:02
Medlem
PTHJs avatar
Det intressanta med senaste domen är att CH tappat halmstrået att slippa krypa in i kurran, efter ett eventuellt fällande i kommande åtal, med hänvisning till att hon måste ta hand om K1. Domen ger ML större möjligheter att vara med att påverka vad som sker med K1 under en eventuell internering av CH.
Citera
2016-12-29, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTHJ
Det intressanta med senaste domen är att CH tappat halmstrået att slippa krypa in i kurran, efter ett eventuellt fällande i kommande åtal, med hänvisning till att hon måste ta hand om K1. Domen ger ML större möjligheter att vara med att påverka vad som sker med K1 under en eventuell internering av CH.

Men hon har ju ensam vårdnad om K2. Men det spelar kanske inte nån roll om samarbetet mellan pappan o C.H är så bra som hon säger.

Eller ser de perspektivet att barnen inte ska separeras vilket kan hända om de ska bo m respektive pappa om mamma sitter i fängelse? O att det ger henne ett "get out og jail card"??
Citera
2016-12-29, 09:58
Medlem
Jag ska nu Bomba en TES:

Jag har funderat så hårt på varför Catrin inte vill outa sin pojkvän, en del går i banorna att hon inte ens har någon men det är jag övertygad om att hon har.

till min tes är en rad spekulationer som kan vara helt åt fanders men magkänslan och sammanträffande som dykt upp under en längre tid.

Pojkvännen är Joa kim!!!

*Dem var i sopot tillsammans.
*Han är den enda person som öppet skyddat henne på sin blogg
*Dem påstår sig vara "bästa" vänner
*Dem är dem enda som syns på bilder tillsammans
*Han är den "enda" som besöker henne på häktet
*Ute tillsammans i jul

Jag kan vara helt fel men Catten skulle aldrig klara av att vara tyst så länge om en och samma sak utan att sätta krokbenen på sig själv 100 gånger om. Han är ingen 10 poängare, han anser att hon är för fin för henne egentligen men får ligga och således utnyttjar dem varandra.

Han får ligga relativt snygg.
hon har en kompis.

Nå är min Tes åt skogen eller har andra samma magkänsla?
Citera
2016-12-29, 10:07
Medlem
En av sakerna som gjort denna tråden är CHs lögner och förnekelse. Idag skriver hon igen: "Jag är inte felfri, ni kommer se mig göra många misstag i livet, likaså du." Först indikerar detta, det jag har gjort är inte så allvarligt, och, som så många gånger förr, alla gör vi fel. När kommer hon förstå allvaret i situationen hon hamnat i??? Rättsväsendet, det hon kallar "svenska systemet", har inte hjälpt henne att inse detta. Är "ni kommer se mig göra många misstag i livet" ett tecken på att en ny runda bedrägerier är på gång? Fickpengar till nästa resa??
Citera
2016-12-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag ska nu Bomba en TES:

Jag har funderat så hårt på varför Catrin inte vill outa sin pojkvän, en del går i banorna att hon inte ens har någon men det är jag övertygad om att hon har.

till min tes är en rad spekulationer som kan vara helt åt fanders men magkänslan och sammanträffande som dykt upp under en längre tid.

Pojkvännen är Jo* kim!!!

Nå är min Tes åt skogen eller har andra samma magkänsla?

Huruvida denna typ av skvaller och diskussion hör till denna del av forumet ställer jag mig tveksam till. Men om jag själv hade blivit felaktigt utpekad som CHs respektive eller liknande så hade jag uppskattat om någon snabbt dementerade det ryktet.

Jo*Kim har tatueringar på fingrarna enligt flera bilder på CHs sociala medier. Det har inte personen på de bilder som ska föreställa tex middagsdejter med hennes sk pojkvän.

Edit: Fråga mig inte varför jag lagt märke till detta. Ställer mig själv undrandes till att ha gjort den observationen.

Edit 2: Men i CHs snurriga värld så behöver det ena inte utesluta det andra, kom jag på. Kanske har hon 2 (eller flera) lovers, vem vet.
Senast redigerad av milajk 2016-12-29 kl. 11:34.
Citera
2016-12-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Edit 2: Men i CHs snurriga värld så behöver det ena inte utesluta det andra, kom jag på. Kanske har hon 2 (eller flera) lovers, vem vet.

Hon kommer aldrig att ge upp sin "livsstil" så hon har ju bara två vägar att gå.

Den ena är att vara smartare när hon begår bedrägerierna så hon inte åker fast. Betvivlar att hon klarar detta.

Den andra är att skaffa en eller flera sugar daddys.
Citera
2016-12-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Tänkte mer på att en personlighetsbeskrivning av CH kunde visa på att hon inte alltid håller sig till sanningen, vilket tillsammans med stölder skapar haters, vilket i sin tur leder till en mindre trygg boendemiljö för hans son. Jag hade aldrig velat ha min son boende hos en som CH. På något sätt borde väl detta kunna förmedlas till TR och socialen?

Var barnet har sitt huvudsakliga boende har inte varit en del av tvisten. Pappan har inte försökt få tillstånd någon förändring där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in