2016-12-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Ryktet på byn säger att det till en början var frågan om en "normal" delad vårdnad där ML kunde vara delaktig och beslutsfattande i sitt barns liv. Men att det ändrats till en tvist om ensam vårdnad, där han vill ha hem pojken till sig. Vad jag har förstått av snacket på byn och här på FB lever han ett relativt ordnat liv med jobb och ev familj. MEN det är som sagt rykten på byn..

Hade jag gått i MLs skor hade jag yrkat på egen vårdnad om den andra parten, som CH i detta fall, riskerar att åka in och får skaka galler!

Är det inte i morgon domen kommer? Då får vi snart veta när någon av er exelenta FB-grävare rotat fram den!

ML har fast jobb äger en villa och har en flickvän. Det stämmer att ML vill ha K1 ensam vårdnad men C och mormor motsätter detta..AH var med och vittnade och sa att ML är inte ansvarig
Eftersom CH inte är i fängelse än så har ML yrkat gemensam vårdnad på familjerättens begära
Citera
2016-12-27, 14:10
Medlem
Läste att någon frågade om ML har gett k1 något julklapp
kan förmedla att k1 har fått en ny Playstation 4 av ML i julklapp.
Citera
2016-12-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Vad är skillnaden på gemensam och delad vårdnad?
Skulle kanske kunna googlat fram det men man brukar få bra svar här!

Det fanns visst bara ensam vårdnad och gemensam vårdnad i vårdnadstvist/civilrätten har jag googlat på nu.
Det ska bli spännande vad domen blir imorgon då.
Citera
2016-12-27, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Jotack, jag har följt Catten så jag är väl införstådd med att hennes beteende sprider ringar på vattnet som tyvärr blir närmast mot hennes egna barn som inte alls förtjänar att ha en mamma som beter sig på det här sättet. Du behöver inte ha en dålig ton mot mig bara för att jag skrev hur socialtjänsten arbetar samt att jag anser inte att detta är socialtjänstens fel att pappan inte träffar barnet och att ingen egentligen kan hejda Cattens framfart förutom ev fängelse.
Jag hade önskat att socialtjänsten var mer involverad i detta, men de kanske har uppsikt över henne eftersom hon väntar nytt åtal. Vad vet jag. Detta är ju bara spekulationer från alla.
Att man bloggar om sina ungar samt har en villkorlig dom betyder inte att man egentligen är en dålig förälder, oavsett hur förkastligt hennes moral och etik är mot alla hon lurar och bedrar. För att tappa rätten till sina barn måste det vara främst vara en grov omsorgsbrist som skadar barnens utveckling och hälsa. Då tänker jag på att de är just i den åldern de är i. Att mormon även är där och skyddar upp för hennes bristande föräldraskap är ngt soc förmodligen tycker är tillräckligt hållbart för att inte bry sig vidare om detta.

sorry, berit om jag blev putt på dig.
inget personligt utan bara att dem som i t ex denna skandal ser att soss inte har kraften å skydda pojkarna mot hemskemorsan cattens behov av å låssas vara en bra mamma å inte tycker det är väldit, väldit fel, den får min bitterhet.
av det jag tjockade i din text läser jag att du hoppas att soss nu kanske börja styra catten. först nu?
soss borde haft totalkoll på denna mamma sedan domen föll å sagt till henne att hon skadar hennes barn. du berit å jag å alla andra här ser detta men soss gör det inte.inte catten själv heller det vet vi alla.det är väl själve fan om det skall behöva en helt ny och fortsatt bedrägerirunda för att soss skall inse allvaret för det är så du skriver berit.
du nämde inget om att jag också var kritisk mot frivården för att de inte heller satt ner foten och förklarat för catten att hon borde ge fan i å använda sina pojkar för å få lite ynklig uppmärksamheten av wt-folk som ser upp till hennes jävlit pinsamma bloggning. hur ser du på frivården, berit??
Citera
2016-12-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111bombastic
ML har fast jobb äger en villa och har en flickvän. Det stämmer att ML vill ha K1 ensam vårdnad men C och mormor motsätter detta..AH var med och vittnade och sa att ML är inte ansvarig
Eftersom CH inte är i fängelse än så har ML yrkat gemensam vårdnad på familjerättens begära

Som om C.H är så himla ansvarsfull som förälder 😒
Tycker hennes mamma det så är hon inte spec tillfällig som vittne o vet inte vad ansvarsfull betyder!
Kan man bli mindre ansvarsfull som förälder än att regelbundet o medvetet bedra o lura andra människor för att få pengar o trots att man blir dömd för bedrägeri så fortsätter man på samma sätt. Det är inte ansvarsfullt av någon o allra minst av en ensamstående förälder med två barn!

Tror ni barnens respektive pappa får vårdnad om barnen om katten får fängelse? Eller är det mormor som får det eller blir de familjehemsplacerade??

Rätten kan väl aldrig ge henne en chans att avtjäna straffet hemma, det är ju uppenbart att hon inte kan sluta trots att hon blir dömd för brott. Hemma kan hon ju fortsätta på samma sätt, hon måste isoleras o inte ha tillgång till internet utan övervakning o även då begränsat o dessutom behöver hon behandling för att bryta sitt beroende av snabba cash för att kunna sluta med sin brottslighet.

K1 är ju så pass stor nu o börjar ju kunna lägga ihop ett o ett så att säga o få höra av andra om hans mamma som är brottsling o bedrar o luras o många föräldrar kommer veta om det o dra sig från att låta sina barn umgås med hennes barn pga oro att de har dåligt inflytande pga hur deras mamma beter sig.
Hur ansvarsfullt är det att dumpa barnen hos mamma jämt för o dra ut o festa eller åka på resor stup i kvarten utan barnen.

Varför har C.H ensam vårdnad om K1? Vad har hänt för att hon inte vill att sonen ska träffa sin pappa?

Jag hoppas för barnens skull att hon får fängelse (för jag tror inte det är möjligt för henne att sluta o ändra livsstil utan att något drastiskt sker för att bryta det o ta bort henne från situationen) o att hon i fängelset får behandling o hjälp att verkligen bryta sin brottslighet o ge barnen ett bättre liv o framtid med henne sen.
Citera
2016-12-27, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Tycker hennes mamma det så är hon inte spec tillfällig som vittne o vet inte vad ansvarsfull betyder!
Kan man bli mindre ansvarsfull som förälder än att regelbundet o medvetet bedra o lura andra människor för att få pengar o trots att man blir dömd för bedrägeri så fortsätter man på samma sätt. Det är inte ansvarsfullt av någon o allra minst av en ensamstående förälder med två barn!

Tror ni barnens respektive pappa får vårdnad om barnen om katten får fängelse? Eller är det mormor som får det eller blir de familjehemsplacerade??

Rätten kan väl aldrig ge henne en chans att avtjäna straffet hemma, det är ju uppenbart att hon inte kan sluta trots att hon blir dömd för brott. Hemma kan hon ju fortsätta på samma sätt, hon måste isoleras o inte ha tillgång till internet utan övervakning o även då begränsat o dessutom behöver hon behandling för att bryta sitt beroende av snabba cash för att kunna sluta med sin brottslighet.

K1 är ju så pass stor nu o börjar ju kunna lägga ihop ett o ett så att säga o få höra av andra om hans mamma som är brottsling o bedrar o luras o många föräldrar kommer veta om det o dra sig från att låta sina barn umgås med hennes barn pga oro att de har dåligt inflytande pga hur deras mamma beter sig.
Hur ansvarsfullt är det att dumpa barnen hos mamma jämt för o dra ut o festa eller åka på resor stup i kvarten utan barnen.

Varför har C.H ensam vårdnad om K1? Vad har hänt för att hon inte vill att sonen ska träffa sin pappa?

Jag hoppas för barnens skull att hon får fängelse (för jag tror inte det är möjligt för henne att sluta o ändra livsstil utan att något drastiskt sker för att bryta det o ta bort henne från situationen) o att hon i fängelset får behandling o hjälp att verkligen bryta sin brottslighet o ge barnen ett bättre liv o framtid med henne sen.

tack för fina ord och i barnens intresse!!
eftersom mamman catten inte ser att hon skadar sina barn och inte soss bryr sig å mormorn hjälper dottern catten att få supa å festa så är det bra att tigrinnan 88 förklarar för catten å mormor som jag tror läser här.
du undrar om nåt hänt som gör att catten inte vill att k1 skall träffa pappan? finns massor av mammor som beter sig som catten (minus berägerierna) å isolerar barn från pappor utan att pappan betett sig dålit. ynkliga mammor som kräver att all kärleken från barnet skall vara på henne.kommer pappan nära sitt barn så tror dessa wt-mammor att de får för lite uppmärksdamhet från barnet sen. tragiskt som fan. inte okänt. tyvärr.
Citera
2016-12-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88

Du är klockren i din analys.. men jag kan svara på varför CH har ensam vårdnad på K1..i Sverige om ni inte är gifta när man skaffar barn så går vårdnaden automatiskt till mamman..så är det i detta fall..CH är den ända som kan skriva på gemensam vårdnad.. det som har gjort att tingsrätten fortsatt gr CH ensam vårdnad är pga CH mamma som målar upp CH som en ansvarig mamma som jobbar och pluggar..men som vi alla vet så åker CH på semester för stulna penga och kör rattfull..eftersom AH är förskolechef i Södertälje har tingsrätten gett CH flera chanser vi får hoppas att Kevin är såpas gammal att dem tänker på barnets bästa i domen.
Citera
2016-12-27, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 111bombastic
Du är klockren i din analys.. men jag kan svara på varför CH har ensam vårdnad på K1..i Sverige om ni inte är gifta när man skaffar barn så går vårdnaden automatiskt till mamman..så är det i detta fall..CH är den ända som kan skriva på gemensam vårdnad.. det som har gjort att tingsrätten fortsatt gr CH ensam vårdnad är pga CH mamma som målar upp CH som en ansvarig mamma som jobbar och pluggar..men som vi alla vet så åker CH på semester för stulna penga och kör rattfull..eftersom AH är förskolechef i Södertälje har tingsrätten gett CH flera chanser vi får hoppas att Kevin är såpas gammal att dem tänker på barnets bästa i domen.

mormor ljuger, ja.
å påverkar domstolar som lyssnar på en ljugande förskolechef som skyddar sin wt-dotter.fy fan!
i min aftonbön skall jag be för k1-pappan ml som kämpar för sitt barn. all heder åt en sån pappa!
all skit på en mamma som catten och en mormor som förskolechefen ah som hjälper i biljettbedrägerier! pissfolk båda två!
Citera
2016-12-27, 17:41
Medlem
Jag undrar jag hur det kommer påverka eventuella framtida vårdnadstvister om CH döms till exempelvis fängelse och även AH (mormor) döms för inblandningen i det där jättebedrägeriet!?! Kommer hon få så mycket makt som vittne då???

Sen har jag ett tips till dig ML om du läser här! Om DU flyttar (vet att det inte är så lätt eller kul men är man tillräckligt målmedveten går det) så att du bor samma ort som din son K1 och har lättare till umgänge mm. Då kommer ni få en mer naturlig relation och om CH väljer att fortsätta sin brottsliga bana framöver i livet och du yrkar på gemensam vårdnad igen, gissa vem som troligtvis får den då. Då blir det självklart att den går över till dig mot att du ombesörjer att det finns möjlighet till umgänge m CH och K2, tror dessutom inte man kan kräva umgänge som mormor så "svärmor" slipper du nog..... Faktum är att när halva vårdnaden väl är din och han bor hos dig då bor ni vart fan ni vill och CH får betala underhåll till dig! Han kan mycket väl placeras hos dig av soc. om hon åker in igen. Just nu är du ett dåligt alternativ ur K1s perspektiv, eftersom du bor långt bort från hans trygga hemmamiljö och alla de som är vilktiga för honom och eftersom ni inte har en "normal" förälder-barn relation än pga allt strul med umgängen.
Citera
2016-12-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Jag undrar jag hur det kommer påverka eventuella framtida vårdnadstvister om CH döms till exempelvis fängelse och även AH (mormor) döms för inblandningen i det där jättebedrägeriet!?! Kommer hon få så mycket makt som vittne då???:whistle:

Sen har jag ett tips till dig ML om du läser här! Om DU flyttar (vet att det inte är så lätt eller kul men är man tillräckligt målmedveten går det) så att du bor samma ort som din son K1 och har lättare till umgänge mm. Då kommer ni få en mer naturlig relation och om CH väljer att fortsätta sin brottsliga bana framöver i livet och du yrkar på gemensam vårdnad igen, gissa vem som troligtvis får den då. Då blir det självklart att den går över till dig mot att du ombesörjer att det finns möjlighet till umgänge m CH och K2, tror dessutom inte man kan kräva umgänge som mormor så "svärmor" slipper du nog..... Faktum är att när halva vårdnaden väl är din och han bor hos dig då bor ni vart fan ni vill och CH får betala underhåll till dig! Han kan mycket väl placeras hos dig av soc. om hon åker in igen. Just nu är du ett dåligt alternativ ur K1s perspektiv, eftersom du bor långt bort från hans trygga hemmamiljö och alla de som är vilktiga för honom och eftersom ni inte har en "normal" förälder-barn relation än pga allt strul med umgängen.

Åh ena sidan kanske ML har ett jobb han verkligen trivs med, en flickvän, kanske andra barn (egna eller styvbarn) osv. Och inte alls har möjlighet att flytta.

Åh andra sidan har han haft sex år på sig att flytta närmare i ett försök att få en bättre kontakt med sin son.

Det där är en svår balansgång. Jag känner inte ML och ger honom benefit of the doubt och säger att han lika gärna kan vara en fantastisk far, men det betyder fortfarande inte att K1 skulle ha det bättre med honom pga pojkens mormor, morbror, morfar, klasskamrater, grannungar osv finns här.

JAG tycker inte pojken ska ryckas upp och flytta hux flux till Halmstad. Men om ML inte kan/vill flytta närmare pojken så ge honom åtminstonde ett par helger i månaden och vartannat lov. På riktigt. Utan några jävla ursäkter om sen taxi osv. Pricka CH varje gång hon motsätter ett umgängestillfälle och påpeka att hon blir av med vårdnaden helt om det fortsätter.

Vad jag/vi vet verkar ML ha kört the highroad i detta, tex bra att han inte dykt upp i tråden, kudos till dig för det, det är (ytterligare) en sak som faller till din fördel.

För övrigt, UnicornMeat logga in på vår server och svara mig nu ;)
Citera
2016-12-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
ML yrkade på
1.Ensam vårdnad
2.Gemensam vårdnad
3.Delad vårdnad

CH yrkade på umgänge på helgen bara för ML och K1.

Imorgon kommer domen, i vårdnadstvisten.

Der är helt fine att man inte vet vad ML yrkat på. Det är också helt fine att man inte vet att gemensam vårdnad och delad vårdnad är samma sak (gemensam är den juridiska termen, delad är den som vanligtvis används av folk som inte är jurister).

Men varför svara tvärsäkert på en fråga när man uppenbarligen inte vet svaret? Skriv bara "jag tror..." eller något annat som signalerar att det rör sig om en gissning så är allt lugnt. Hela Catrin-soppan är rörig nog som den är. Onödigt att krångla till den ytterligare genom att förvirra folk med gissningar presenterade som fakta.
Citera
2016-12-27, 18:55
Medlem
HenryGondorffs avatar
Finns det någon möjlighet att domstolen väger in de aktuella brottsmisstankarna mot AH i sitt beslut angående hennes vittnesmål i vårdnadstvisten mellan CH och ML?

Jag kanske har missuppfattat, men Catrin har väl aldrig tidigare varit dömd för några brott under tidigare tvister med ML? Kanske kan det väga in den här gången i och med hennes dom i våras, samt de nya brottsmisstankarna förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in