2016-11-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomii
Visst svankar hon för kung och fosterland som vanligt, men om du kollar noga så ser du att rumpan lixom är vågig? Typiskt resultat då en nybörjare försöker använda photoshop liquify
Exakt det jag tänkte också
Citera
2016-11-11, 12:33
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt
Exakt det jag tänkte också
Supernöjd med dagens 🏋🏽‍♀️!
#absworkout #icanseeyou #absandass #absarecoming #niceandslow #gym #monday #gymmotivation #earlymorning #måndagsgym #måndag #workout #minresaräknas #fitspo #södertälje #stockholm #järna #sweden #mom #mammaträning #pt #2016
Den här är i alla fall Photoshoppad. 👀
Citera
2016-11-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plexus100
AH står ju med på häktningsprotokollet som misstänkt, och det har ju alla kunnat läsa, så vem ska dom stämma för det? Åklagaren?!?

Åklagaren kan de nog inte stämma.Om de nu inte vill vara mera rättshaverister än vad de redan är.
Hon verkar ju ha fört över pengar till mammans konto så då är ju mamma A medskyldig till brott.
Citera
2016-11-11, 17:48
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Åklagaren kan de nog inte stämma.Om de nu inte vill vara mera rättshaverister än vad de redan är.
Hon verkar ju ha fört över pengar till mammans konto så då är ju mamma A medskyldig till brott.

Nja ett brottsoffer har fört över 50 000 för en ickeexisterande lägenhet till mamman som sedan fört över dem till Catrin. Mamman borde förstås anat att pengarna inte var ärligt förtjänta, men det kan vara svårt att bevisa. Som när Catrin bjuder familj och vänner på resor. De kan ha trott att hon vunnit på lotto, men borde rimligen veta bättre.

Fällningen handlar om vad någon skrev i ett kommentarsfält under en artikel om hennes första rättegång i lokaltidningen.
Citera
2016-11-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baudiraud
Dags och ha en egen tråd om denna bedragerska och lögnare a.k.a bloggerska Catrin Hedlund.

Kvällens avsnitt av Brottsplats Sverige som sänds på kanal 4, 21:00 behandlar "Annas" bedrägerier och lögner. Inte nog med att hon lurat pengar från glada biljettköpare på diverse evenemang via Facebook under en lång tid innan hennes Dom föll, även efteråt. Hon hävdar också att en medlem av Panetoz är far till ett av hennes två barn.

Bidra med tankar, länkar och erfarenheter om denna s.k bloggare.

http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...sentals-kronor

Jag googlade Panetoz. Det är ganska lätt att förstå vem av medlemmarna som inte är far till hennes barn.
Citera
2016-11-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiomyran
Jag googlade Panetoz. Det är ganska lätt att förstå vem av medlemmarna som inte är far till hennes barn.

God morgon! Blöt kväll igår eller?

Du citerar ett inlägg skrivet i april, det är november nu och har mao runnit en hel del vatten under broarna sedan dess.

Men för all del, vem i gruppen kom du fram till som inte kan vara far till hennes barn? Och hur går ditt resonemang i samma fråga kring de övriga medlemmarna i gruppen?

(Ok, idag är jag extra snäll så jag kan berätta för dig att det redan har framkommit i tråden vem pappan är och som även är registrerad som fader hos Skatteverket. Och det är ingen av medlemmarna ur Panetoz. Nu tog pepparkakorna slut så du får söka själv i tråden för att hitta personbeviset som bekräftar den korrekta fadern.)
Citera
2016-11-12, 18:37
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Håller med dig i allt, detta är riktigt illa! Kan inte bestämma mig för om jag tycker lite synd om mamman eller om hon får skylla sig själv. Mest troligen så har CH fört även sin mamma bakom ljuset med alla sina sjukliga lögner och manipulation. Frågan är bara varför mamman, trots risk för att ha blivit neddragen i samma skit som dottern, fortsätter att "hjälpa" CH med hyra, skjuts och barnvakt i tid och otid mm. Helt obegripligt.

Men, ett litet litet försvar till mamman är att just detta bedrägeri (som både mamman och CH är misstänkta för) begicks i oktober 2015. Mao ett halvår innan CH blev dömd i tingsrätten och mest troligen var mamman vid det här laget ovetandes om dotterns ytterst olagliga pengaflöde.

Mina föräldrar vet inte vad jag har för domar.. vet ni att Catrin har berättat för sin mamma att hon är dömd för massa bedrägerier? Vi vet ju inte vad hon berättat bara för att hon skriver ett snyft inlägg om att hon har lagt alla korten på bordet... stämmer det verkligen bara för att hon skrivit i sin blogg?
Citera
2016-11-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Mina föräldrar vet inte vad jag har för domar.. vet ni att Catrin har berättat för sin mamma att hon är dömd för massa bedrägerier? Vi vet ju inte vad hon berättat bara för att hon skriver ett snyft inlägg om att hon har lagt alla korten på bordet... stämmer det verkligen bara för att hon skrivit i sin blogg?

För att folk härifrån och brottsoffer har hört av sig till henne (mamman) och berättat och även berättat om denna tråd.
Citera
2016-11-12, 23:42
Medlem
Citat:

För att även nämna att hon även gjort så att hennes morsa Anne numera är skäligen misstänkt!
Så Catrins egna morsa har även hon kontakt med polis, eller kommer ha då hon finns med i handlingarna!
Visst är Catrin fantastisk omtänksam?
Citera
2016-11-13, 08:30
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:

Skulle inte tro att modern har missat att dottern har publicerats med namn och bild i lokal och nationell press. Släkt och vänner påpekar det också så gärna, samt åklagaren.
Citera
2016-11-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, men CH är sjukt okunnig och det är inte enda sättet hon är sjuk på.
Hennes mamma tycks i vart fall inte intresserad av att bidra till att få slut på kriminaliteten och den destruktiva livsstilen...

Hon har inte stämt tidningen och får inget skadestånd. Hon anmälde en publicering till pressombudsmannen. Ärendet avgjordes av pressens opinionsnämnd & tidningen får betala typ 20000 till nämnden. Latrin fick inte ut ngt av det mer än en spik att koka oskyldighetssoppa på.
Citera
2016-11-14, 16:04
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Alltså jag är sjukt okunnig men på hennes insta står det att hon stämt LT och vunnit - involverar inte stämning en summa pengar?

Mig veterligen har tidningen bara blivit varnade? Är väl inget skadestånd med i det här?

Och sen står det väl att hon är en stor bloggare vilket inte heller stämmer!

Citat:
Ursprungligen postat av Meowgrrr
Hon har inte stämt tidningen och får inget skadestånd. Hon anmälde en publicering till pressombudsmannen. Ärendet avgjordes av pressens opinionsnämnd & tidningen får betala typ 20000 till nämnden. Latrin fick inte ut ngt av det mer än en spik att koka oskyldighetssoppa på.

Jag tror att CH inte har så stor koll på hur detta fungerar, så det skulle inte förvåna mig ifall hon faktiskt tror att hon stämt LT. Det kan vara på sin plats att reda ut det här på fb, så att hon kan läsa, lära och skriva på sin instagram att hon inte aaalls har missförstått.

Precis som Meowgrrr skriver här har en publicering anmälts av AH till PON. PON slår LT på fingrarna, eftersom tidningar har ansvar för de kommentarer som de låter publicera.

--

Tyckte att det var intressant att CH också omnämndes som "välkänd bloggare". Även detta var intressant:
Citat:
A anmälde tidningen till Allmänhetens Pressombudsman, PO, genom sitt ombud. A var mamma till bloggaren och hade drabbats hårt. Hon hade tidigare fått elaka brev och telefonsamtal och hade under många år fått ta emot påhopp för sin dotters handlingar, nu också genom tidningens publicering. Den innehöll hårda personangrepp och kopplade henne till ett löst och brottsligt leverne. Dottern var dessutom känd för läsekretsen sedan tidigare.

Det är ganska hemskt att vara AH, kan jag tänka mig. Och naturligtvis skall hon inte behandlas som skräp av folk som är arga på CH. Vi har redan diskuterat de moraliska aspekterna av vilket ansvar man som förälder har vad det gäller att inte uppmuntra till sina barns brottslighet, så den frågan lämnar jag därhän. Däremot blir det spännande att se ifall AH faktiskt kan bli aktuell som medbrottsling.

Sedan kan man ju hoppas att AH är minst lika sur på att CH sätter henne i skiten som att hon är sur på någon arg kommentator på LT:s hemsida.

--
Tillägg: Ah, ser nu att CH skriver att de tillsammans anmälde till PON (eller det skrev hon inte, hon skrev att de "stämt och vunnit", men ni vet vad jag menar).

Så med andra ord bara något slags korståg? Jag vet inte vad syftet är. Vad är deras syfte?
Senast redigerad av vonDunajewskan 2016-11-14 kl. 16:13. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in