2016-06-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLegerat
Jag undrar hur CH tänker när hon inte kunde jobba natt när det ändå är hennes mamma som kör runt på CHs barn till och från förskolan hela tiden. Nu ska hon jobba på ett jobb och ha ett extra jobb för hon ser det på kontot i slutet av månaden, hon borde tänka ut att hon ser det när skulderna minskar eftersom KFM ska ha ganska mycket pengar, men hon kanske också får lönen i present som allt annat
Reagerade också på det inlägget. Att hon har mage att skriva att hon planerar att jobba så himla mycket (vilket fortfarande verkar vara mindre än en normal heltid) för att det är så härligt sen att ha pengar på kontot som hon kan spendera...
Ja då får vi väl anta att det är svartjobb hon tar för annars borde ju dessa slantar slinka iväg direkt för att minska på hennes bisarra skuldberg?

Tycker uppriktigt synd om alla de som hon har lurat under åren, då jag misstänker att flera av dem nu följer hennes framfart i div sociala medier, och därför får se hur hon dagligen pissar dem i ansiktet gällande hur mycket hon planerar att betala tillbaka de hon stulit.
Citera
2016-06-09, 22:13
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinanird
Reagerade också på det inlägget. Att hon har mage att skriva att hon planerar att jobba så himla mycket (vilket fortfarande verkar vara mindre än en normal heltid) för att det är så härligt sen att ha pengar på kontot som hon kan spendera...
Ja då får vi väl anta att det är svartjobb hon tar för annars borde ju dessa slantar slinka iväg direkt för att minska på hennes bisarra skuldberg?

Tycker uppriktigt synd om alla de som hon har lurat under åren, då jag misstänker att flera av dem nu följer hennes framfart i div sociala medier, och därför får se hur hon dagligen pissar dem i ansiktet gällande hur mycket hon planerar att betala tillbaka de hon stulit.

Jag håller fullständigt med om att det är riktigt lågt att lura privatpersoner på deras drömmar och pengar. Tyvärr tar inte fogden pengarna som kommer in rakt av. De gör en utredning om tillgångar och tar det som de tycker sig kunna ta vid det tillfället. Har hon ett fast arbete kan det komma att bli så att en del av lönen dras direkt. Men fogden bevakar inte konton och ev arbeten kontinuerligt, utan bara vid utredningstillfällena som kanske sker en gång om året. Sedan har hon rätt till pengar för sitt uppehälle och barnen, så hon måste nog tjäna rätt bra innan de tar lön.
Citera
2016-06-09, 22:23
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLegerat
Jag undrar hur CH tänker när hon inte kunde jobba natt när det ändå är hennes mamma som kör runt på CHs barn till och från förskolan hela tiden. Nu ska hon jobba på ett jobb och ha ett extra jobb för hon ser det på kontot i slutet av månaden, hon borde tänka ut att hon ser det när skulderna minskar eftersom KFM ska ha ganska mycket pengar, men hon kanske också får lönen i present som allt annat

Citat:
Ursprungligen postat av Drinanird

Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag håller fullständigt med om att det är riktigt lågt att lura privatpersoner på deras drömmar och pengar. Tyvärr tar inte fogden pengarna som kommer in rakt av. De gör en utredning om tillgångar och tar det som de tycker sig kunna ta vid det tillfället. Har hon ett fast arbete kan det komma att bli så att en del av lönen dras direkt. Men fogden bevakar inte konton och ev arbeten kontinuerligt, utan bara vid utredningstillfällena som kanske sker en gång om året. Sedan har hon rätt till pengar för sitt uppehälle och barnen, så hon måste nog tjäna rätt bra innan de tar lön.

Jag är med på era funderingar, hörrni... Tanken har slagit mig att hon kanske snackar så vitt och brett om jobbet för att ha något att falla tillbaka på när hon gör upp med inkassobolagen? Minns inte vem som skrev det tidigare i tråden, tyvärr, men visst var det väl så att vissa av omständigheterna kring hur man tar beslut om när en skuld skall avskrivas handlar om huruvida personen visar sig villig att betala den? Det vill säga, om hon visar att hon är seriös med att betala tillbaka, gör upp betalningsplan och så vidare, så kommer KFM och inkasso göra en "snällare" bedömning...?

Jag är kanske helt ute och cyklar, men hon har ju gjort typ detsamma innan: sagt sig vilja ta ansvar och "visat" att hon vill jobba och gjort sig en schysst deal med inkasso...?
Citera
2016-06-09, 22:32
Medlem
vonDunajewskans avatar
På tal om kommentaren på BlondinBellas blogg...

Citat:
Ursprungligen postat av husby
Jag började följa CH för ungefär 2 år sedan. Har för mig att det faktiskt var när jag såg den där patetiska kommentaren på BlondinBellas blogg. Jag blev nyfiken på vem som är så pass desperat att få uppmärksamhet att den spammar i kommentarsfält under fingerat namn. Och ja, resten vet ni ju. jag blev INTE besviken.

...så hittade jag denna CH-kommentar i samma härliga PR-anda:
https://minfil.org/c2yan6beb8/gravid...-21i6-2014.PNG
Citera
2016-06-09, 22:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan

Och trodde att det skulle bli en flicka
http://catrinhedlund.vimedbarn.se/de...s-att-beratta/
Citera
2016-06-09, 23:07
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och trodde att det skulle bli en flicka
http://catrinhedlund.vimedbarn.se/de...s-att-beratta/

Ja, denna historia vidhöll hon enda tills barnet var fött. Hm...
Citera
2016-06-09, 23:40
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan

Stay classy Catrin!
Sååå.. Bara för att hänga med i den här soppan...
Hon skrev kommentaren trots att hon inte alls var säker på vem pappan till barnet var?
Citera
2016-06-09, 23:44
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Jo men hon avslutar ju inlägget med:

"Och då vaknade jag. Oh lord!
Bearbetning delux, och tack gode Gud att detta bara var en dröm. (Mardröm)
Detta har dock hänt i verkligheten, men då bodde jag i Turkiet."

Jag tolkar detta som att hon bara berättar om en mardröm hon haft. Och att hon kanske faktiskt varit gravid i Turkiet (med Oscar som pappa) fast denna graviditet måste blivit avbrutet på något sätt... Hon skriver ju sjukt otydligt så det senare är bara en vild gissning från min sida.

Hon fick ett missfall i Turkiet om jag minns rätt. Det stod i den bloggen hon hade under sin tid i Turkiet. Kommer inte exakt ihåg vad den hette.
Men det hände ungefär i juni/juli 2013 om jag minns det hela rätt. (Herregud varför kommer jag ihåg sånt här)
Citera
2016-06-09, 23:53
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Stay classy Catrin!
Sååå.. Bara för att hänga med i den här soppan...
Hon skrev kommentaren trots att hon inte alls var säker på vem pappan till barnet var?

Som du kanske sett har vi svårt att pussla ihop när barnet skulle ha blivit till för att passa CH:s berättelse. Det går inte. Ingen är förvånad.

Det är mycket möjligt att CH visste vem pappan var hela tiden, men det var i alla fall inte personen hon pekade ut i den kommentaren, flera gånger i sin blogg och i intervjun i Hänt i veckan, det vill säga DN. Han har i alla fall DNA-provet på sin sida och det är ju ett ganska tungt argument. Idag är JRC/JHH registrerad som K2:s pappa.
(Läs gärna Tidslinje 1 och 2: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter )

Våren 2014 skall DN ha träffat CH på ett uppträdande. Det sammanfaller med CH:s blogg, hon beskriver att hon sett gruppen uppträda 31/3 tillsammans med K1 i en galleria. DN berättar att hon berättade att hennes pappa var artistbokare och att han kanske kunde boka musikgruppen, därför bytte de nummer. Enligt DN var detta den första och enda gången de sågs. I intervjun för Hänt i veckan där CH berättar om hur DN svikit sitt barn säger CH att hon insåg att hon var med barn sent, 12 veckor in i graviditeten!

Det vi har kunnat konstatera är att hon visste att hon var gravid 8:e maj (enligt henne själv på bloggen). Om detta var 12 veckor sent (enligt henne själv, återigen) skulle hon ha blivit gravid i februari och det var i så fall åtminstone en månad innan hon ens träffade DN.

Trovärdigheten är inte på CH:s sida, om vi säger så.
Senast redigerad av vonDunajewskan 2016-06-10 kl. 00:14.
Citera
2016-06-10, 10:02
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Hon fick ett missfall i Turkiet om jag minns rätt. Det stod i den bloggen hon hade under sin tid i Turkiet. Kommer inte exakt ihåg vad den hette.
Men det hände ungefär i juni/juli 2013 om jag minns det hela rätt. (Herregud varför kommer jag ihåg sånt här)

Kan det också ha varit en lögn för att sätta dit OI för misshandel? Usch, varför berättar man sånt öppet över huvudtaget? Såvida det inte är ett väldigt sent missfall..
Citera
2016-06-10, 13:18
Medlem
vonDunajewskans avatar
NYTT!

Jag har åtminstone en "nyhet", en detalj, men en viktig detalj, som jag tror att många i tråden kommer glädjas åt:

Jag kan bekräfta att det pågår en ny utredning i ärendet ML vs CH: umgänge och vårdnad.

Tidigare ärenden:
Del 1: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter
Del 2: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter

Vad säger ni? Vi håller väl tummarna?
Citera
2016-06-10, 13:51
Medlem
Låt flickstackarn leva kvar i sin drömvärld som glamourkvinna och toppbloggare.

Det kan vi väl unna henne i stället för verkligheten:

Ensamstående två barns mor i förort, andrahandslägenhet, jagad av kronofogde samt bäst före datum allt närmare.

Bara hon låter bli att lura folk på pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in