2016-06-25, 17:31
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Näe, det låter ju onekligen väldigt konstigt.

Däremot behöver många mammor kapa navelsträngen till sina barn.

Det ÄR okej att lämmna en ettåring ett par dar, men kanske inte just över födelsedagen?

Om jag minns rätt så var hon innan Japan i USA i 5 veckor. Utan sina barn för att hälsa på sin nya kille. Tror det var i juli 2015. Då var hennes yngsta barn ungefär dryga halvåret gammalt.

Nej jag förstår inte riktigt heller hur hon resonerar riktigt.
Citera
2016-06-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Hennes morsa ser ju ut som en elak djävel

https://catrinhedlunddotcom.files.wo...8012.jpg?w=640

Kanske är det ironi, som jag inte förstår? Men vad är det för fel på mammans utseende?

Hon ser ungefär lika tråkig ut som många kvinnor i vår ålder har en förmåga att göra.

Och elak djävel? Jag håller inte med, alls!

Jag ser en kvinna som försöker och försöker för att hjälpa sitt barn. Som ställer upp med skjuts, hämtar/passa barnbarn. Som köper mat och lämnar och hämtar på dagis. En kvinna som älskar både sina barn och sina barnbarn. Dock verkar hon inte fatta att man älskar sina barn och barnbarn men inte allt de gör, tycker eller känner. Därför blir hennes insatser av det mer mediokra hållet.
Citera
2016-06-26, 10:31
Medlem
Något jag förundras över är CH:s sätt att beskriva vardagslivet utifrån, som att hon gästspelar i sitt eget liv. Hon gör heroiska punktinsatser i "livet som mamma", finner "egentid" och söker konstant lyx i vardagen. Hon framstår som helt oförmögen att inse att det är det här som ÄR hennes liv; hon är en kämpande ensamstående mamma dygnet runt, alla dagar.

För henne är det riktiga livet istället något man smiter ifrån. Smiter ifrån lögner och överväger inte ens att ta ansvar. Förvisso mycket intressanta studier i sociopati. Mormor verkar vara gudasänd för sina barnbarn.

Sociopater ändrar inte sitt beteende i grunden. De slipar bara sitt beteende för att få bättre resultat och slippa åka fast.
Senast redigerad av BabyBaby_ 2016-06-26 kl. 10:37.
Citera
2016-06-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Om jag minns rätt så var hon innan Japan i USA i 5 veckor. Utan sina barn för att hälsa på sin nya kille. Tror det var i juli 2015. Då var hennes yngsta barn ungefär dryga halvåret gammalt.

Nej jag förstår inte riktigt heller hur hon resonerar riktigt.

Tror hon var i USA 'bara' 3 veckor. Kommer ihåg detta för jag har ett barn i ungefär samma ålder och tyckte det var väldigt länge att lämna ett barn halvårsbarn för att åka till andra sidan Atlanten, framförallt eftersom det tar ganska lång tid att komma hem om något skulle hända.
Citera
2016-06-26, 13:11
Medlem
Fleschs avatar
När Catrin åkte till Turkiet senast skrev hon att K1 var så ledsen för att mormor inte skulle åka med dom. Om vi utgår från att bedragarfittan talar sanning (hon kan lika gärna hittat på detta för att fylla ut bloggen med lite halvt familjedrama) kan det ju vara möjligt att K1 känner så för att mormor faktiskt har vårdnaden och han få alltså inte vill vara borta så länge från den person han anser vara modersfigur, eller hur fan jag ska förklara.

Men jag förstår honom. Hade heller inte velat vara fast med Catrin en hel vecka.
Citera
2016-06-26, 20:53
Medlem
dr kavorkins avatar
Finns det inte någon tjänst likt unvis.it för hemsidor likt CHs blogg?

Tjänar CH pengar på sidvisningar från Flashbacks besökare?
Att hennes ego växer på grund av alla besökare härifrån är illa nog.
Citera
2016-06-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr kavorkin
Finns det inte någon tjänst likt unvis.it för hemsidor likt CHs blogg?

Tjänar CH pengar på sidvisningar från Flashbacks besökare?
Att hennes ego växer på grund av alla besökare härifrån är illa nog.

Vad är unvis.it? Aldrig hört talas om....
Citera
2016-06-26, 22:21
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Vad är unvis.it? Aldrig hört talas om....

Om du besöker en webbsida genom unvis.it får webbplatsen inget besök i loggarna och därmed inga pengar. Det funkar naturligtvis också på bedragarfittans blogg men du går då minste om bilderna.
Citera
2016-06-26, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Om du besöker en webbsida genom unvis.it får webbplatsen inget besök i loggarna och därmed inga pengar. Det funkar naturligtvis också på bedragarfittans blogg men du går då minste om bilderna.

Men hennes websida äger hon själv då hon köpt plats för sin adress via något webhotell. Hennes sida heter ju www.CatrinHedlund.com. Hon har inga annonser ingenting på sin sida så var skulle hon få pengarna ifrån? Tror inte hon tjänar ett öre på sin sida
Citera
2016-06-27, 07:09
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men hennes websida äger hon själv då hon köpt plats för sin adress via något webhotell. Hennes sida heter ju www.CatrinHedlund.com. Hon har inga annonser ingenting på sin sida så var skulle hon få pengarna ifrån? Tror inte hon tjänar ett öre på sin sida

Den enda fördelen för CH är att "ju fler besökare, desto större blogg"... Vilket hon kan använda sig av i kontakt med ev sponsorer och tyvärr är det nog en hel del företag som inte kollar upp vilka de sponsrar (vi har ju poolföretaget som exempel, där CH fyllde en barnpool på sin balkong, vilket fastighetsägaren inte tillåter... Någon här på Fb kontaktade poolföretaget och de avbröt "sponsringen". Nej, de hade inte kollat upp vem de sponsrade!)...

Jag kommer hädanefter att använda unvis.it. för att glutta på hennes blogg. Bilderna kan man se via Instagram, och där är det ju antal gilla/följare som räknas.

Edit: Funkar inte för mig att gå via unvis.it. till bloggen. Får bara upp ett gammalt inlägg ang Polen/semesteralternativ mm. 😜
Senast redigerad av Jarnabo 2016-06-27 kl. 07:19.
Citera
2016-06-27, 08:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Tre bilder på CH själv i senaste blogginlägget - och på varje bild gör hon V-tecknet (seger- alt. fredstecknet).

Slump - eller någon särskild anledning?
Citera
2016-06-27, 11:47
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstag
Tror hon var i USA 'bara' 3 veckor. Kommer ihåg detta för jag har ett barn i ungefär samma ålder och tyckte det var väldigt länge att lämna ett barn halvårsbarn för att åka till andra sidan Atlanten, framförallt eftersom det tar ganska lång tid att komma hem om något skulle hända.

Aaahh ok! Jo men det var nog 'bara' 3 veckor. Har inga barn själv men JA, att dumpa ett spädbarn hos sin mormor för att du vill åka på nån jävla friarresa till L.A tycker jag är ganska egoistiskt. För ett sånt litet barn måste ju den tiden uppfattas som en evighet. Och för K1 med måste de ha varit ännu mer traumatiskt att vara utan sin enda "närvarande" förälder så lång tid.

Men, jag har ju inga egna barn så gissar mest. Utgår mest från mig själv om min egna mamma hade gjort så mot mig när jag var ett halvår resp. 5 år gammal. Det hade ALDRIG hänt men ändå. Hemska tanke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in