2025-02-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det var väl att hon på sociala medier påstod att hon låg på sjukhus, fastän hon egentligen gjorde samhällstjänst. Kan vara så skribenten menade.

Jag vet inte vad skribenten menade, men hon gjorde klart samhällstjänsten tydligen annars hade hon väl suttit i fängelse? Vet inte hur det fungerar riktigt med sådant?
Citera
2025-02-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyret777
Hon snor kött. Skiter i att scanna dom. Hon åkte dit på det på coop. WT tjuv är hon. Hon bor i 3 rok 68 kvm och dom är 7 pers. Snart 8. Hon äger en dubbelsäng och en spjälsäng och en barnsäng. Ungarna har inte ens varsin säng.

Var finns den domen?
När hon har filmat lägenheten så ser man tydligt att hon har sängar till hela hushållet? Hon äger ju faktiskt även en stor bäddsoffa - då jag har en identisk i mitt hem. När vi har gäster över så får vi lätt plats 2-3 personer. Det finns inget krav att barn ska ha en varsin säng? När mina barn växte upp så fick de dela rum och även under några år dela en 140 eller 160 säng. Inga konstigheter.
Citera
2025-02-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Har hon barnvagn så är det i den som oxfilen hamnar, WT folk är expert på att stjäla med barnvagn

Det håller jag med dig om! Men jag ser på Snapchat att hon handlar i en vanlig kundvagn med barnet/barnen i vagn.

Är det ingen annan här som följer henne på Snapchat? Kommentarerna här verkar komma ifrån de blå, utan vetskap och fakta.

Jag har inte mycket övers för Catrin, men jag tycker denna tråd har varit duktiga på att korrigera felaktig information och påståenden. Och det är en lång tråd.
Citera
2025-02-16, 11:47
Medlem
Citat:
Hennes pappa va likadan. Blåste folk på pengar och sina bandmedlemmar. Sådan far sådan dotter. Hennes mamma tog emot hennes bedrägeri pengar på sitt konto fast hon visste att catrin blåste folk och barn på biljetter till konserter och resor. Anser att hennes mamma är kriminell med.

Det har jag också hört och det gick ett himla rykte i tokstan om det.
Vad mamman gjorde vet jag bara vad som stod i FUP.
Visste verkligen mamman om att pengarna var bedrägeri pengar? Hon blev aldrig dömd?
Citera
2025-02-16, 11:55
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livetmedhast
Var finns den domen?
När hon har filmat lägenheten så ser man tydligt att hon har sängar till hela hushållet? Hon äger ju faktiskt även en stor bäddsoffa - då jag har en identisk i mitt hem. När vi har gäster över så får vi lätt plats 2-3 personer. Det finns inget krav att barn ska ha en varsin säng? När mina barn växte upp så fick de dela rum och även under några år dela en 140 eller 160 säng. Inga konstigheter.

Inte för att vara sån, men det är misär att växa upp i Sverige och inte ens ha en egen säng. Föräldrar som tycker att det är ok behöver prioritera om och granska sig själva. En enkelsäng finns att köpa på Ikea för tusenlappen. Ifall man inte har råd med det så har man inte råd att ha barn.
Citera
2025-02-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Inte för att vara sån, men det är misär att växa upp i Sverige och inte ens ha en egen säng. Föräldrar som tycker att det är ok behöver prioritera om och granska sig själva. En enkelsäng finns att köpa på Ikea för tusenlappen. Ifall man inte har råd med det så har man inte råd att ha barn.

Antar att smaken är som baken i den frågan 😊 Vi gjorde som så att barnen fick dela på en större dubbelsäng, då vi hade så litet sovrum till barnen . Blev mer plats än att ha 2 enkelsängar. Men man får göra som man vill, för oss var det bättre iallafall 😊 Och vi har aldrig haft ekonomiska problem
Citera
2025-02-16, 12:35
Medlem
Citat:
Hon bor i en trea på 68 kvm. 7 personer snart 8 plus en stor hund. Hon har en dubbelsäng och spjälsäng i ena rummet. Barnrummet har hon en enkelsäng med extra bädd. Sen en bäddsoffa i vardagsrummet. Helt sjukt. Barnen har EJ varsin säng men trycka ut unge efter unge för att slippa jobba är sanslöst. Enligt hyres lag så bor dom för trångt. Men dom har kronofogden så dom får inget annat. Hon har inte ens råd med hela hyran.. hennes mamma betalar halva hyran åt henne.
Citera
2025-02-16, 13:16
Medlem
Citat:
Hon bor i en trea på 68 kvm. 7 personer snart 8 plus en stor hund. Hon har en dubbelsäng och spjälsäng i ena rummet. Barnrummet har hon en enkelsäng med extra bädd. Sen en bäddsoffa i vardagsrummet. Helt sjukt. Barnen har EJ varsin säng men trycka ut unge efter unge för att slippa jobba är sanslöst. Enligt hyres lag så bor dom för trångt. Men dom har kronofogden så dom får inget annat. Hon har inte ens råd med hela hyran.. hennes mamma betalar halva hyran åt henne.

Jag tror du är ute på djupt vatten nu.
Enligt lawline samt andra sidor, tex

https://lawline.se/answers/hur-manga...i-en-hyresratt

så finns det ingen direkt gräns.

Däremot så kan det absolut förekomma förslitningsskador som hyresgästen får bekosta själv.

Om hon betalar hyran själv eller ej vet jag inte, men du har tydligen en någorlunda god insyn i familjen?
Citera
2025-02-16, 14:20
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Antar att smaken är som baken i den frågan 😊 Vi gjorde som så att barnen fick dela på en större dubbelsäng, då vi hade så litet sovrum till barnen . Blev mer plats än att ha 2 enkelsängar. Men man får göra som man vill, för oss var det bättre iallafall 😊 Och vi har aldrig haft ekonomiska problem

Ifall man har ett för litet boende så bör man i så fall byta till ett större om det är så trångbott att barnen inte ens kan ha en varsin säng. Omdömeslöst att prioritera på det där sättet om man frågar mig.
Citera
2025-02-16, 14:34
Medlem
Citat:
Jag tror du är ute på djupt vatten nu.
Enligt lawline samt andra sidor, tex

https://lawline.se/answers/hur-manga...i-en-hyresratt

så finns det ingen direkt gräns.

Däremot så kan det absolut förekomma förslitningsskador som hyresgästen får bekosta själv.

Om hon betalar hyran själv eller ej vet jag inte, men du har tydligen en någorlunda god insyn i familjen?
Vet att det iallafall finns "siffror" på när man räknas som trångbodd, eftersom jag själv läst att jag är det.
Kommer tyvärr inte ihåg vart jag läst det, kan varit en lapp i brevlådan från hyresvärden.
Citera
2025-02-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ifall man har ett för litet boende så bör man i så fall byta till ett större om det är så trångbott att barnen inte ens kan ha en varsin säng. Omdömeslöst att prioritera på det där sättet om man frågar mig.

Det kan jag hålla med dig om, men det är inte speciellt lätt idag att byta till större eller mindre, överhuvudtaget. Speciellt inte med skulder. Men som sagt, vi hade en dubbelsäng till mina barn när de var yngre och inte hade möjlighet att flytta till större. Och det var ingen klassfråga.
Citera
2025-02-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Vet att det iallafall finns "siffror" på när man räknas som trångbodd, eftersom jag själv läst att jag är det.
Kommer tyvärr inte ihåg vart jag läst det, kan varit en lapp i brevlådan från hyresvärden.

👍🏼

Att räknas som trångbodd är en sak, men finns ingen exakt lag som säger varken bu eller bä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in