2021-02-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Tja!

Har inte rökt cannabis på snart 2 år.
Jag tänkte bränna av ca 2 gram på en kväll tillsammans med några lappar syra.

Hur lång tid tror ni det krävs för att jag ska visa negativt på cannabis-metaboliter under labb-analys?
Det som röks är sativa, gräs av medel-hög kvalitet.

Är runt 30, ca 93-95 pannor och 184 lång, styrketränar dagligen, knappt någon cardio för tillfället.
Kroppsfett vettefan, är krallig men det finns helt klart en del fett att plocka.
Skiter och pissar normalt, går på kreatin och kosten består av mycket protein och kolhydrater.

Vad tror ni?
Ska du röka de 2g under samma dag/kväll och varit ren innan ska det vara säkert på en vecka. Förmodligen tidigare men en vecka kan du tänka.
Citera
2021-02-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pamschrute
Du är tvärsafe, kommer vara negativt på analysen
Dina stickor stämmer

Tack för svar.
Jag var ren 👍😎
Citera
2021-02-14, 03:14
Medlem
Hur tillförlitliga är dessa tester?

https://www.apotek365.se/collections...c200---dipcard

Är jag ren på analys på 25 UG/L om jag är ren på dessa?
Citera
2021-02-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spexaren
Hur tillförlitliga är dessa tester?

https://www.apotek365.se/collections...c200---dipcard

Är jag ren på analys på 25 UG/L om jag är ren på dessa?

Det är dem jag använde, visade negativt på dem stickorna och även analysen som skickades till till Karolinska, så dem stickorna är tillförlitliga 👍
Citera
2021-02-15, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
20 eller 25. Labb har aldrig 50.
Kan någon förklara gränsvärdena jag fattar inte 20 50 ? Mg? Jag har använt tramadol 50 mg ibland varannan vecka bara 50 mg på grund av rygg smärta kombinerat med diklofenak men jag har inte använt på 25 dagar nu ska göra alkohol och drogtest analys för nyanställning ser de detta ?
Citera
2021-02-15, 09:50
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shigha
Kan någon förklara gränsvärdena jag fattar inte 20 50 ? Mg? Jag har använt tramadol 50 mg ibland varannan vecka bara 50 mg på grund av rygg smärta kombinerat med diklofenak men jag har inte använt på 25 dagar nu ska göra alkohol och drogtest analys för nyanställning ser de detta ?

Det har inte med mg att göra. Vid ett drogtest mäter man utifrån ett givet gränsvärde (cut-off), uttryckt i ng/ml urin (där ng = nanogram). Gränsvärdet bestämmer hur mycket narkotika det minst måste vara i provet för att det ska visa ett positivt resultat. Ju lägre ng/ml man tittar efter desto längre tillbaka i tiden kan man se.

Vad gäller Tramadol har man ett värde på 100/200ng/ml, men oavsett vad spelar det ingen roll i ditt fall. Om du inte tagit någon Tramadol på 25 dagar är du ren med råge då Tramadol (i alla fall i urin) är synligt i upp till 3 dagar på tester.
Citera
2021-02-15, 10:22
Medlem
4-fea syns Det?
Citera
2021-02-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det har inte med mg att göra. Vid ett drogtest mäter man utifrån ett givet gränsvärde (cut-off), uttryckt i ng/ml urin (där ng = nanogram). Gränsvärdet bestämmer hur mycket narkotika det minst måste vara i provet för att det ska visa ett positivt resultat. Ju lägre ng/ml man tittar efter desto längre tillbaka i tiden kan man se.

Vad gäller Tramadol har man ett värde på 100/200ng/ml, men oavsett vad spelar det ingen roll i ditt fall. Om du inte tagit någon Tramadol på 25 dagar är du ren med råge då Tramadol (i alla fall i urin) är synligt i upp till 3 dagar på tester.
Tack för svar så orolig jag var känns bra nu men detta är en analys kommer de inte se det ändå bakåt i tiden?jag har inte erfarenhet av detta därför är nyfiken och en fråga till du säger 100/200 ng är för tramadol hur mycket tramadol ska man ha använt för den gränsen hoppas du förstår vad jag menar
Citera
2021-02-15, 11:13
Medlem
Citat:
Tack för svar så orolig jag var känns bra nu men detta är en analys kommer de inte se det ändå bakåt i tiden?jag har inte erfarenhet av detta därför är nyfiken och en fråga till du säger 100/200 ng är för tramadol hur mycket tramadol ska man ha använt för den gränsen hoppas du förstår vad jag menar
I pappret står urin för narkotikanalys och blod för alkohol analys. Och jag har inte använt 50mg tramadol på 25 dagar förut använde ja 50 mg också vid behov2 gånger i en månad eller 3 gånger i en månad varje gång 50 mg med e diklofenak
Citera
2021-02-15, 22:00
Medlem
Citat:
I pappret står urin för narkotikanalys och blod för alkohol analys. Och jag har inte använt 50mg tramadol på 25 dagar förut använde ja 50 mg också vid behov2 gånger i en månad eller 3 gånger i en månad varje gång 50 mg med e diklofenak

Kan lova dig att både snabbstickan och analys kommer vara negativt.
Du hade troligen varit ren på sticka efter 2-3 dagar efter ditt intag, ytterligare några dagar på analys...
Senast redigerad av Pamschrute 2021-02-15 kl. 22:03.
Citera
2021-02-16, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pamschrute
Kan lova dig att både snabbstickan och analys kommer vara negativt.
Du hade troligen varit ren på sticka efter 2-3 dagar efter ditt intag, ytterligare några dagar på analys...
🙏🙏🙏🙏tack för svaret
Citera
2021-02-16, 18:04
Medlem
ikkaros avatar
Hejsan. Ska lämna ett drogprov imorgon och skulle behöva ha de positivt på heroin men inte på något annat. Är dock så att jag tog amfetamin under helgen och även rivotril. Har dock en såndär lös-penis man kan använda för att fuska på urintest och även såntdär kemiskt framställt rent urin. Jag undrar nu om det funkar att bara hälla i lite heroin i urinet så det ger utslag på det? eller är det något ämne som som blir till när de gått genom njurarna eller något sådant? Tack på förhand. Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in