Citat:
Ursprungligen postat av
Dwight-
Har en fråga gällande kokain. Jag har förstått att om man dricker alkohol samma kväll som man tar kokainet, så kan det synas i pisset under en längre tid, stämmer det? Hur lång tid behöver man på sig för att känna sig säker att det har gått ur kroppen om man ska lämna prov där de kollar med sticka?
Kanske en jättedum fråga, men går det att spåra dubbelt så länge om man tar 0.5 ist för 0.25?
Om man dricker alkohol och drar ladd en måndag, kan man tro att det är ute fredagen veckan därpå?
Proven ifråga har en cutoff på 150 ug/L
Alkohol + kokain skapar en metabolit som har längre halveringstid än metaboliten man får av ladd utan alkohol (förövrigt ver jag inte varför i helvete man skulle bruka kokain utan alkohol, är nog värdelöst i kombination med alkohol) vet dock inte om denna spåras men jag antar att den gör det, dock är halveringstiden endast 1-2h längre.
Angående din fråga om en 0.5g dos tar dubbelt så länge att bli ren från än 0.25g stämmer det inte alls, 0.5g blir 0.25g i blodet efter en halveringstid, kokainets halveringstid är mellan 0.7-15h (jävligt stor skillnad, men vi säger 10h) då har din dos från 0.5g blivit 0.25g i blodet efter 10h i pratiken, men UP dektektionstid på multisticka är 4-5 dagar, så om du menar att du inte brukat på 10 dagar så är du ren.