Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-16, 20:17
Medlem
Dwight-s avatar
Har en fråga gällande kokain. Jag har förstått att om man dricker alkohol samma kväll som man tar kokainet, så kan det synas i pisset under en längre tid, stämmer det? Hur lång tid behöver man på sig för att känna sig säker att det har gått ur kroppen om man ska lämna prov där de kollar med sticka?

Kanske en jättedum fråga, men går det att spåra dubbelt så länge om man tar 0.5 ist för 0.25?

Om man dricker alkohol och drar ladd en måndag, kan man tro att det är ute fredagen veckan därpå?

Proven ifråga har en cutoff på 150 ug/L
Senast redigerad av Dwight- 2021-02-16 kl. 20:21.
Citera
2021-02-17, 11:53
Medlem
ikkaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkaro
Hejsan. Ska lämna ett drogprov imorgon och skulle behöva ha de positivt på heroin men inte på något annat. Är dock så att jag tog amfetamin under helgen och även rivotril. Har dock en såndär lös-penis man kan använda för att fuska på urintest och även såntdär kemiskt framställt rent urin. Jag undrar nu om det funkar att bara hälla i lite heroin i urinet så det ger utslag på det? eller är det något ämne som som blir till när de gått genom njurarna eller något sådant? Tack på förhand. Mvh

ifall någon annan var intresserad så fungerade det utmärkt iaf
Citera
2021-02-17, 17:54
Medlem
Dessa salivprover ifrån ProDiagnostics måste diskuteras mer som vissa säger. Jag lämnade ett salivprov en fredag, hade 6 dagar innan tagit amfetamin och misstänkte att jag skulle åka på det då det ju står att det kan spåras hela åtta dagar. Däremot åkte jag på både tramadol och lyrica som jag tagit över 10 dagar innan provet. Obehagligt att det fortfarande kunde spåras. Benzo verkar det vara svårare att spåra då jag även hade tagit det bara 5 dagar innan provet men det visade inget.
Nu lämnade jag ett prov idag och tog senast något för 8 dagar sedan(Heroin) och innan det amfetamin och valium men det var för 12 dagar sedan. Men ja, dem är luriga dessa salivprover.
Vad är era erfarenheter av dem? Har ni också åkt på saker ni tagit ca 10 dagar innan lämnat salivtest?

Mvh
Citera
2021-02-17, 19:16
Medlem
Också nyfiken på det där med salivprov. Hur fungerar det egentligen? Och hur säkert är det att provet är tillförlitligt?
Citera
2021-02-18, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filurenhej
Också nyfiken på det där med salivprov. Hur fungerar det egentligen? Och hur säkert är det att provet är tillförlitligt?
Stickprov är väl 99% ungefär och analys 100%, som med UP.
Citera
2021-02-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Dessa salivprover ifrån ProDiagnostics måste diskuteras mer som vissa säger. Jag lämnade ett salivprov en fredag, hade 6 dagar innan tagit amfetamin och misstänkte att jag skulle åka på det då det ju står att det kan spåras hela åtta dagar. Däremot åkte jag på både tramadol och lyrica som jag tagit över 10 dagar innan provet. Obehagligt att det fortfarande kunde spåras. Benzo verkar det vara svårare att spåra då jag även hade tagit det bara 5 dagar innan provet men det visade inget.
Nu lämnade jag ett prov idag och tog senast något för 8 dagar sedan(Heroin) och innan det amfetamin och valium men det var för 12 dagar sedan. Men ja, dem är luriga dessa salivprover.
Vad är era erfarenheter av dem? Har ni också åkt på saker ni tagit ca 10 dagar innan lämnat salivtest?

Mvh
Har aldrig lämnat salivprov men har varit posivit 21 dagar efter jag brukat amfetamin på UP vanlig 12-sticka, så det har väl egentligen att göra med tur/otur beroende på om din kropp kände för att rensa systemet som vanligt eller vara jävlig med dig.
Citera
2021-02-20, 05:56
Medlem
SugenPoValdTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugenPoValdT
Hej ska hålla mig kort.

Rök tillfällen: 31 november - 6 december 2020 (kan ha varit sent den femte, men aja) den totala mängden var 5 gram cannabis. Jag har inte rökt någonting före detta sedan oktober 2019, om det är av nytta.

Väger mellan 74-75kg , 180cm lång. Så frågan är då kommer jag (mest troligen) klara mig på antingen piss/salivprov den 10 februari. Det är på psyk jag lämnar för att jag ska få min adhd medicin utskriven, det inget regelbundet jag gör så jag blev lite orolig. Så saliv eller piss och tror ni jag klarar mig?

Flikar bara in och säger att det var negativt, glömde förresten att nämna att jag käkat 2000mg tramadol mellan 23-29 december samt 30~ml metadon där kring 1-3 januari. Hare!
Citera
2021-02-21, 18:04
Medlem
Hur mycket längre i tid kan man spåra opiater om man skickar det till lab? Tänkte är jag ren på en 4dagar urintest kan det fortfarande komma upp positivt i lab testet?
Citera
2021-02-21, 21:52
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Hur mycket längre i tid kan man spåra opiater om man skickar det till lab? Tänkte är jag ren på en 4dagar urintest kan det fortfarande komma upp positivt i lab testet?
Går inte svara ifall du inte nämner substans och mängd men även om man vet så är det ingen som kan säga till 100% hur länge det sitter i. På analys tippar jag på 4-7 dagar, är det buprenorfin eller metadon är det typ dubbelt så länge.
Citera
2021-02-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight-
Har en fråga gällande kokain. Jag har förstått att om man dricker alkohol samma kväll som man tar kokainet, så kan det synas i pisset under en längre tid, stämmer det? Hur lång tid behöver man på sig för att känna sig säker att det har gått ur kroppen om man ska lämna prov där de kollar med sticka?

Kanske en jättedum fråga, men går det att spåra dubbelt så länge om man tar 0.5 ist för 0.25?

Om man dricker alkohol och drar ladd en måndag, kan man tro att det är ute fredagen veckan därpå?

Proven ifråga har en cutoff på 150 ug/L
Alkohol + kokain skapar en metabolit som har längre halveringstid än metaboliten man får av ladd utan alkohol (förövrigt ver jag inte varför i helvete man skulle bruka kokain utan alkohol, är nog värdelöst i kombination med alkohol) vet dock inte om denna spåras men jag antar att den gör det, dock är halveringstiden endast 1-2h längre.

Angående din fråga om en 0.5g dos tar dubbelt så länge att bli ren från än 0.25g stämmer det inte alls, 0.5g blir 0.25g i blodet efter en halveringstid, kokainets halveringstid är mellan 0.7-15h (jävligt stor skillnad, men vi säger 10h) då har din dos från 0.5g blivit 0.25g i blodet efter 10h i pratiken, men UP dektektionstid på multisticka är 4-5 dagar, så om du menar att du inte brukat på 10 dagar så är du ren.
Citera
2021-02-22, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Går inte svara ifall du inte nämner substans och mängd men även om man vet så är det ingen som kan säga till 100% hur länge det sitter i. På analys tippar jag på 4-7 dagar, är det buprenorfin eller metadon är det typ dubbelt så länge.

Heroin.
Citera
2021-02-22, 10:35
Medlem
Elvanse och salivtest. Har letat överallt och får olika svar varje gång. Jag tar 70 mg elvanse varje lördag för att få mitt hem städat. Jag har precis tagit tag i mitt liv och står nu i startgroparna för en utredning.
Tog 70 mg lördagen den 13e,vid kl 12.
Fick idag den 22e göra ett salivtest på psykiatrin.
Lämnade blod och urin,tidigare denna månad,som visade negativt efter 11 dagar efter intag av 70 mg.
Jag tar bara en gång i veckan.
Jag har alltså hoppat över 2 lördagar eftersom jag dels vetat om blodprovet, och misstänkte prov idag.
Kan jag ha otur att åka på salivtest?😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in