2020-06-03, 08:38
Medlem
Balsababs avatar
Hej! Jag var negativ på thc efter ett hemmatest som mätte ner till 50 ng i urinen för 8 dagar sedan. Gjorde idag ett urintest hos företagshälsovården och det ska skickas till karolinska på analys. Visst måste det ändå vara lugnt för mig då?? Livrädd för att karolinska numera ska ha något jävla supertest som folk snackar om
Citera
2020-06-03, 10:44
Medlem
Balsababs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balsabab
Hej! Jag var negativ på thc efter ett hemmatest som mätte ner till 50 ng i urinen för 8 dagar sedan. Gjorde idag ett urintest hos företagshälsovården och det ska skickas till karolinska på analys. Visst måste det ändå vara lugnt för mig då?? Livrädd för att karolinska numera ska ha något jävla supertest som folk snackar om

Svarar mig själv här lite. Har läst på hos karolinska och de nya "supertesterna" infördes hos dem den 1 december 2019, men detta gäller bara för salivprov. Kanske är därför så många har torskat på salivprov denna vår.

Jag kan inte hitta något på karolinskas hemsida om att de har några nya metoder för urinprov utan för thc så testar de 20 ELLER 25 ng/l (oklart när man använder vilken, men det är ju väldigt liten skillnad på dessa). Vid positivt svar så verifieras det med ett nytt test som mäter ner till 10 ng/l. Detta är alltså enbart karolinskas laboratorium.

Jag har läst någonstans här på fb att om man är negativ på 50 ng/l så tar det bara 1-2 dagar innan man även är negativ på 25 ng/l. Det gjorde mig mycket lugnare även om jag ändå skiter på mig pga orolig personlighet 😁

Någon får gärna bekräfta allt ovan. Kanske kan jag lugna någon själ med denna info iaf.
Citera
2020-06-03, 13:54
Medlem
Iamthemagicmans avatar
Syns 4F-3Me-a-PVP på prov?
Både urin och Saliv?
Vet att 4F-Alfa-PVP syns nu.
Behöver veta med helt 100% säkerhet
Citera
2020-06-04, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Hur gick de?

Jag torskade ganska bra, pinsamt.
Citera
2020-06-04, 12:15
Medlem
Någon som vet cut-off nivåer för THC på ex Previa?

EDIT:
Rökt dagligen i ca 1 månad, ca mängd en 5a
Är 185cm ca 75kg
Hög metabolism

Tränar inte så mkt atm

Provet är om ca 10 dagar

Planen är att köpa hem tester, dricka mycket vatten, röra på mig fram till ca 3 dagar innan provet.
Käka kreatin under hela perioden från nu till testet
Dricka mycket vatten från nu och på testdagen - Äta B-vitamin dagen innan och på provdagen (vet inte hur mycket? tänkte köpa b-vitamin tabletter på apoteket)
Dricka en del whiskey några dagar innan testet (läste att de är bra?)

Ta en tablett aspirin ca 4h innan testet? Läste att det kunde sänka provsvaret men osäker på om man ska ta fler tabletter än 1 500mg tablett? Och jag antar att dom inte märker de på testet?

Tänkt testa mig kontinuerligt fram till provdagen, vet inte om dom kör 50ng eller 200ng tester dock så osäker på vilka stickor jag ska handla på mig..

Några tips?
Senast redigerad av Krewger 2020-06-04 kl. 12:43.
Citera
2020-06-04, 13:03
Medlem
Balsababs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krewger
Någon som vet cut-off nivåer för THC på ex Previa?

EDIT:
Rökt dagligen i ca 1 månad, ca mängd en 5a
Är 185cm ca 75kg
Hög metabolism

Tränar inte så mkt atm

Provet är om ca 10 dagar

Planen är att köpa hem tester, dricka mycket vatten, röra på mig fram till ca 3 dagar innan provet.
Käka kreatin under hela perioden från nu till testet
Dricka mycket vatten från nu och på testdagen - Äta B-vitamin dagen innan och på provdagen (vet inte hur mycket? tänkte köpa b-vitamin tabletter på apoteket)
Dricka en del whiskey några dagar innan testet (läste att de är bra?)

Ta en tablett aspirin ca 4h innan testet? Läste att det kunde sänka provsvaret men osäker på om man ska ta fler tabletter än 1 500mg tablett? Och jag antar att dom inte märker de på testet?

Tänkt testa mig kontinuerligt fram till provdagen, vet inte om dom kör 50ng eller 200ng tester dock så osäker på vilka stickor jag ska handla på mig..

Några tips?

Antar att de skickar på analys. Det får de reda på när du är där om du inte vet sen innan. Vet inte om det också går till karolinskas labb men isf kan du läsa mitt inlägg här ovan för info kör de en teststicka så mäter har den inte lika låga cut-offvärden, - tror jag!

Om du rökt dagligen en månad så känns 10 dagar dock lite lite för att hinna att bli ren på tyvärr
Citera
2020-06-04, 13:42
Medlem
Citat:
Antar att de skickar på analys. Det får de reda på när du är där om du inte vet sen innan. Vet inte om det också går till karolinskas labb men isf kan du läsa mitt inlägg här ovan för info kör de en teststicka så mäter har den inte lika låga cut-offvärden, - tror jag!

Om du rökt dagligen en månad så känns 10 dagar dock lite lite för att hinna att bli ren på tyvärr

Jo de är ju de! Är för ett arbete, gör inte supermkt om de inte skulle gå igenom, för det skickas väl inte vidare någonstans eller kan ge några blowbacks när de bara är för en kund till arbetsgivaren?
Sen är de ca 5g på en månad, så inte supermkt tänker jag! Kan gå med lite tur kanske... Hoppas de bara kör en provsticka iallafall..
Citera
2020-06-04, 15:51
Medlem
Softers avatar
Hur länge syns Xanor på det här jävla "prodiagnostic" salivprovet?

Har ätit några xanor per dag nu i några dagar, men om jag äter ytterligare 5mg xanor idag, lämnar jag ett rent salivprov på måndag då? (om ungefär 4 dygn)

Jag har ganska bra förbränning, tränar mycket, äter och dricker mycket (fast det kanske inte spelar nån roll när det gäller salivprov?)

Mycket tacksam för svar mina kära flashbackbröder.
Citera
2020-06-04, 23:38
Medlem
Balsababs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krewger
Jo de är ju de! Är för ett arbete, gör inte supermkt om de inte skulle gå igenom, för det skickas väl inte vidare någonstans eller kan ge några blowbacks när de bara är för en kund till arbetsgivaren?
Sen är de ca 5g på en månad, så inte supermkt tänker jag! Kan gå med lite tur kanske... Hoppas de bara kör en provsticka iallafall..

Du kan inte bli dömd eller att informationen sprids vidare på något sätt vad jag vet utan den som beställt provet får bara infon om att det var positivt och så får de väl gå efter sina rutiner vid positivt prov, typ rehab eller vad det kan vara.

5 g på en månad är ju inte så mycket men det är just det att du rökt varje dag så det hinner liksom inte gå ur kroppen innan du fyller på med mer utan lagras ju. Beställ hem test på 200, 100 och 50 ng/l så kan du se huruvida dina värden sjunker under dessa dagar. Så vet du vad du kan ställa in dig på liksom.

Sen btw, b-vitamin är till för att göra urinen gul igen fast du druckit massa vatten innan provet, så personen som tar det inte misstänker att du spätt ut det för att det är genomskinligt. De kollar ju så det ser gult ut och annars kan de ogiltigförklara testet direkt på plats. Tror dock du måste käka jävligt mycket b-vitamin för att urinet ska bli gult om du svept vatten. Sen mäter de kreatininhalten för att även där se om du spätt ut, så käkar du kreatin (som i kroppen görs om till kreatinin och finns i urinen naturligt också om det inte är utspätt som fan) så är du good to go där också. Och aspirin vet jag inte hur det funkar men tydligen ska det sänka thc-halten i urinen på något vänster. Men bara så du vet vad som gör vad
Citera
2020-06-04, 23:41
Medlem
Balsababs avatar
Citat:
Du kan inte bli dömd eller att informationen sprids vidare på något sätt vad jag vet utan den som beställt provet får bara infon om att det var positivt och så får de väl gå efter sina rutiner vid positivt prov, typ rehab eller vad det kan vara.

5 g på en månad är ju inte så mycket men det är just det att du rökt varje dag så det hinner liksom inte gå ur kroppen innan du fyller på med mer utan lagras ju. Beställ hem test på 200, 100 och 50 ng/l så kan du se huruvida dina värden sjunker under dessa dagar. Så vet du vad du kan ställa in dig på liksom.

Sen btw, b-vitamin är till för att göra urinen gul igen fast du druckit massa vatten innan provet, så personen som tar det inte misstänker att du spätt ut det för att det är genomskinligt. De kollar ju så det ser gult ut och annars kan de ogiltigförklara testet direkt på plats. Tror dock du måste käka jävligt mycket b-vitamin för att urinet ska bli gult om du svept vatten. Sen mäter de kreatininhalten för att även där se om du spätt ut, så käkar du kreatin (som i kroppen görs om till kreatinin och finns i urinen naturligt också om det inte är utspätt som fan) så är du good to go där också. Och aspirin vet jag inte hur det funkar men tydligen ska det sänka thc-halten i urinen på något vänster. Men bara så du vet vad som gör vad

Aa och juste, dricka sprit kan man göra för att rensa ur vätska ur kroppen, (kaffe också). Så får du förhoppningsvis ut lite extra thc. Men gör det inte för mycket eller för nära testdagen så du fortfarande är uttorkad och kissar fett koncentrerat kiss fyllt med thc 😁
Citera
2020-06-05, 08:34
Medlem
Softers avatar
Citat:

Du som verkar kunna det här med urinprover och sånt..
Om vi tar ett exempel: Jag vaknar 07:00 på morgonen och ska lämna urinprov klockan 12:00. Min plan är att dricka ungefär 3-4L vatten tills dess för att urinprovet skall vara vara negativt. Jag tar 1st B-vitaminbrus ungefär 45 minuter innan jag ska lämna provet (vet av erfarenhet att de brukar funka OK för mig)… Men när ska jag äta kreatinet och hur mycket, för att provet skall ha "bra" kreatinnivåer om dom kollar efter detta?
Citera
2020-06-05, 16:35
Medlem
Hej har tagit en blåbär nu idag fredag ska pissa på tisdag analys är de lugnt eller ska jag vara förkyld till torsdag fredag eller veckan efter för att vara safe?
Senast redigerad av Apelsinkillen94 2020-06-05 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in