Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-18, 20:26
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulgoodmanGBG
Nix, de kör på ett gäng vanligt förekommande droger.

Du har missförstått detta. Det kan i dagligt tal kallas "skicka till analys". Vad som görs när det kommer till labbet är först en screening av ett antal olika droger. När något blir positiv på screening så görs det en mer utförlig analys av det som blev positivt. Då kan man se vad det är för ämnen och vilka nivåer det handlar om (vid urinprov). Nivåerna på den mer ingående analysen är lägre satta än vad de är på screeningen.
Citera
2024-06-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Du har missförstått detta. Det kan i dagligt tal kallas "skicka till analys". Vad som görs när det kommer till labbet är först en screening av ett antal olika droger. När något blir positiv på screening så görs det en mer utförlig analys av det som blev positivt. Då kan man se vad det är för ämnen och vilka nivåer det handlar om (vid urinprov). Nivåerna på den mer ingående analysen är lägre satta än vad de är på screeningen.

Ja precis, det jag ville säga. Ibland kan man väl också köra screeningen på plats när man tar testet och sen gör de analys på labbet? Stämmer det?
Citera
2024-06-18, 20:34
Medlem
isgetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saulgoodmanGBG
Ja precis, det jag ville säga. Ibland kan man väl också köra screeningen på plats när man tar testet och sen gör de analys på labbet? Stämmer det?

Det kan nog ske ja. Framförallt om de kör sticka. De är väldigt få arbetsplatser ( finns det någon?) som kan köra en labbscreening på arbetsplatsen. Isåfall är de stickor som ger utslag och skickas sedan till analys.

Analys är väldigt kostsamt och mer tidskrävande. Så att att skicka iväg direkt till analys är som att leta efter en nål i höstack om du inte har något konkret att gå på.
Citera
2024-06-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isgeten
Det kan nog ske ja. Framförallt om de kör sticka. De är väldigt få arbetsplatser ( finns det någon?) som kan köra en labbscreening på arbetsplatsen. Isåfall är de stickor som ger utslag och skickas sedan till analys.

Analys är väldigt kostsamt och mer tidskrävande. Så att att skicka iväg direkt till analys är som att leta efter en nål i höstack om du inte har något konkret att gå på.

Ahh, good to know. Thank you!
Citera
2024-06-19, 00:35
Medlem
Vet att frågan hurvida brukande av kratom syns på analys av urinprov har lyfts tidigare i tråden. Tänkte dela med mig av min erfarenhet av att lämna urinprov för analys hos Karolinska institutet inför nyanställning.

Innan jag lämnade prov hade jag brukat kratom dagligen i 2 år. Dagen innan provtagning testade jag med egen kratom-sticka och fick positivt svar. Väl på provtagningen fick jag se vad de testade för (t.ex. cannabis och opiater) samt skriva under godkännande av detta. Om man använder Karolinskas sökfunktion https://www.karolinska.se/lab kan man se att kratom endast eftersökes om beställare har kryssat i "Läkemedel och Växtdroger". Detta var inte fallet för mitt prov, och jag passerade utan någonting positivt.

Som tidigare nämnt gäller detta endast vid provtagning för nyanställning då man faktiskt får se och godkänna vad de testar för innan man lämnar prov. Om polisen skickar på analys antar jag att de kan testa för allt möjligt utan godkännande.
Citera
2024-06-19, 08:39
Medlem
wunderbaumzs avatar
Hej kära vänner!

Nu är det så att jag blivit positiv på en centralstimulantia på UP sticka och de kommer att skicka iväg det på analys.. Min fråga är om det t.ex tar några dagar för urinprovet att komma fram, försvinner då centralstimulantian ur mitt kiss så de inte ser något och det kommer tillbaka negativt?

Kan nämligen vara så att de skickar det till Stockholm och jag befinner mig en bra bit bort från Sthlm.

Mvh
Senast redigerad av wunderbaumz 2024-06-19 kl. 09:00.
Citera
2024-06-19, 18:14
Medlem
oggethedoggs avatar
Jag undrar ifall Phenibut har gett falk-positiva utslag på urinprover för någon?

Vissa säger att det visar på gabapentin, vissa säger pergabalin, vissa säger att det inte visar på något av dom
Citera
2024-06-19, 20:14
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Jag undrar ifall Phenibut har gett falk-positiva utslag på urinprover för någon?

Vissa säger att det visar på gabapentin, vissa säger pergabalin, vissa säger att det inte visar på något av dom
Nu har jag testat själv och det slår ut på pergabalin. Så att alla vet.
Phenibut syns!
Citera
2024-06-19, 21:23
Medlem
Jag har lämnat up dels på st:Görans men även på vårdcentral då de sökt efter droger (gissar lyrica är med på de stickorna) och phenibutt har ej gett något utslag alls.

Däremot har elvanse gett utslag 5(!) dygn efter intag. (Då enstaka intag ett tillfälle 70 mg)

Jag känner mig ganska trygg att phenibutt inte syns, men undrar ändå om det skulle visa tex på lyrica, men sedan skickas på analys och verifieras som phenibutt- då borde det väl vara lugnt? Är ju inte narkotikaklassat?

Tänker om man blir testad på jobbet
Citera
2024-06-19, 21:31
Medlem
deepss avatar
Till alla er som lämnar salivprov som skickas in på verifiering. Ja, var possitiv på kokain i 4 veckor så tror karolinska har uppgraderat sina testmetoder.
Citera
2024-06-19, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Ja köp på typ testla*ret dom är sjukt snabba i leverans, finns även 100,50,20 på samma sticka så man kan se ungefär var man ligger.

Jag fattar att hans själv*ord fukkade upp dig, så jävla tungt när något sånt sker! Men de blir bättre, låter så jävla klychigt men de är sant. Bra träna och ät bra, fokus på något annat så mycket du kan så kommer allt kännas lättare och lättare varje månad!
Hoppas du får peace och att du gör de bästa v de du har

Ska kolla!

Jo det trasade sönder en rejält..fokuserar på att komma igång med träning och jobba med ångesten vägrar ge upp igen. Tack för omtanken du hoppas allt e bra
Citera
2024-06-20, 07:23
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Jag har lämnat up dels på st:Görans men även på vårdcentral då de sökt efter droger (gissar lyrica är med på de stickorna) och phenibutt har ej gett något utslag alls.

Däremot har elvanse gett utslag 5(!) dygn efter intag. (Då enstaka intag ett tillfälle 70 mg)

Jag känner mig ganska trygg att phenibutt inte syns, men undrar ändå om det skulle visa tex på lyrica, men sedan skickas på analys och verifieras som phenibutt- då borde det väl vara lugnt? Är ju inte narkotikaklassat?

Tänker om man blir testad på jobbet
Så här är det.
Tog R*wp*wders phenibut.
Köpte https://apotek365.se/drogtester/preg...atiska-smartor urinprov.

Tog endast phenibut.
Poppade 20 kapslar..
Kissade i en kopp.
Testade mitt eget urin 5 h efter bruk.

positiv på pergabalin.
Det är ingen raketforskning.
This shit ger säkert utslag på labb också.
Väldigt pålitligt lyrica test
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in