2016-04-28, 11:13
Medlem
Breignstus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breignstu
Godmorgon. Jag har en fundering (läs mani/noja) som plågar mig svårt, måhända kan någon här hjälpa mig?

Jag har blandat bort kalendern en smula, och ska till VC om ett par timmar, istället för nästa vecka, som jag hade för mig. Jag ska dit för en årlig uppföljning på min anti-fläskbergskirurgi, som jag genomgick för en hoper år sedan, och denna uppföljning omfattar provtagning enligt följande:

Lab:
Kontroll / anamnes,
Blodstatus
p-järnstatus
p-ferritin
p-calcium
s-kobalamin
s-folat

Inga konstigheter med dessa prover, men med anledning av kalenderfumlandet har jag tämligen ansenliga mängder tjack i systemet. Jag vet att det inte spontant LETAS efter droger i blodet utan mitt medgivande, och jag är tämligen säker på att någon risk att ngn skulle få för sig att kolla, inte föreligger. Det jag dock har nojjat ihjäl mig på sedan jag insåg min planeringsmiss, är om det kan finnas någon markör som kan "råka" upptäckas i förbifarten, så att säga? Någon som vet?

Ah well, nu är det gjort, så får tiden utvisa... Jag antar/hoppas att det bara är pundarparanoia.. 😜
Citera
2016-04-28, 14:17
Medlem
Organismen12s avatar
Testade att pissa på en sticka till idag bara för skojs skull,
idag syns typ det ena strecket ännu otydligare medans det ena är jätte-tydligt. Varför är det så här? om man är 100% positiv syns inte det andra strecket alls isåfall? Är bara nojjig då det känns som att en elak polis kan kolla på provet och avfärda det som positivt bara för att det ena strecket är inte alls lika tydligt som det andra (den ena får skarp tydlig lila färg medans den andra är mer grå och inte lika tydlig, mer transperent). Ahhh vad jobbigt med dessa tester
Citera
2016-04-28, 17:20
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organismen12
Testade att pissa på en sticka till idag bara för skojs skull,
idag syns typ det ena strecket ännu otydligare medans det ena är jätte-tydligt. Varför är det så här? om man är 100% positiv syns inte det andra strecket alls isåfall? Är bara nojjig då det känns som att en elak polis kan kolla på provet och avfärda det som positivt bara för att det ena strecket är inte alls lika tydligt som det andra (den ena får skarp tydlig lila färg medans den andra är mer grå och inte lika tydlig, mer transperent). Ahhh vad jobbigt med dessa tester
Jag har skrivit flera gånger här att man inte skall sitta och dra subjektiva slutsatser om varför strecket är svagt eller inte. Det är olika från test till test och vad du ätit under dagen. M.m. m.m.

Behöver inte ha något med förekomsten av narkotika att göra.
Citera
2016-04-28, 17:22
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Tjaba,

Har köpt ladd och fyller år.
Tänkte festa loss Torsdag med dricka, mat sen ladd.

Kommer lämna urinprov Söndag mellan 13:00-24:00
Borde vara säkert att dra 1 gubbe ladd på Torsdagen mellan 18:00-24:00?
Grattis. Nej det är inte säkert, utan riskfyllt.
Citera
2016-04-28, 17:40
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Grattis. Nej det är inte säkert, utan riskfyllt.

har provstickor hemma
Nu får det bära eller brista.

Kommer lämna på Måndag så allt är okej!!!!
Citera
2016-04-28, 19:42
Medlem
Breignstus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
har provstickor hemma
Nu får det bära eller brista.

Kommer lämna på Måndag så allt är okej!!!!

Jag skulle väl inte sätta pengar på prognosen att precis allt är ok, men tors kväll till måndag känns väl som hyggligt hoppfullt iaf, enär kanske inte fullständigt "home-safe"...

Anyhow, så fyller man ju bara år ngn gång om året, så det ska väl ändå firas med ordning? =P

Best of luck, och hjärtliga gratulationer inför morgondagen, hoppas det blir awesome!
Citera
2016-04-28, 22:13
Medlem
Organismen12s avatar
Citat:
Jag har skrivit flera gånger här att man inte skall sitta och dra subjektiva slutsatser om varför strecket är svagt eller inte. Det är olika från test till test och vad du ätit under dagen. M.m. m.m.

Behöver inte ha något med förekomsten av narkotika att göra.
Ok, jag är bara orolig när det har att göra med blå myndighet
Citera
2016-04-29, 00:07
Medlem
Citat:
Det är salivprov och vad man testar efter brukar likna standardmodellen:
Cannabis, Amfetamin, Kokain, Benso och Opiater.

Tar ca: en vecka att få resultatet.

Spårningstiden är mycket kort. Cannabis är väl det som syns längst och en extrem vanerökare skulle behöva en vecka för att vara helt säker.

Okej, men om man som jag haft fentanyl i munnen så syns det exakt att det är fentanyl? Eller visas endast positiv på opiater? Hur går dom vidare med det i så fall?
Citera
2016-04-29, 09:51
Medlem
rockports avatar
Sökt och sökt men alla skriver olika. Tisdag onsdag torsdag denna vecka har jag käkat ksalol(xanor) 1mg, ca 20-26 +- och innan det så var jag ren i 10 dagar. Fick ett mail igår kväll ifrån min arbetsgivare att samtliga anställda ska drogtestas (urin) vilket ger mig 12 drogfria dagar. Behöver jag hydrera vatten o äta kreatin samt b vitamin eller kommer jag klara mig galant utan att "fuska"
Senast redigerad av rockport 2016-04-29 kl. 09:59.
Citera
2016-04-29, 15:28
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjompisen93
Okej, men om man som jag haft fentanyl i munnen så syns det exakt att det är fentanyl? Eller visas endast positiv på opiater? Hur går dom vidare med det i så fall?
Nej det kommer inte synas öht. Fentanyl är en syntetisk opiod och syns lika lite på "opiater" som subutex och metadon, d.v.s. inte alls.

Man behöver testa för Fentanyl specifikt och det är mycket ovanligt, görs nästan aldrig.
Citera
2016-04-29, 21:14
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockport
Sökt och sökt men alla skriver olika. Tisdag onsdag torsdag denna vecka har jag käkat ksalol(xanor) 1mg, ca 20-26 +- och innan det så var jag ren i 10 dagar. Fick ett mail igår kväll ifrån min arbetsgivare att samtliga anställda ska drogtestas (urin) vilket ger mig 12 drogfria dagar. Behöver jag hydrera vatten o äta kreatin samt b vitamin eller kommer jag klara mig galant utan att "fuska"
Du menar 1mg om dagen eller?
20-26 vad? datumen i månaden menar du eller?

Isåfall, så ja, det är lugnt för dig och du behöver inte hydrera. Lite kul att du skriver fuska inom citationstecken
Senast redigerad av Hysteria90 2016-04-29 kl. 21:21.
Citera
2016-04-30, 00:46
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organismen12
Ok, jag är bara orolig när det har att göra med blå myndighet

Kräv blodprov om du skulle bli haffad isåfall, ren på 12-48h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in