Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-15, 18:50
  #1921
Medlem
Jag ska ansöka om körkortstillstånd, men för 8 år sedan hade jag alkoholproblem och blev inskriven på ett behandlingshem, sedan dess är mitt bruk av alkohol väldigt lågt.
På en fråga i formuläret för körkortstillståndet så ska man fylla i "om man har eller har haft alkoholproblem eller missbruk", väljer man ja så ska man fylla i hur länge sedan detta var.

Visst kan jag klicka i nej, men skulle de på något sätt se att jag haft alkoholproblem och jag svarat nej så lär man ju sitta i skiten. Men borde åtta år vara lugnt eller kommer de vilja att jag går och lämnar dyra blodprover under en längre tid?
Citera
2016-11-15, 18:56
  #1922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnehkiller
Är inte Xanorer sjukt kort halveringstid på? Åt iallafall två igår och kommer äta tre idag typ. Borde vara borta 21/11? Har ingen tolerans alls på de blå.


Du har så rätt så! Jag tänkte diazepam av någon anledning. Det borde inte vara några problem, nej.
__________________
Senast redigerad av SVERlGEDEMOKRAT 2016-11-15 kl. 18:58. Anledning: Quotade bara det jag svarade på
Citera
2016-11-15, 19:13
  #1923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Jag ska ansöka om körkortstillstånd, men för 8 år sedan hade jag alkoholproblem och blev inskriven på ett behandlingshem, sedan dess är mitt bruk av alkohol väldigt lågt.
På en fråga i formuläret för körkortstillståndet så ska man fylla i "om man har eller har haft alkoholproblem eller missbruk", väljer man ja så ska man fylla i hur länge sedan detta var.

Visst kan jag klicka i nej, men skulle de på något sätt se att jag haft alkoholproblem och jag svarat nej så lär man ju sitta i skiten. Men borde åtta år vara lugnt eller kommer de vilja att jag går och lämnar dyra blodprover under en längre tid?

Jag åkte dit för drograttfylleri 6 månader efter att jag tagit mitt körkort. Fick prata med en socialarbetare i kommunen som anteckna och sedan skickade till transportstyrelsen, då deras kontor är många mil från mig. Det var alltså hon som "beslutade", genom sina anteckningar, om jag fick körkortstillståndet tillbaka och om jag skulle testas. Jag behövde inte göra ett skit. Allt hänger på vem du pratar med, om det är en sur jävel eller någon väldigt omtänksam och förstålig.

Dumt nog åkte jag dit igen för drograttfylleri 4 månader efter att jag fått tillbaka mitt körkort, så nästa gång blir nog inte lika lätt hehe. Men som sagt, det berors helt på vem din kontaktperson är. Glöm inte visa väldigt mycket ånger och att du har mått extremt dåligt över ditt "missbruk".

Lycka till!
Citera
2016-11-15, 19:14
  #1924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVERlGEDEMOKRAT
Du har så rätt så! Jag tänkte diazepam av någon anledning. Det borde inte vara några problem, nej.

Jaha, ja det är diazepam jag kommer få för att gå av klonazepamet

Då kör jag de sista 3 blå idag och mina vanliga x2or då.

Läste förresten någonting om att alkohol förlänger halveringstiden? Tänkte dricka 3-5 7,3% 33cl öl. Men det borde inte spela någon roll? Det gör jag ju varje dag?
__________________
Senast redigerad av jonnehkiller 2016-11-15 kl. 19:17.
Citera
2016-11-15, 20:12
  #1925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnehkiller
Jaha, ja det är diazepam jag kommer få för att gå av klonazepamet

Då kör jag de sista 3 blå idag och mina vanliga x2or då.

Läste förresten någonting om att alkohol förlänger halveringstiden? Tänkte dricka 3-5 7,3% 33cl öl. Men det borde inte spela någon roll? Det gör jag ju varje dag?

Kan inte riktigt svara på det, men tror inte det spelar någon roll. Och du, var jävligt försiktig med tram och alkohol. Fick själv ett krampanfall i fredags och det är inget man skojar bort. Har bitit sönder min tunga och hade det varit 10 minuter senare då jag lämnat mina vänner för hemfärd hade jag inte varit vid liv idag.

Men lycka till!
Citera
2016-11-16, 04:09
  #1926
Medlem
AndersEklunds avatar
Om man intagit 4 mg Subutex under en vecka, dvs en liten lina i näsan varje dag från måndag till sista linan på en söndag, hur många dagar efter borde man vara ren då?
Citera
2016-11-16, 04:35
  #1927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Om man intagit 4 mg Subutex under en vecka, dvs en liten lina i näsan varje dag från måndag till sista linan på en söndag, hur många dagar efter borde man vara ren då?
På fredag är det lugnt.

Inte omöjligt att du redan nu är ren, men jag hade inte chansat innan fredag!
Citera
2016-11-16, 11:31
  #1928
Medlem
Käkade 300 mg tram igår?

När kan jag tänka mig bli ren på det? Räcker 1 vecka?
Citera
2016-11-16, 12:04
  #1929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowballkastning
Käkade 300 mg tram igår?

När kan jag tänka mig bli ren på det? Räcker 1 vecka?

Varför frågetecken? Är du osäker på om du tagit eller ej?

Men ja, du är ren inom 3-4 dagar.
Citera
2016-11-16, 14:40
  #1930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVERlGEDEMOKRAT
Varför frågetecken? Är du osäker på om du tagit eller ej?

Men ja, du är ren inom 3-4 dagar.

Haha oj, nä, är helt hundra på det! Men var/är lite småförvirrad på grund av sömnbrist.
Men tack för svaret!
Citera
2016-11-16, 16:18
  #1931
Medlem
Charlie-Whites avatar
Hej. Gjorde ett pissprov igår.

Har inte rökt på lite mer än 2 månader. Innan det rökte jag cirka 3 gånger i veckan men då ganska mycket. Väger 85 kilo. Dricker vatten VARJE dag. Jobbar som snickare.

Hur stor är sannolikheten att jag är positiv?

mvh
Citera
2016-11-16, 16:52
  #1932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Hej. Gjorde ett pissprov igår.

Har inte rökt på lite mer än 2 månader. Innan det rökte jag cirka 3 gånger i veckan men då ganska mycket. Väger 85 kilo. Dricker vatten VARJE dag. Jobbar som snickare.

Hur stor är sannolikheten att jag är positiv?

mvh

Väldigt liten, men visst finns det en chans. Tror dock inte du behöver oroa dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback