2019-12-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Men det står 10ug/L är cutoff nivån. På sticka osånt så brukar ju cutoff nivåerna vara 25ug/ml. Betyder det inte att deras är 100ug/ml?? De ju skit hög cutoff nivå. Men jag vet att jag ej rökt på ett tag så kan omöjligt torskat på så hög cutoff nivå samt jag visade negativt på 25ug/ml stickan. Förstår ingenting

Edit: såg nu att på stickan är det 25ng/ml. Alltså är deras cutoffnivå på körkortsmottagningen 10ng/ml??

Helt sjukt om de sånna låga cutoffs, överklaga tycker jag!

Hade precis min hälsoundersökning, blev saliv och blodprov, märkligt att ja inte fick pissa men d väl bara bra.
Citera
2019-12-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebman
Helt sjukt om de sånna låga cutoffs, överklaga tycker jag!

Hade precis min hälsoundersökning, blev saliv och blodprov, märkligt att ja inte fick pissa men d väl bara bra.
Men jag sa till dem inte rökt sen Januari, så borde ju egentligen inte ha något alls i pisset. Kan man få 17ng/ml av passiv rökning tro?
Citera
2019-12-03, 17:49
Medlem
Ställde en fråga om cdt prov i tråden. Har läst rätt så mkt om de och de krävs ett dagligt intag på 60 gram ren alkohol och då är det 50% att de visar över referensvärdet?

Med dagens teknik hur kan man fortfarande ha så dåliga tester?
Citera
2019-12-03, 21:44
Medlem
Är det nån som har en aning om vilket som är det vanliga cut/off de har på amfetamin på behandlingshem/beroendekliniker. Det finns flera olika och det jag har läst är att de vanligaste som används i Sverige är 500 ng/ml men finns ju också 200 ng/ml.
Senast redigerad av ElHo87 2019-12-03 kl. 21:47.
Citera
2019-12-04, 10:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElHo87
Är det nån som har en aning om vilket som är det vanliga cut/off de har på amfetamin på behandlingshem/beroendekliniker. Det finns flera olika och det jag har läst är att de vanligaste som används i Sverige är 500 ng/ml men finns ju också 200 ng/ml.

Det är olika beroende på vilken sorts sticka dom använder. Svårt att svara på
Citera
2019-12-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Men det står 10ug/L är cutoff nivån. På sticka osånt så brukar ju cutoff nivåerna vara 25ug/ml. Betyder det inte att deras är 100ug/ml?? De ju skit hög cutoff nivå. Men jag vet att jag ej rökt på ett tag så kan omöjligt torskat på så hög cutoff nivå samt jag visade negativt på 25ug/ml stickan. Förstår ingenting

Edit: såg nu att på stickan är det 25ng/ml. Alltså är deras cutoffnivå på körkortsmottagningen 10ng/ml??
Cutoff nivån är 10ng/ml där ja, du kan skylla på passiv rökning och säga att du vill göra om testet och insistera att du inte har rökt.
Citera
2019-12-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det är olika beroende på vilken sorts sticka dom använder. Svårt att svara på

Vet att de använder multisticka. På min multisticka jag hade hemma som hade cut/off 1000ng/ml på amfetamin så visa den negativt igår, dock rätt svagt streck men så länge det visa 2 streck så ska det ju vara negativt.
Låt säga att de använder sticka med cut/off 200ng/ml kan jag vara positiv på deras sticka imorgon torsdag?
Tog senaste linan i lördags förmiddag och första på torsdagen innan, sammanlagt 1,2 g max 1,5 g.
Citera
2019-12-04, 14:33
Medlem
hn19s avatar
Subuxone. Buprenorfin. Grovt uppskattat 2mg fredag, ytterligare 2mg lördag och likadant helgen efter det.
KAN det visa positivt på analys (inte snabbsticka) efter 21 dagar?

Internet ger mig luddiga svar. 1-3 dagar, 11-24 dagar (heavy use, vad är heavy use?) Någon med erfarenhet? Inte snabbsticka, utan analys.

Har ett kommande förhör och jag är helt säker på att jag kommer få lämna urinprov, så jag vill gärna veta.
Senast redigerad av hn19 2019-12-04 kl. 14:39.
Citera
2019-12-04, 14:38
Medlem
svampen211s avatar
Någon som vet om dem har stickor för gabapentin? Jag vet att dem har för pregabalin men gaba kanske ger utslag som lyrica? Någon som vet?
Citera
2019-12-04, 20:16
Medlem
Om jag skulle röka på på lördag hur lång tid skulle det ta för mig att bli clean? Senaste gången jag rökte på var andra november och innan dess hade jag kickat en gång i veckan i 3 veckor och 4 dagar på en vecka innan det.
Citera
2019-12-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Cutoff nivån är 10ng/ml där ja, du kan skylla på passiv rökning och säga att du vill göra om testet och insistera att du inte har rökt.
Kostade 1000kr att göra testet så kommer ej göra de igen samt att de kommer bli positivt. Men ska skylla på passiv rökning. Är du helt säker man kan få 17ng/ml av passiv rökning? Annars kan jag bara säga att jag åt en edible 1 månad om inte mer innan testet då jag aldrig testat edibles förut och jag o några vänner drack bärs o dem alla skulle testa så jag provade också. Sedan att ja börjat träna vilket kan ha gjort att fettvävnaderna släppte thcet som gjorde att d visade positivt. Grejen är att jag sa att jag inte hade rökt sen januari men dem frågade aldrig om jag inte käkat nåt :333
Senast redigerad av Abzid 2019-12-04 kl. 22:20.
Citera
2019-12-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickyLahey
Om jag skulle röka på på lördag hur lång tid skulle det ta för mig att bli clean? Senaste gången jag rökte på var andra november och innan dess hade jag kickat en gång i veckan i 3 veckor och 4 dagar på en vecka innan det.
1 vecka o du e garanterat ren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in