2016-10-31, 12:05
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Tyvärr får ni stå ut med oss i minst 24 år till.

Bra jinx
Citera
2016-10-31, 14:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Tyvärr får ni stå ut med oss i minst 24 år till.
Det tror jag också.
Citera
2016-10-31, 16:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Otroligt fin bortamatch. Ny ok arena, man får hela travet för sig själv, är hemma innan 23.00 på en vardag. Väljer Gefle över heif alla dagar i veckan. Skulle ju njuta om heif åkte ur.
Jojo. Men du/ni kan väl lägga till att ni talar utifrån egen sak? Vi fattar att ni i Stockholmslägret vill ha kvar Gefle medan vi i Sydvästlägret föredrar Helsingborg.
Citera
2016-10-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
På sikt finns ju Öster och Mjällby. Det är väl inte omöjligt att de kommer att spela allsvenskt igen någon gång.

Jag vill ha kvar HIF, men det ska vara med kniven mot strupen hela vägen. De ska inte få slappna av. Nervöst och med magsår ska det vara.
Mjällby är väl förvisso på väg ur ettan så att nämna dem känns ju tveksamt. Personligen byter jag gärna ut Häcken, Östersund och AFC mot GAIS, ÖIS och Öster.
Citera
2016-10-31, 16:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jojo. Men du/ni kan väl lägga till att ni talar utifrån egen sak? Vi fattar att ni i Stockholmslägret vill ha kvar Gefle medan vi i Sydvästlägret föredrar Helsingborg.
Ja, men det framgår väl av inlägget? Skulle jag ha svensk fotbolls bästa i åtanke annars? Heif kanske mår bäst av att åka ur? Sanera och bygga nytt.
Citera
2016-10-31, 16:51
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Mitt lokala divison 2 lag har valt konstrgräsplan då de jämt kan spela på den och de flesta föredrog den planen före deras naturgräs.
Min lillebror och hans polare är alltid jätte glad när vi får spela på en bra konstgräsplan så ja utvecklingen går nog ditåt.
Bara några från de högsta serierna söderut som klagar på konstgräs, de flesta tycker det är bara positivt även om jag köper att det ska spelas på naturgräs i så hög utsträckning som möjligt i de högsta serierna.
Största problemet är väl ändå dåliga fotbollsplanerna oavsett om det är natur- eller konstgräs.

Vi har ju dock en konstgräs som är pissdålig som konstgräs plan i centrala Sundsvall och kvalitén är ju varierande men på norrporten håller den hög kvalité.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Konstgräs är ett bra träningsunderlag på vintern istället för gruset som var när man växte upp. I eliten är det idioti.
Det är ett vanligt argument men kan någon säga vilka svenska spelare som nu spelar utomlands och har lyckats som inte spelade i ett gräslag när dom lämnade Sverige? Ytterst få (någon?) i jämförelse med dom som lämnade ett gräslag.
I eliten skall man spela på gräs, det är bara en prioriteringsfråga hur man väljer att satsa på en gräsplan eller ej. Det var ju på nyheterna om vc i längd i Ulricehamn igår, får dom mer snöproblem så får man flytta tävlingen, det är likadant med en fotbollsplan, kan man inte tillhandahålla en riktig plan får man inte vara med.

Sedan är det bara löjligt att som vissa gör hävda att gräsförespråkare accepterar usla planer, det skall givetvis vara krav på det med.
Kanske hybridgräs är det ultimata:
https://www.youtube.com/watch?v=8Ck2XGmXJWk
https://www.youtube.com/watch?v=JX5JVzfJP2Y

Verkar lovande.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi har ju roterat alldeles för dåligt. Spelat med spelare som haft känningar. Till exempel chansade man med att sätta Rosenberg i full träning alldeles för tidigt. Det blev bara värre.

Nja, det finns ju många ligor med tätare spelschema och fler matcher där lagen klarar sig bättre och mff spelade fler matcher förra året utan dessa problem.

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-31/slumpen-kan-inte-ligga-bakom-alla-de-har-skadorna

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag kanske borde lagt med nånting som antydde att jag ironisk. Varje gång något lag som spelar på konstgräs har skadeproblem så är det enbart på grund av just konstgräset enligt folket här. När det är gräslag som har det så är det ingen som säger nått om underlaget.
Aha, ok.
Citera
2016-10-31, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tobbe var inte involverad i kollisionen. Det var Ankersen.
Du hade rätt och jag fel.
http://www.tv4.se/fotbollskanalen/klipp/hysen-tv%C3%A5m%C3%A5lsskytt-l%C3%A4gger-in-bollen-i-tom-bur-efter-carlgren-kollision-3340592
Citera
2016-10-31, 17:12
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Det var en kandidat till årets flaxmål de fick. Dråpligt men på något sätt också lite typiskt med tanke på hur många viktiga spelare vi saknar.

Du ska ha cred för att du ser nyanserat på det hela.

Om MFF spelade en läggmatch var det en av historiens bästa läggmatcher. Målet var helt osannolikt.
Gefle behövde vinna, det behövde inte MFF, enkelt.
Citera
2016-10-31, 17:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-

Nja, det finns ju många ligor med tätare spelschema och fler matcher där lagen klarar sig bättre och mff spelade fler matcher förra året utan dessa problem.

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-31/slumpen-kan-inte-ligga-bakom-alla-de-har-skadorna

Det är väl rätt irrelevant. Detta handlar om vilken nivå vi har lagt på arbetsbelastningen i förhållande till vila och återhämtning. Det är så klart där man har gjort en miss.

Det finns också de som hävdar att lag med hög press får på sikt fler skador och måste belasta annorlunda. Holländske fotbollsgurun Raymond Verheijen hävdar väl det.
Senast redigerad av mishima 2016-10-31 kl. 17:42.
Citera
2016-10-31, 17:59
Medlem
enligt Jordan Larsson skulle ju MFF jogga hem matchen mot Gefle
Citera
2016-10-31, 18:09
Medlem
Tror folk seriöst att det förekommer såna läggmatcher? Det var ingen läggmatch av MFF i är, av Khan i Halmstad förra året och inte heller av Dif 2006 (på den är jag dock jävligt osäker ).
Citera
2016-10-31, 18:14
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Mycket av gnället mot AFC är är väldigt onyanserat. Bland andra lags supportrar jämför man ofta med MK Dons och Red bulls två fotbollslag i Leipzig och Salzburg. I MK Dons köpte en affärsman upp AFC Wimbledon, ett lag med lång historia och många supportrar, bytte namn och flyttade det 10 mil norrut till Milton Keynes. I RB Salzburgs fall köpte Red bull upp Austria Salzburg, ett av Österrikes mest klassiska lag, bytte namn, färger, och förbjöd supportrar att bära den klassiska lila tröjan. I Leipzig fall är det inte lika illa där man tog över en division 5-klubb.

Det är som om Bert Karlsson skulle köpa upp GAIS, byta namn och färg på laget och flytta det till Köping. Så fungerar det inte i Sverige då vi har föreningsdemokrati och 51%-regel. Ryssholm har inte köpt ett redan existerande lag, han har byggt ett lag helt själv med sina egna pengar. Och som han sa själv till en intervju med Niva, jag gör väl vad fan jag vill med mina egna pengar. Andra spenderar det på lyx, jag bygger fotbollslag. Från början var AFC-projektet tänkt som enbart ungdomsakademier för de spelare som inte fick plats i de stora lagen i Stockholm. Så det är inte direkt något hänsynslöst oligarkbeteende från början.

AFC har heller inga förankrade supportrar i Solna som sörjer att laget flyttar till Eskilstuna. Eskilstuna däremot har sedan 1964 misslyckats med att få ett elitlag i fotboll. Det är en rimlig win-win situation. Det enda som jag själv tycker är sorgligt i detta är att Eskilstuna city, som funnits sedan 1907, gräver sin egen grav. Deras egna medlemmar röstade för att slås samman och byta namn. Man ger upp det egna lagets ambitioner. Dock är det med detta i åtanke tydligt att City som förening aldrig engagerat Eskilstunaborna i större utsträckning när man är beredda att mer eller mindre lägga ner sitt eget lag för att få in ett nytt på högre nivå. Man ser hellre elitfotboll i staden Eskilstuna än att föreningen City lever vidare. Hade jämförelsevis AFC Wimbledons eller Austria Salzburgs medlemmar fått bestämma hade de självklart inte gjort detta.

Men det är fortfarande plastigt. Det kommer ta många år att få till någon form av historia, supporterkultur och själ. Men alla ska ju börja någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in