2016-10-22, 20:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Sitter och funderar över allsvenskans bästa elva men det är ovanligt svårt att lista ut vilka som tar plats. Endast Salomonsson, Eikrem & Obasi som jag anser är givna. Är Isaksson verkligen allsvenskans bästa målvakt? Vilka är dom bästa mittbackarna samt bästa vänsterbacken? Vilka av Ofori, Albaek, AC, Claesson, Elm, Ismael (nån jag glömmer?) tar plats på mitten? Har god lust att sätta Isak bredvid Obasi i anfallet men är osäker på hur högt man ska ranka honom. Och vem är allsvenskans bäste tränare?

I allsvenskans sämsta elva är Otto Martler gjuten som målvakt, Tim Björkström förtjänar en plats, Hakeem Araba i anfallet och Moon ska iaf ha ett hedersomnämnande. Vilka fler? Finns säkert ett par spelare i Sundsvall som aspirerar. Och vem är allsvenskans sämsta tränare?
Citera
2016-10-22, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Nja, det är väl DAs jobb att se till att det finns tillräckligt med spelare. En mittfältare, som nyss kommit tillbaka från skada, som anfallare är ingen höjdare. Anfallsspelet blev nästintill obefintligt p g a det.

Det blir lätt att skylla på DA, som att Kuhn inte hade något att säga till om under sommarfönstret. Jag trodde det var därför man testade Svanberg i U21 på samma position så jag förväntade mig att Svanberg hade en chans på att starta. Man kan fråga sig varför Kuhn väljer att spela Eikrem på topp då han inte spelat boll på en månad. Han borde även ha möblerat om mittfältet, centralt fungerade det inte och det måste han ha märkt.

Men men lätt att vara efterklok, nu laddar vi om och tar tre poäng mot Falkenberg.
Citera
2016-10-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Läst flera av dina poster nu.
Sluta förpesta tråden med ditt trollande.
Kollar man liknande händelser har det alltid blivit en skrivbordsseger, ser inte varför det ska vara annorlunda här.
En spelare plus domare blev attackerade, kunde slutat betydligt värre än det gjorde för både Sana/linjedomaren.
Sen kunde Sana absolut fått ett straff, men det förändrar fortfarande inte vad som hände.

Jag är ointresserad av vad du tycker.
Men kul att serien ska avgöras? Och framtiden kommer att avgöras på ett kontor. Men jag är väl idiot som vill se att sportsliga grunder ska avgöra.
Citera
2016-10-22, 20:35
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sitter och funderar över allsvenskans bästa elva men det är ovanligt svårt att lista ut vilka som tar plats. Endast Salomonsson, Eikrem & Obasi som jag anser är givna. Är Isaksson verkligen allsvenskans bästa målvakt? Vilka är dom bästa mittbackarna samt bästa vänsterbacken?
Vem skulle annars vara målvakt i Allsvenskans bästa elva?

Safari kan man väl tycka förtjänar platsen som vänsterback.
Citat:
I allsvenskans sämsta elva är Otto Martler gjuten som målvakt, Tim Björkström förtjänar en plats, Hakeem Araba i anfallet och Moon ska iaf ha ett hedersomnämnande. Vilka fler? Finns säkert ett par spelare i Sundsvall som aspirerar. Och vem är allsvenskans sämsta tränare?
Jag tycker inte Martler är så gjuten längre, Cramer har i och för sig lämnat Allsvenskan men Alvbåge är verkligen helt värdelös nu för tiden.
Citera
2016-10-22, 20:40
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Sitter och funderar över allsvenskans bästa elva men det är ovanligt svårt att lista ut vilka som tar plats. Endast Salomonsson, Eikrem & Obasi som jag anser är givna. Är Isaksson verkligen allsvenskans bästa målvakt? Vilka är dom bästa mittbackarna samt bästa vänsterbacken? Vilka av Ofori, Albaek, AC, Claesson, Elm, Ismael (nån jag glömmer?) tar plats på mitten? Har god lust att sätta Isak bredvid Obasi i anfallet men är osäker på hur högt man ska ranka honom. Och vem är allsvenskans bäste tränare?

Frågan är ju hur man ska värdera en spelare. Ska man ta ut de som man VET är de bästa spelarna rent individuellt (t.ex Elm, Isaksson, Obasi) eller ska man plocka de som gjort starkast säsonger, även om de kanske spelar i lite sämre lag och är sämre spelare i grunden?
Citera
2016-10-22, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Wiland? Flest hållna nollor samt en riktigt bra säsong bakom sig.
Citera
2016-10-22, 20:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Safari kan man väl tycka förtjänar platsen som vänsterback.
Ptja, hans facit sen han kom tillbaka till Djurgården är inte det bästa (kanske är skevt att peka på insläppta mål när Isaksson inte riktigt stått för nån tabbe) samtidigt som Wiland & Carlgren presterat bättre. Man vet vilken kvalité Isaksson besitter men den har han inte visat upp mycket + att han missar resten av säsongen. Får se hurpass mycket nytta han gör nästa år.

Safari kan få platsen, men han har inte totaldominerat och det blir i brist på annat alternativ.
Citat:
Jag tycker inte Martler är så gjuten längre, Cramer har i och för sig lämnat Allsvenskan men Alvbåge är verkligen helt värdelös nu för tiden.
Tycker Martler är det enklaste valet av alla, sämsta målvakten jag skådat i allsvenskan tillsammans med Ivo Vasquez.
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Frågan är ju hur man ska värdera en spelare. Ska man ta ut de som man VET är de bästa spelarna rent individuellt (t.ex Elm, Isaksson, Obasi) eller ska man plocka de som gjort starkast säsonger, även om de kanske spelar i lite sämre lag och är sämre spelare i grunden?
Plocka ut de som presterat bäst denna säsong (och är kvar i allsvenskan) är bäst alternativ.
Citera
2016-10-22, 20:55
Medlem
CheddarOsts avatar
Citat:

Allsvenskan bästa vänsterback skulle jag utan tvekan säga är Behrang Safari, sedan han kom till Malmö i år har han verkligen presterat varje match. Var ytterst tveksam om han ens skulle ta en plats när han återvände till Malmö, men oj vad fel jag hade.
Citera
2016-10-22, 20:57
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det blir lätt att skylla på DA, som att Kuhn inte hade något att säga till om under sommarfönstret. Jag trodde det var därför man testade Svanberg i U21 på samma position så jag förväntade mig att Svanberg hade en chans på att starta. Man kan fråga sig varför Kuhn väljer att spela Eikrem på topp då han inte spelat boll på en månad. Han borde även ha möblerat om mittfältet, centralt fungerade det inte och det måste han ha märkt.

Men men lätt att vara efterklok, nu laddar vi om och tar tre poäng mot Falkenberg.

Jag tror knappast att Kuhn ville bli av med Örnen. Givetvis är det sportchefen och andra högt uppsatta som bär ansvaret för det. Har man bara tre anfallare på två platser så är det självklart att man förr eller senare kommer få problem. Men givetvis ska de inte göra en så här dålig match oavsett.
Citera
2016-10-22, 21:00
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Wiland? Flest hållna nollor samt en riktigt bra säsong bakom sig.
Förvisso.
Citat:
Ptja, hans facit sen han kom tillbaka till Djurgården är inte det bästa (kanske är skevt att peka på insläppta mål när Isaksson inte riktigt stått för nån tabbe) samtidigt som Wiland & Carlgren presterat bättre. Man vet vilken kvalité Isaksson besitter men den har han inte visat upp mycket + att han missar resten av säsongen. Får se hurpass mycket nytta han gör nästa år.
Ja, har inte sett så mycket DIF, men på papperet är Isaksson förstavalet. Men absolut, Carlgren och Wiland kanske är ett bättre val i år.
Citat:
Safari kan få platsen, men han har inte totaldominerat och det blir i brist på annat alternativ.
Jag tycker han varit riktigt bra, men visst, det är inte ett lika självklart val som Aleesami var när han spelade i AS.
Citat:
Tycker Martler är det enklaste valet av alla, sämsta målvakten jag skådat i allsvenskan tillsammans med Ivo Vasquez.

Plocka ut de som presterat bäst denna säsong (och är kvar i allsvenskan) är bäst alternativ.
Nja, ska man gå på hur de presterat den här säsongen borde nog Alvbåge åtminstone diskuteras - hur många poäng har han inte kostat Blåvitt med alla sina (icke-)ingripanden? Dubbelfadäsen mot DIF, MFF:s ledningsmål på Swedbank, Gefles kvittering i slutsekunderna häromdagen, och säkert några fler som jag inte har koll på. Vill påpeka att jag inte på något sätt stödjer Martlers förehavanden.
Citera
2016-10-22, 21:06
Avslutad
Citat:

Är Salomonsson verkligen bästa högerback denna säsong? Jag kan tycka att Wahlqvist varit snäppet vassare.
Citera
2016-10-22, 21:45
Medlem
Citat:

Om du funderar på elvan 2016 borde uppställningen vara 3-5-2 inte 4-4-2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in