2016-10-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Vinner Peking i morgon är det väldigt stor risk att allsvenskan avgörs på en skrivbordsseger. Jävligt tråkigt i så fall. Det är inget som Malmö kan beskyllas för men som sagt, jävligt tråkigt för Peking och/eller kanske AIK men även för allsvenskan i stort.
Men det är nog inte väldigt stor risk/chans att peking tar tre poäng.
Citera
2016-10-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Men det är nog inte väldigt stor risk/chans att peking tar tre poäng.

Med flera spelare tillgängliga som saknades i förra matchen plus att det är hemmamatch så tycker jag chansen till vinst får Peking är ganska stor. Dessutom tycker jag Malmö varit ganska dåliga även om de lyckats få med sig poängen. Men vi får väl se i morgon. Jag tror Peking vinner med 2-1.
Citera
2016-10-16, 10:00
Medlem
kostymnisses avatar
Idag vid 17 kan vi alltså stänga allt vad allsvenskan heter för 2016. Tråkigt som tusan att såväl guld, europa, kval som nedflyttning redan är klart med såpass "långt" kvar. Att det inte finns något att spela för för något lag redan nu känns unikt. Det brukar ju iaf vara kamp om något viktigt i slutet.

Dock bör ju MFF vinna även om dom torskar idag med tanke på de återstående matcherna.

Själv ser jag inte fram mot morgondagen på gamla. Gefle hemma i en meningslös match i snålblåst och regn innebär väl typ 8000 pers och 0-0. Det ENDA som finns kvar av säsongen är hyllningarna till Hjalle mot Ellos i sista hemmakampen.
Citera
2016-10-16, 10:06
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Att det inte finns något att spela för för något lag redan nu känns unikt. Det brukar ju iaf vara kamp om något viktigt i slutet.
Fjärdeplatsens prispengar har ni inte säkrat än! Blåvitt behöver väl varenda mynt man kan få tag på och Kalmar kommer med småländska stormsteg...
Citera
2016-10-16, 10:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Fjärdeplatsens prispengar har ni inte säkrat än! Blåvitt behöver väl varenda mynt man kan få tag på och Kalmar kommer med småländska stormsteg...

Visst är pengar viktigt för oss men det där känns ju inte lockande som "morot" i nuläget...
Citera
2016-10-16, 12:07
Medlem
simonvps avatar
Nu kommer jag trampa en del aikare på tårna, men i och med arenasituationen så har Bajen-dif,enligt mig i alla fall, växt till det mest laddade 08-derbyt i serien. Lite späs det ju på av att dif har så oerhört svårt att vinna derbyn, men i det här fallet så känns det nog väldigt ömsesidigt från båda lagens fans. Det är liksom omgång 26 mellan lag 9 och 10 och ändå upplever åtminstone jag att det här är säsongens hetaste derby.

Apropå det så har jag nog aldrig varit så pessimistisk inför ett dif-derby som inför imorgon. dif lär knappast få bättre förutsättningar till att vinna ett derby än vad man har inför imorgon. Superform med tre raka segrar mot topp 5, stekheta anfallare, ingen press varken från bottenstrid eller guldstrid samt att man har Sveriges bästa keeper. Vi däremot kommer från två knappa segrar mot storheterna FFF och Heif, väldigt hackigt spel med enorma svårigheter att skapa målchanser, samt att vår bästa spelare (Boo) lär missa matchen och att Aidoo inte kommer vara hundraprocentig med sin axel (om ens han spelar heller då).

Rent krasst kan jag typ känna att är det någon match som difs svit ska spricka mot oss, så ska det vara en som är rätt betydelselös för hur säsongen ska sluta; varken bottenstrid eller eventuell toppstrid ska kunna sabbas. Det känns som att den matchen kan "få" vara imorgon faktiskt.
Citera
2016-10-16, 12:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nu kommer jag trampa en del aikare på tårna, men i och med arenasituationen så har Bajen-dif,enligt mig i alla fall, växt till det mest laddade 08-derbyt i serien. Lite späs det ju på av att dif har så oerhört svårt att vinna derbyn, men i det här fallet så känns det nog väldigt ömsesidigt från båda lagens fans. Det är liksom omgång 26 mellan lag 9 och 10 och ändå upplever åtminstone jag att det här är säsongens hetaste derby.

Apropå det så har jag nog aldrig varit så pessimistisk inför ett dif-derby som inför imorgon. dif lär knappast få bättre förutsättningar till att vinna ett derby än vad man har inför imorgon. Superform med tre raka segrar mot topp 5, stekheta anfallare, ingen press varken från bottenstrid eller guldstrid samt att man har Sveriges bästa keeper. Vi däremot kommer från två knappa segrar mot storheterna FFF och Heif, väldigt hackigt spel med enorma svårigheter att skapa målchanser, samt att vår bästa spelare (Boo) lär missa matchen och att Aidoo inte kommer vara hundraprocentig med sin axel (om ens han spelar heller då).

Rent krasst kan jag typ känna att är det någon match som difs svit ska spricka mot oss, så ska det vara en som är rätt betydelselös för hur säsongen ska sluta; varken bottenstrid eller eventuell toppstrid ska kunna sabbas. Det känns som att den matchen kan "få" vara imorgon faktiskt.
Som utomstående upplever jag det inte särskilt laddat, förutom att DIF så in i helvete gärna bryter sin derbytrend.

Kan relatera till hur du känner, med DIF´s framtoning inför förra derbyt och att verkligen kändes som att det var på tiden med en derbyförlust mot dessa var man innerligt pessimistisk men det gick ganska bra ändå

Lite pest eller kolera är det för egen del vilka som vinner men visst fan vore det trevligt om gårdarna fick uppleva ännu en lång vinter utan nån derbyglädje att blicka tillbaks på. Den där kampanjen med 1000 dagar, 1000 nätter dom körde mot oss har glädjande nog verkligen bitit dom i arslet.

Vårt egna derbyfacit i AS är helt okej, 3 vinster & 1 kryss med målskillnad på 8-0
Citera
2016-10-16, 12:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Som utomstående upplever jag det inte särskilt laddat, förutom att DIF så in i helvete gärna bryter sin derbytrend.

Kan relatera till hur du känner, med DIF´s framtoning inför förra derbyt och att verkligen kändes som att det var på tiden med en derbyförlust mot dessa var man innerligt pessimistisk men det gick ganska bra ändå

Lite pest eller kolera är det för egen del vilka som vinner men visst fan vore det trevligt om gårdarna fick uppleva ännu en lång vinter utan nån derbyglädje att blicka tillbaks på. Den där kampanjen med 1000 dagar, 1000 nätter dom körde mot oss har glädjande nog verkligen bitit dom i arslet.

Vårt egna derbyfacit i AS är helt okej, 3 vinster & 1 kryss med målskillnad på 8-0

Hm, när gjordes 1000 dagar och 1000 nätter? Måste ha varit 2012, och då anspelade man på att aik då inte vunnit ett derby sen...var det 2009 då?

Ser nu också att jag skrev fel, dif kommer inte in med tre RAKA segrar från topp 5, men måste såklart vara en grym boost för självförtroendet med de segrarna. Visserligen kom man väl in med seger mot Malmö inför mötet med er, men då hjälpte det föga. Nu kommer man med fler segrar, och även om det smärtar oerhört att säga detta, så är aik i grund och botten ett mycket bättre lag än vad vi är. Bara hoppas att de åker på en klassisk derbylåsning igen.

Usch, jobbigt att vara "aik-runkig", mår illa
Citera
2016-10-16, 12:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Hm, när gjordes 1000 dagar och 1000 nätter? Måste ha varit 2012, och då anspelade man på att aik då inte vunnit ett derby sen...var det 2009 då?
Stämmer.
Citat:
Ser nu också att jag skrev fel, dif kommer inte in med tre RAKA segrar från topp 5, men måste såklart vara en grym boost för självförtroendet med de segrarna. Visserligen kom man väl in med seger mot Malmö inför mötet med er, men då hjälpte det föga. Nu kommer man med fler segrar, och även om det smärtar oerhört att säga detta, så är aik i grund och botten ett mycket bättre lag än vad vi är. Bara hoppas att de åker på en klassisk derbylåsning igen.

Usch, jobbigt att vara "aik-runkig", mår illa
Äh de flesta supportrar kommer till denna insikt för eller senare
Citera
2016-10-16, 14:05
Medlem
Hirvis avatar
Som Djurgårdare skulle jag ändå säga att derbyt mot Aik alltid väger högst, Bajen är ingenting man tar på allvar på det sättet. Det är mer som den högljudda stökiga killen i klassen man gör bäst i att bara ignorera.
Aik är nageln i ögat. Hatar att dom på så många plan verkligen glidit ifrån oss som en "storklubb".
Citera
2016-10-16, 18:00
Medlem
Citat:

Är det ens derby på måndag. Är det inte väldigt avslaget, utöver de som slåss på U21-matcher? Jag skulle snarare säga att det faktum att man delar plastmatta minskar glöden. Bägge har hemmaplan. För att ta bort Bajens ökenvandring, då det de facto inte spelade några derbyn alls. Hur många derbyn mot DIF har ni vunnit i rad inför måndagens debacle.
Citera
2016-10-16, 19:34
Medlem
SoderortFTWs avatar
"Avgå Henke!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in