2016-10-05, 13:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Tror du inte lika gärna en agent kan propsa för det mest ekonomiskt fördelaktiga alternativet? Med tanke på att denne själv har ett finansiellt intresse.

Absolut! Men jag tror nog ändå att en bra agent är en bättre vägledare än familjemedlemmar. Kolla bara på Ödegaard där det lite är lite agentkaos just nu.
Citera
2016-10-05, 13:15
Medlem
Hur stor är risken att Alexander Isak väljer att spela för Eritrea med tanke på dagens samhällsklimat i Sverige där folk med invandrarbakgrund inte anses vara svenskar?
Citera
2016-10-05, 13:17
Medlem
LilaFlaskas avatar
Tror ni det finns någon chans till att IFK norrköping går förbi Malmö?
Har nämligen pengar på att de vinner sen i mars.
Har ingen koll på Allsvenskan förutom tabeller.
Citera
2016-10-05, 13:48
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur stor är risken att Alexander Isak väljer att spela för Eritrea med tanke på dagens samhällsklimat i Sverige där folk med invandrarbakgrund inte anses vara svenskar?

Goitom är hans mentor om jag inte minns fel.. och Goitom valde väl Eritrea? efter att inte fått spela i svenska A-laget?
Citera
2016-10-05, 14:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Förslag på att matcher som avbryts ska återupptas inom 24 timmar nästa år. Bra säger jag. Ska en banger göra att matchen bryts och läktaren töms? Stökigt tror jag.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bangers-pa-arenan--da-avbryts-matchen/

Det är bra att alla matcher ska avgöras på plan. Sedan får det givetvis inte bli så att läktare töms för lättvindigt heller. Det skall till starka skäl för att tömma läktarna.
Man får även ha i åtanke saker som hemresor för gästande fans etc om man väljer att tömma läktare. Istället för att få gästande fans på centralen i 30-60 minuter kan det bli ett par timmar och sådant skall givetvis vägas in innan beskedet kommer.
Det viktiga är dock tanken att det skall avgöras på plan. Sedan kan man ju alltid hävda saker som att det lag som har momentum när matchen bryts etc missgynnas men en helt rättvis variant får man aldrig så länge det bryts om än en kort stund.

Citat:
Jo fast Gerhardsson har väl inte tränat så många klubbar? Sen är han ju inte göteborgare, så han skiter nog i kontroversen att gå från häcken till Blåvitt.

Jag visste redan när JL tillsattes att det skulle bli pannkaka. IFK Göteborg är en misskött klubb.

Det är ingen kontrovers att gå mellan Häcken-Blåvitt så det är ingen fara på den punkten.

Gerhardsson är oavsett inte någon jag vill se träna oss, det känns som det skulle likadant som nu.
Citera
2016-10-05, 14:23
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Förslag på att matcher som avbryts ska återupptas inom 24 timmar nästa år. Bra säger jag. Ska en banger göra att matchen bryts och läktaren töms? Stökigt tror jag.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bangers-pa-arenan--da-avbryts-matchen/
Att tömma läktarsektioner där det är möjligt ser jag som det allra bästa, hoppas det är första steget. Det blir mer "rättvist" än att tömma hela arenan, det blir lättare att hantera för alla och man får åtminstone behålla delar av publiken. Sen hoppas jag ju också att det skulle kunna skynda på den interna upprensningen fast det är nog ett fåfängt hopp...

Citat:
Det är väl upp till honom om han känner sig som en svensk eller eritrean tycker jag.

Likadant som det är upp till Ajdarevic att känna sig som svensk, eller vilken slags jugoslav det nu är, Ajdarevic kände sig tydligen inte tillräckligt svensk för att kunna sjunga nationalsången.
Citera
2016-10-05, 14:27
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaFlaska
Tror ni det finns någon chans till att IFK norrköping går förbi Malmö?
Har nämligen pengar på att de vinner sen i mars.
Har ingen koll på Allsvenskan förutom tabeller.
Nej det blir nog svårt nu, men helt omöjligt är det ju inte även om det ska jävligt mycket till.
Ganska fina odds på det spelet kan jag tro?
Citera
2016-10-05, 14:41
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Nej det blir nog svårt nu, men helt omöjligt är det ju inte även om det ska jävligt mycket till.
Ganska fina odds på det spelet kan jag tro?
Ja det var väldigt schyssta odds.

Brukar kolla poängtabellen varannan vecka och har känts rätt bra fram tills jag kollade idag då.

Vad tror du om AIK - Östersund fk? AIK torde väl ändå vinna?
Citera
2016-10-05, 14:51
Avslutad
Citat:

Bra förslag. Jag kom dock på ett problem direkt medan jag läste artikeln. Säg samma sak händer som mellan J. Södra - Östersund. Någon springer in attackerar en spelare som inte kan fortsätta matchen, man har redan gjort alla sina byten, hur löser man det då?
Citera
2016-10-05, 15:48
Medlem
Aleopas avatar
Citat:

Hm. Om den då spelas om dagen efter, och ett eller båda av lagen har match 3 dagar efter, hur löser man det?
Vi hade götet borta 27e april och spelade 1a maj sen igen. Skulle kunna vara tajtare, speciellt om det händer i tider för europaspel/cupspel.
Citera
2016-10-05, 16:01
Medlem
Citat:
Jo fast Gerhardsson har väl inte tränat så många klubbar? Sen är han ju inte göteborgare, så han skiter nog i kontroversen att gå från häcken till Blåvitt.

Jag visste redan när JL tillsattes att det skulle bli pannkaka. IFK Göteborg är en misskött klubb.

Det finns ingen kontrovers i det, så som jag ser det. Vem bryr sig om Häcken? Bara Häcken supporters.

Om 10 år kanske det har vuxit fram lite riktig rivalitet. Vem vet.
Citera
2016-10-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Isak har sina föräldrar och sin bror som rådgivare. Inte för att jag är någon försvarare av agenter, men jag tycker nog att han bör ha en agent med bättre kunskap om den stora stygga fotbollsvärlden än några familjemedlemmar utan erfarenhet.

Det var ju samma scenario som med Ödegaard.

(Jag skulle inte bli ett skit förvånad om Isak blir kvar till sommaren 2018 och sedan lämnar för en spottstyver ett halvår kvar på kontraktet).

Nu hade han agent fram till förra veckan tror jag det var (Mörk?). Antingen är han på väg att byta agent och skaffar en ny eller så anser de väl att Mörk har gett honom så bra råd som han kan och inte behövs mer, och ingen annan heller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in