Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Förslag på att matcher som avbryts ska återupptas inom 24 timmar nästa år. Bra säger jag. Ska en banger göra att matchen bryts och läktaren töms? Stökigt tror jag.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bangers-pa-arenan--da-avbryts-matchen/
Det är bra att alla matcher ska avgöras på plan. Sedan får det givetvis inte bli så att läktare töms för lättvindigt heller. Det skall till starka skäl för att tömma läktarna.
Man får även ha i åtanke saker som hemresor för gästande fans etc om man väljer att tömma läktare. Istället för att få gästande fans på centralen i 30-60 minuter kan det bli ett par timmar och sådant skall givetvis vägas in innan beskedet kommer.
Det viktiga är dock tanken att det skall avgöras på plan. Sedan kan man ju alltid hävda saker som att det lag som har momentum när matchen bryts etc missgynnas men en helt rättvis variant får man aldrig så länge det bryts om än en kort stund.
Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Jo fast Gerhardsson har väl inte tränat så många klubbar? Sen är han ju inte göteborgare, så han skiter nog i kontroversen att gå från häcken till Blåvitt.
Jag visste redan när JL tillsattes att det skulle bli pannkaka. IFK Göteborg är en misskött klubb.
Det är ingen kontrovers att gå mellan Häcken-Blåvitt så det är ingen fara på den punkten.
Gerhardsson är oavsett inte någon jag vill se träna oss, det känns som det skulle likadant som nu.