2016-09-22, 09:13
Medlem
15Februaris avatar
Jag tror nog inte någon behöver oroa sig för att Isak skulle välja Eritrea som landslag. Anledningen till att Goitom gjorde det var för att han aldrig fick chansen i Svenska landslaget och då jag förmodar att han började inse att hans chanser var förbi.

Att jämföra spel för Eritrea (som är riktigt dåliga i fotboll) med spel för Chile är lite skillnad. Chiles landslag är det bästa i Sydamerika, framför såväl Argentina som Brasilien, vilket gör det motiverat att välja just dom om man nu har möjlighet.
Citera
2016-09-22, 09:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag är spontant inte ens speciellt sugen på att spela i Europa igen om vi ska matcha laget som vi gör. Tar jag hellre en säsong där vi bara kan foka på allsvenskan och se hur det går.

Våra tränare verkar ju inte fatta att om vi ska dubbla matcher i 8 veckor i sträck kan det vara en bra idé att rotera lite grann samt ha förtroende för bänken.

Så nej, jag skiter fullständigt i resterande matcher nu. Sen är det ju så att vi är alldeles för dåliga för att komma 3:a nu. AIK är betydligt bättre än oss och att vi ska in 7p eller vad det nu är känns helt omöjligt.

2024, då jävlar!

Ja, jag har sagt detsamma. Jag tror vi behöver nästa år och ev även 2018 för att bygga nytt. Det görs lättast utan europaspel. Pengarna från ett el-kval tjänas in via en avsevärt billigare trupp.

Jisses vad tråkigt det känns inför ikväll. ÖSK är ju dessutom aldrig, oavsett vilken kvalité de håller just för året, något som får folk att tända till. Enda undantaget är ju cupfinalen ifjol.
Det var lite mer livat när Ravelli försökte hjälpa Kubizstal upp på eyravallen en gång i tiden...

Ikväll blir det 0-0 inga oväntade saker i startelvan, byte MSD-Tobbe i 65e Rieks ner på kanten, Seb-Tom i 75e och sedan ett sista byte i typ 89e när Omarsson går ut och Sabah kommer in för att säkra en pinne... 8421 personer ser på i 10 graders höstkyla.
Citera
2016-09-22, 09:25
Medlem
Med tanke på att det nu är 13? raka derbyn utan vinst och både spelare och tränare kommit och gått under dessa år så lutar det åt systemfel av något slag. Det är ju inte som att det är en astronomisk kvalitetsskillnad mellan AIK och DIF och än mindre mellan DIF och Bajen som känns ganska jämnstarka..

Min uppfattning är att DIF inte bara just nu utan sedan flera år tillbaka saknar den där typen av tjuriga grisar som krävs för att vinna derbyn särskilt när man i grunden är det lite sämre laget. Det går jättebra att snyggt köra över MFF vilket borde ge kraftig medvind men tre dagar senare så är det som att förra matchen är helt bortblåst..

Det är sån skillnad jämfört med derbyna mot Bajen. Man vet redan innan att det kommer bli trångt, bökigt och att deras två supergrisar Persson och Hagberg kommer att göra livet surt för alla i närheten. Vi är det bättre laget men inte så mycket bättre än att om marginalerna är på fel sida så är det torsk..
Citera
2016-09-22, 09:30
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ikväll blir det 0-0 inga oväntade saker i startelvan, byte MSD-Tobbe i 65e Rieks ner på kanten, Seb-Tom i 75e och sedan ett sista byte i typ 89e när Omarsson går ut och Sabah kommer in för att säkra en pinne... 8421 personer ser på i 10 graders höstkyla.

Ja, han är fruktansvärt förutsägbar, Jörgen. Snälla, ge oss Sabah från start idag!

Någon som har koll på Paka's status?
Citera
2016-09-22, 09:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Ja, han är fruktansvärt förutsägbar, Jörgen. Snälla, ge oss Sabah från start idag!

Någon som har koll på Paka's status?

Paka är fortsatt skadad och rehabar. Det har varit lite olika bud om när han ska vara tillbaka men som läget är tabellmässigt hoppas jag verkligen inte man stressar fram något utan låter det ta den tid det tar.
Citera
2016-09-22, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Med tanke på att det nu är 13? raka derbyn utan vinst och både spelare och tränare kommit och gått under dessa år så lutar det åt systemfel av något slag. Det är ju inte som att det är en astronomisk kvalitetsskillnad mellan AIK och DIF och än mindre mellan DIF och Bajen som känns ganska jämnstarka..

Min uppfattning är att DIF inte bara just nu utan sedan flera år tillbaka saknar den där typen av tjuriga grisar som krävs för att vinna derbyn särskilt när man i grunden är det lite sämre laget. Det går jättebra att snyggt köra över MFF vilket borde ge kraftig medvind men tre dagar senare så är det som att förra matchen är helt bortblåst..

Det är sån skillnad jämfört med derbyna mot Bajen. Man vet redan innan att det kommer bli trångt, bökigt och att deras två supergrisar Persson och Hagberg kommer att göra livet surt för alla i närheten. Vi är det bättre laget men inte så mycket bättre än att om marginalerna är på fel sida så är det torsk..
Det är lätt att se bra ut när motståndarna inte är på plan. Djurgården gjorde en relativt bra match och fick ett finfint resultat men det kan man tacka MFFs uselhet för snarare än något annat.
Citera
2016-09-22, 10:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort

När motståndarnas innerbackar ger bort två mål så är det lätt att se bra ut. Vid frisparken så uppfattade jag det som om Wiland skapar ett hål vid sidan om muren för att se bollen. En övernitisk Anton (?) flaxar till och ställer Johan. Vad jag kunde se på TV-bilderna så hade troligen Wiland räddat bollen.

DIF borde trots allt fått en boost av segern men så var det tydligen inte.

Du menar Haglund, va?
Citera
2016-09-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
När motståndarnas innerbackar ger bort två mål så är det lätt att se bra ut. Vid frisparken så uppfattade jag det som om Wiland skapar ett hål vid sidan om muren för att se bollen. En övernitisk Anton (?) flaxar till och ställer Johan. Vad jag kunde se på TV-bilderna så hade troligen Wiland räddat bollen.

DIF borde trots allt fått en boost av segern men så var det tydligen inte.

Du menar Haglund, va?

3-1 mot MFF är riktigt bra hur än matchen såg ut och borde ge kraftig vind i seglen inför nästa match. Korrekt, Haglund heter han..
Citera
2016-09-22, 10:36
Medlem
Jag hoppas Isak stannar i AIK något år till åtminstone, tråkigt när talanger drar utomlands för tidigt, dessutom ingen som helst garanti för att det blir lyckat. Bättre att spela A-lagsmatcher än att sitta på läktaren typ som Carlos(som jag gillar som spelare).

Intressant årskull på anfallssidan, han Joel Asoro är väl också anfallare?
Citera
2016-09-22, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag hoppas Isak stannar i AIK något år till åtminstone, tråkigt när talanger drar utomlands för tidigt, dessutom ingen som helst garanti för att det blir lyckat. Bättre att spela A-lagsmatcher än att sitta på läktaren typ som Carlos(som jag gillar som spelare).

Intressant årskull på anfallssidan, han Joel Asoro är väl också anfallare?
Hur ser hans kontraktslängd ut?
Citera
2016-09-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBahia
Hur ser hans kontraktslängd ut?

De skrev väl kontrakt i år, så det lär vara några år kvar på det.
Citera
2016-09-22, 10:58
Medlem
Carlos Strandberg behöver nog byta klubb, han har fått 3 matcher med Moskva i år(1 mål). Han borde vara aktuell för landslaget om han får speltid och fortsätter utvecklas, men hans situation i Ryssland kan ju vara ett bra avskräckande exempel för Isak, han skrev på när han var 18 år(feb 2015), 5 år dessutom. Även lite risk att vi inte får honom till A-landslaget, han kan reppa både Portugal och Mozambique, då hans morsa är Portugisisk medborgare med rötter i Mozambique.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in