2016-09-22, 17:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Skulle snarare att säga inklusive Zlatan, för knappast så att man när Zlatan kom fram i MFF kunde förutspå varken den sjuka prislapp eller den sjuka utveckling han fick.

Isak är den mest spännande spelaren jag sett i allsvenskan by far.

De andra som kommer nära när de fram var en riktigt ung Helander (när han precis i början inte gjorde ett misstag.) Kim Källström i Häcken samt Rasmus Elm som 17-åring.

Men Isak känns nog ändå snäppet värre.
Och nu när jag ser detta så inser jag ju att jag slarvade bort Rasmus Elm innan. Han har ju liksom aldrig varit ung, han föddes gammal. Han ska givetvis också vara med där.
Källström måste jag erkänna att jag inte hade sån koll på när han kom fram, det var väl nånstans där som jag började följa allsvenskan ordentligt.
Helander har jag dock svårare att sätta så högt, antagligen på grund av det du skrev i parentesen, att det bara var precis i början, men det kan ju också bero på svårigheten att jämföra offensiva och defensiva spelare..

Rasmus Elm, Robin Söder och Isak, det är enligt mig dom sista 15 årens (ungefär, precis så att jag inte får med Kim i alla fall ) mest talangfulla ungjävlar i allsvenskan.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bara larvigt att försöka snacka bort Isaks potential (känn er träffade om ni vill).
Ingen svensk spelare har levererat det Isak levererat fram nu, som < 17 åring, vilket gör honom till det intressantaste som kommit fram i svensk fotboll sedan Zlatan.

Med det sagt, så är det ingen som samtidigt menar att Isak nödvändigtvis är våran nästa Zlatan eller ens i närheten. Men det går inte att blunda för att det ser väldigt lovande ut just nu.

Och för protokollet: Hata Aik!
Om du menar mig när du pratar om att snacka bort Isaks potential så får du nog putsa dina läsglasögon lite.
Citera
2016-09-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Ja, och det känns onekligen bra som AIK:are. Ungefär lika bra som det kändes för D C United när Freddy Adu kom dit

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Antagligen är Isak egentligen 28 och peakar nu.

Det är nog till Isaks fördel att han inte ser ut att vara äldre sina 17 år. Hade kunnat lukta åldersfusk lång väg annars, men han ser ju ut som en pojkspoling.
Citera
2016-09-22, 17:44
Medlem
Korders avatar
Det är ju alltid lurigt det där med potential. Att man är grym för sin ålder innebär ju inte nödvändigtvis att man även i framtiden kommer ligga på höga nivåer. Säger bara Jonny Rödlund...

Men ja, Isak är en väldigt spännande spelare.
Citera
2016-09-22, 18:08
Medlem
Utmattad sedan igår. Jag trodde verkligen inför att Djurgården skulle ge en match. De verkade helt glömt bort att analysera våra matcher sedan Norling. Gefle hade gjort ett bättre jobb där, eller har Dempsey bara 4-4-2 i arsenalen?

Är detta inte kommundoping?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/helsingborg/article23575836.ab
Citera
2016-09-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det är nog till Isaks fördel att han inte ser ut att vara äldre sina 17 år. Hade kunnat lukta åldersfusk lång väg annars, men han ser ju ut som en pojkspoling.

Ja, om något ser han typ yngre ut.
Citera
2016-09-22, 19:15
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det är ju alltid lurigt det där med potential. Att man är grym för sin ålder innebär ju inte nödvändigtvis att man även i framtiden kommer ligga på höga nivåer. Säger bara Jonny Rödlund...

Men ja, Isak är en väldigt spännande spelare.

Men det som tas upp om och om igen är om spelaren själv klarar av den psykiska pressen eller inte.
Sen har väl vi i Sverige haft en skev bild av talang, spelare som vid 22-24 års åldern som fortfarande spelar i Allsvenskan eller harvar runt i Schweiz/Holland kallas talanger.
Citera
2016-09-22, 20:59
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
För helvete, Elfsborg.
Citera
2016-09-22, 21:05
Avslutad
Så Jeremejeff missade ett friläge idag? Det är så det brukar se ut när han avslutar i sådana lägen.
Citera
2016-09-22, 21:07
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Ja, att vi inte ligger högre än vi gör förstår man ju när vi ser matchen idag mot ÖSK.

Offensivt gör vi en bra match, skapar nog för att göra 4-5 mål egentligen.

Men defensivt är det fan öppet hus och målchans varje gång ÖSK kommer nära vårt straffområde. Så har det sett ut hela säsongen.

Oroväckande att tänka att Jörgen Lennartsson som ju var på nån slags studieresa i Mainz där Klopp har sitt ursprung. Mannen som inte kan sätta ett försvarsspel. Han älskar ju 3-2 matcher och annat humbug.

Är det han som är stilikonen för JL är det här nog en perfekt match.
Citera
2016-09-22, 21:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Brukar inte bli så upphetsad längre över fotbollstjafs, men man börjar bli lack på en viss Magnus Eriksson. Han har väl i stort sett varje dag, non-stop inte gjort något annat än att, åtminstone indirekt, hetsa mot AIK på ett högst medvetet sätt. Ändå säger han att när Isak firade framför klacken, att "så gör man inte" (förvisso korrekt) etc. och börjar gråta.

Han försöker så äckligt mycket att ställa sig in hos Dif-fansen på detta sätta att det känns oäkta och lite äckligt.
Instämmer helt, har inte många hatspelare men Magnus Eriksson är en stor sådan. Sån övertydlig kappvändare att man nästan skäms på hans bekostnad. Han har påstått sig ha hjärta för AIK, Malmö, Bröndby och nu Djurgården samt att hans jävla skitsnack om att AIK inte har respekterat honom och att Djurgården är så mycket bättre på alla punkter.

Magnus Eriksson är en falsk fitta och jag skulle personligen inte känna nån sympati för denne om han blev korsbandsskadad. Skönt att se hans ilska efter slakten igår: https://twitter.com/norra_sta/status/778909614645637120
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Det är faktiskt NI som inte tål det minsta av sådant. Ha lite jävla självinsikt tack. Ha lite koll på gnagarnas historia. Ni förväntar er på allvar att alla ska tassa på tå för er skull. Där ligger problemet om man ska vara ärlig.

"Varje dag" är en sådan överdrift så det tänker jag inte kommentera.

Att han "hetsade" precis innan derbyt har nog en hel del att göra med hot från era led om att bryta benen på honom osv. Han blev väl förbannad av det helt enkelt.
Men snälla nån, några stolpskott skriver på twitter att dom ska bryta benen av honom. Thats it.

Hade M.E varit öppen med att han är en legoknekt som spelar där hans personliga förutsättningar är bäst hade jag själv och garanterat många mer inte haft nå problem med honom men han är fotbollslandets största kappvändare och en falsk jävel.

-

I övrigt måste man understryka hur skön segern var igår, DIF med ny energi och revanschlusta man kan ta på viker ned sig å det grövsta vilket man verkligen inte trodde på förhand. Isak imponerar stort och Obasi går igenom konerna som ska föreställa ett försvar. Sanslöst skön derbyseger!
Citera
2016-09-22, 21:17
Medlem
nomadics avatar
Ja ni Oscar Jansson och Victor Sköld, jag hoppas det är någon gammal repris av Kvinnofängelset eller annan kvalitet på TV inatt för inte fan hoppas jag ni kan sova många timmar.

Det är svårt att vinna fotbollsmatcher när man har en målvakt som kastar in två bollar samtidigt som ens anfallare på två rena frilägen inte träffar mål vid något av tillfällena.

Nu blir resten av säsongen en transportsträcka där vi får slåss om platserna 6-10. Det är ju i ärlighetens namn där vi hör hemma truppmässigt just nu. Så länge som Göteborg inte ryker mot Oskarshamn i cupen krävs topp 9 för att bli seedade i vårens gruppspel.
Citera
2016-09-22, 21:26
Medlem
Skölds missar var verkligen något utöver det vanliga! Fy fan vad kul!

Även Tobbes skottförsök var en klassiker.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-22 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in