Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
På 7 matcher med icke-fotboll lyckas vi alltså ta fler poäng än vad vi gjorde under hela första halvan av säsongen. På 7 matcher har vi släppt in mindre mål än vad vi gjorde i fiaskoderbyt hemma mot aik.
Uppenbart att framtidens fotboll är icke-fotbollen, och det skålar vi för

Med risk fär årtusendets jinx så vågar jag fastslå att en seger till borde räcka för säkrat kontrakt.

32 poäng är historisk-statistiskt sett säker mark för att undvika kval. Det är klart att det kommer ändras någon gång men just nu ligger vi för bra till för att jag ska vara orolig. Flera lag är sämre än oss. Vi måste totalkollapsa för att vara i riskzonen och jag tror vår dåliga period har kommit och gått.
Hur säger regelboken om straffsituationen för J-Södra? Det var kontakt i straffområdet - straff enligt mig. Men kan den uppenbara filmningen/förstärkningen, enligt regelboken, upphäva en annars given straff?
Hursom är jag givetvis tacksam att det inte blev något men jag är nyfiken på om domslutet var rätt. Det var Al Hakim som dömde och då tenderar jag att tro att det var väl grundat - han är kanske bäst i Allsvenskan just nu.