Citat:
Ursprungligen postat av
Aleopa
Utifrån känns de som ni göra våra 2006-2008 nu. Sören Åkeby som inte verkar kunna göra något vettigt av ett mediokert lag. Några krigarsegrar men sen andan i halsen mot resten. De värsta var nog att man efter en seger trodde vi var på gång men sen torskade vi alltid nästa. Vi hade nog bara Ola Toivonen å till viss del Berang Safari att vara glada för. Herregud, Christian Järdler spelade nästan samtliga matcher den perioden...
Några tankar om derbyt då?
Åkeby ja, var är den gubben numera?
Vi får svårt mor Röva, de kommer kriga som galningar i sin första match på Bravida mot oss.
Vi har dock träningar där så gott som hela tiden fram till matchen för att vänja oss vid plasten där igen, vi spelade ju cupmatcherna där i februari/mars men det skadar ju inte att vänja sig vid det igen.
Jag orkar inte tjöta om det längre ens men vi bör väl spela 4-5-1 nu. Rieks på sin kant och genom ett femmanamittfält mot deras tre (om så blir fallet) stänger vi mitten och en galet jagande Elias på topp som stör deras backlinje konstant kommer vi irritera Häcken bra mycket mer än genom att spela 4-4-2.
Jag tror dock vi får det jobbigt oavsett, en pinne får man väl vara nöjd med när man sitter på en kokande varm, nära-på-vältande spårvagn som gungas av hoppande fans på vägen hem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
När jag var liten fick jag biljetter till matcherna hemma på rucklet gratis pga att jag spelade fotboll, det känns inte som att vi gör liknande satsningar nu för tiden, trots att det oftast finns plats för fler på hemmamatcherna, vi säljer ju inte ut direkt. Jag kanske har fel.
MSD drog ju igång något i Angered, det var väl med en barndomspolare/bekant som jobbar som idrottslärare, han är väl uppväxt där ute, bra initiativ.
Tycker också att vårat CSR projekt är bra, Rogne, Aleesami med flera var ju t ex uppe i Bergsjön och lirade med kidsen(som sedan bjöds in på match). Det finns ingen nersida med detta, om man nu inte hatar negerungar bara för sakens skull, de får en kul och positiv upplevelse och vi exponerar klubben på ett positivt sätt för invånarna i stadsdelen och för nya potentiella supporters.
På Gamla Gamla så var det väl knappt någon betalade full pris på ståplats?
Det var ungdomskort för de som var unga nog för det, jag gick mest på GP:s läsvärdets "Två-för-en", Aftonblaskan/GT hade också "alltid" två-för-en och rätt ofta var det diverse häften etc som gav fribiljetter.
Man ska då också komma ihåg att detta var en tid då "alla" i stan hade GP och många,många köpte AB/GT för att få nyheter så spridningen av billiga biljetter/rabatter var stor.
Enda gången jag minns att det var läge att köpa förköp till ståplats var nåt år mot ÖIS innan de matcherna flyttades till Ullevi.
Dessa billiga biljetter gjorde att jag bl.a. fick med mig min nu trogne följeslagare på matcherna och så var det säkerligen för många, på samma sätt lockades ungdomar att gå via det billiga priset.
Idag är det få sådana erbjudanden och det blir lätt väldigt dyrt att ta med sig folk.
MSD är från Angered ja, Hammarkullen och spelade i Gunnilse när vi tog honom till oss första gången. Det är sunt att visa på att det går att ta sig från sådana ställen via fotboll (eller annan idrott) och att han kommer därifrån själv är givetvis bättre än om en kille som Gustav Svensson från Änggården gjort samma sak därute. Kidsen lyssnar ju mer på en som vuxit upp på samma gata än någon som är oceaner från deras uppväxt. Inget ont om Gustav i övrigt dock men det är ett bra exempel.
CSR-projekten är mycket bra, eloge för det arbetet. Vi har ju i höst framförallt en tristess match mot Gefle där man borde kunna bjuda in mängder med förorts-ungdomar att se matchen. Fyllda läktare och några sålda halsdukar etc rentav. Finns som sagt INGEN nersida med det.