Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Jag var kanske lite exalterad och vettefan var jag fick Vålerengen från. :/
Det är helt okej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Jag menade Ålesund, och vi sög hästarsle i den matchen. Näe, dom hade knappt något framåt heller, men det är ju ett dussinlag i paritet med bajen. Vi måste kunna äga matcher och är det något vi saknar är det ledare på planen.
Och näe, Basse har haft sin chans, jag ser gärna att vi sätter hängskallen på bänken och sätter in något nytt där.
Tycker du är väl hård. Spelet hackade både mot Odense och Ålesund men tycker ändå vi är ramstarka och verkar jobbiga att möta försvarsmässigt. Är rätt övertygad om att detta är två lag som skulle placera sig på den övre halvan i allsvenskan över en säsong. Även om vi inte äger speciellt mycket boll så släpper vi inte till några större farligheter, många av motståndarnas offensiva räder slutar med att de springer med bollen över kortlinjen. Tycker försvaret (framförallt senast med JUL och Hansson i mittlåset) ser väldigt lovande ut.
Effektiviteten framåt går inte heller att klaga på. Tycker våra anfallare som har spelet har förvaltat sina lägen väl.
Det stora problemet som jag ser det är det centrala mittfältet och uppspelningsvägarna till sista tredjedelen. Med två sittande mittfältare tenderar vi att hamna i numerärt underlägen i anfallsspelet och det blir väldigt stora avstånd mellan lagdelarna. Fördelen är att vi blir väldigt tighta defensivt men nackdelen är att alla anfall går genom kanterna där Berra förvisso har sett väldigt bra ut men högerkanten levererar inte alls vilket tyvärr gör oss lättlästa. Det största problemet med anfallsspelet än så länge är att vi inte har någon spelfördelare som är tillräckligt bra. Walker och Karlström är okej på att hålla boll men det resulterar väldigt sällan i farliga anfall.
Å andra sidan, jag har inga problem med att vara ett lag som spelar på motståndarnas misstag så länge vi vinner matcher, det förutsätter ju dock att anfallarna fortsätter att vara ruggigt effektiva.
Ang. Basse så har han väl spelmässigt faktiskt visat att han förtjänar en plats i truppen, men för egen del räcker det med att se intervjuer med honom för att inte gilla honom. Han verkar fortfarande inte förstått vad det innebär att spela i Djurgården och är helt likgiltig till att folk har synpunkter gällande hans kroppsspråk. Hade han bara visat lite känslor (åt båda håll) hade han varit betydligt mer "likeable", som det är just nu firar han ju knappt mål, tar mycket halvhjärtade löpningar och är på tok för långsam tillbaka i spel efter att han ramlat eller blivit avblåst för offside. Låna ut Jawo, sälj Basse, signa Ranegie och Olunga så har vi en fin fyra framåt med Ranegie, Sam, Olunga och Tino.
edit, sen har naturligtvis Basses löneläge en hel del att göra med situationen. Hade han lyft en medelmåttig allsvensk lön hade jag inte haft några problem med honom, nu har han ju dock en nyckelspelares lön på pappret och där tycker jag inte att han presterar.