2016-02-16, 01:22
Medlem
15Februaris avatar
Skulle vi få in Goitom i den här truppen alltså...oj.
Vi skulle ha en perverst bra anfallsbesättning.

Jag skulle aldrig tacka nej till Goitom.
Citera
2016-02-16, 01:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Skulle vi få in Goitom i den här truppen alltså...oj.
Vi skulle ha en perverst bra anfallsbesättning.

Jag skulle aldrig tacka nej till Goitom.
Som spelare så är svaret definitivt ja, han mer eller mindre bar offensiven på sina axlar förra året men dessvärre finns det fler aspekter att ta hänsyn till.

-Att han inte förlängde och drog som bosman trots att AIK gjorde allt i sin makt för att behålla honom och när det inte gick som han tänkt sig kommer han krypande tillbaks.
- Hur är statusen kring ekonomin efter värvningarna av Avdic, Yasin & Affane? Har vi råd med ännu en högavlönad spelare?
- Såsom truppen ser ut just nu har vi 24 kontrakterade spelare (samt att Rickson Mansiamina knackar på dörren till A-laget) och är väldigt osäker på denna punkt är det inte lite väl mycket? Sen ska Henok in på listan.
-Hur bra har han hållit igång på egen hand och med Sundbyberg?

Det är sett från vårt perspektiv, sett från Henoks egna lär han bli mer och mer desperat efter en ny klubb och bör finna det jäkligt förnedrande att vända hem med svansen mellan benen när han varit så tydlig med sina planer.

Nu är ju som sagt fönsterna inte stängda ännu och det är mycket möjligt att Henok blir klar för en ny klubb. Allt sammantaget känns en comeback inte alls sannolik, fast såklart lockar det på mer än sätt.. Svårt.
Citera
2016-02-16, 07:18
Medlem
Finns det ekonomiskt utrymme så har man som Allsvensk klubb inte råd att tacka nej till en spelare som Goitom. Klart bästa spelaren förra säsongen.
Citera
2016-02-16, 10:30
Medlem
1idiotzebras avatar
Sägs att Ranégie ska presenteras idag för DIF men det kan också bli imorgon då det är medlemsmöte. Hur om helst verkar ju allt klart och jag tror Ranégie tillsammans med Sam Johnson kommer bli ett riktigt jobbigt anfallspar för motståndarna. Jobbigare än Mushekwi-Johnson faktiskt. Sen kommer antagligen Michael Olunga finnas bakom som är väldigt intressant och underskattade Sebastian Andersson.

Bristerna hos DIF ser jag främst på kanterna i avsaknad av Haris Radetinac och Kerim Mrabti. Tror iofs att Daniel Berntsen kommer få ett riktigt bra år på vänsterkanten men på högern där Seon Min-Moon huserar nu har det funkat sådär. Hoppas Haris kommer tillbaka lagom till Allsvenskan i ok form iallafall.
Citera
2016-02-16, 11:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1idiotzebra
Sägs att Ranégie ska presenteras idag för DIF men det kan också bli imorgon då det är medlemsmöte. Hur om helst verkar ju allt klart och jag tror Ranégie tillsammans med Sam Johnson kommer bli ett riktigt jobbigt anfallspar för motståndarna. Jobbigare än Mushekwi-Johnson faktiskt. Sen kommer antagligen Michael Olunga finnas bakom som är väldigt intressant och underskattade Sebastian Andersson.

Bristerna hos DIF ser jag främst på kanterna i avsaknad av Haris Radetinac och Kerim Mrabti. Tror iofs att Daniel Berntsen kommer få ett riktigt bra år på vänsterkanten men på högern där Seon Min-Moon huserar nu har det funkat sådär. Hoppas Haris kommer tillbaka lagom till Allsvenskan i ok form iallafall.

underskattad Seb Andersson? Vad dillar du om? Tamigfan en av de mest tafatta spelarna som har haft på sig vår tröja. Moons brist är att han har en förmåga att aldrig släppa bollen, varesig i rätt eller fel ögonblick så han behöver lära sig att titta upp en gång i halveleken eller så.

Näe, jag tror det här kommer bli en riktig grinsäsong, men den kan räddas av att vi plockar in derbypinnar som vi missade ås inihelvete förra året. Någon topplacering kan vi bara drömma om, även om hoppet är det sista som lämnar en.

Vår match mot Vålerengen var ju spel mot ett mål och vi fick 2 chanser där vi gjorde 2 mål. Vi var helt under isen och den enda som visade framfötterna var den där nya mittbacken, resten kändes meh.
Citera
2016-02-16, 13:13
Bannlyst
Under 2015 var Malmö FF överlägset när det kom till att förse talanger till de svenska ungdomslandslagen. 28 stycken MFF-spelare fick speltid från U16- till U21-nivå.

http://www.fotbollskanalen.se/kartlaggning/kartlaggning-malmo-ff-overlagset-pa-svenska-ungdomslandslagsspelare/
Citera
2016-02-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

-Att han inte förlängde och drog som bosman trots att AIK gjorde allt i sin makt för att behålla honom och när det inte gick som han tänkt sig kommer han krypande tillbaks.

Min uppfattning var att det sköttes ganska snyggt (relativt situationen så klart) och att det inte fanns mycket ont blod från någons sida, men jag kanske har helt fel i det?
Citera
2016-02-16, 14:50
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
underskattad Seb Andersson? Vad dillar du om? Tamigfan en av de mest tafatta spelarna som har haft på sig vår tröja. Moons brist är att han har en förmåga att aldrig släppa bollen, varesig i rätt eller fel ögonblick så han behöver lära sig att titta upp en gång i halveleken eller så.

Näe, jag tror det här kommer bli en riktig grinsäsong, men den kan räddas av att vi plockar in derbypinnar som vi missade ås inihelvete förra året. Någon topplacering kan vi bara drömma om, även om hoppet är det sista som lämnar en.

Vår match mot Vålerengen var ju spel mot ett mål och vi fick 2 chanser där vi gjorde 2 mål. Vi var helt under isen och den enda som visade framfötterna var den där nya mittbacken, resten kändes meh.
Vålerengen? Har du varit på spriten nu igen?
Citera
2016-02-16, 15:02
Medlem
1idiotzebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Det här dillar jag om

Basse har ett väldigt bra målsnitt dom matcherna han spelat. Han är riktigt svår att ta bollen ifrån och har även sett mer hungrig ut på försäsongen än tidigare säsonger.

Jag håller med om Moon som du säger, men med Pelle som tränare har jag hopp.

Om det är Ålesund du menar så håller jag inte med. Vi gjorde en halvdan första halvlek men höjde oss mycket i andra. Vi hade ju ett par fler chanser än två men inte många så två mål tyder på bra effektivitet. Att sedan Norrmännen knappt hade ett skott på vårt mål tyder på bra disciplin i defensiven från anfall till målvakt, vilket är ju Pelles signum. Jag tar hellre en tråkig 1-0 vinst än hawaii-fotboll med tennisresultat.

Jag har inga stora förhoppning om säsongen då det känns lite som en nystart igen, blir ju så när vi har så pass intressant talanger som Europeiska klubbar vill köpa för dyra pengar. Men en europa-plats i ligan eller cup-vinst hade jag varit minst sagt nöjd.
Citera
2016-02-16, 15:18
Medlem
regndroppens avatar
Kommer Radetinac vara redo till April tro?
Citera
2016-02-16, 15:32
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Kommer Radetinac vara redo till April tro?

Antagligen inte, räkna 9 månader från operationen i augusti, så tillbaka i spel nån gång i maj cirka. Matchträning blir svår iom uppehållet. Skulle inte räkna med 100% förrän efter sommaren.
Citera
2016-02-16, 15:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Antagligen inte, räkna 9 månader från operationen i augusti, så tillbaka i spel nån gång i maj cirka. Matchträning blir svår iom uppehållet. Skulle inte räkna med 100% förrän efter sommaren.
Rehaben har gått snabbare än väntat. Det är inte helt omöjligt att han är spelklar till början av april. Hur lång tid det tar att komma tillbaka i form låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in