2016-08-08, 22:22
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Hur kommer de sig att Djurgården inte lyckas dra mer publik än drygt 13000 till en match mot Göteborg?
Som det sett ut spelmässigt innan engelsmannen kom in får det fan ses som en bra siffra..
Citera
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
13000 är en fullt rimlig siffra sett till lagets situation och ingen på matchen var besviken över den.

13000 för ett Stockholmslag när man gör en nystart med ny tränare och dessutom möter Göteborg hade jag tyckt va en väldigt dålig siffra om jag var gårdare. Hammarby lyckades ha 18000 mot Kalmar, och deras sits skiljer sig inte speciellt mycket från eran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Säsongens höjdpunkt https://twitter.com/joakimaspelin/status/762718877994389504

Roligare än detta är det knappast: http://imgur.com/a/qVE8n
Citera
2016-08-08, 22:24
Medlem
csts avatar
Citat:
13000 för ett Stockholmslag när man gör en nystart med ny tränare och dessutom möter Göteborg hade jag tyckt va en väldigt dålig siffra om jag var gårdare. Hammarby lyckades ha 18000 mot Kalmar, och deras sits skiljer sig inte speciellt mycket från eran.
Vem fan bryr sig? Och det är ju direkt skrattretande att ha vraken som måttstock.

Fint med tre pinnar men jag hoppas verkligen att man finslipar långbollarna och brunkandet till nästa match.
Citera
2016-08-08, 22:27
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Som det sett ut spelmässigt innan engelsmannen kom in får det fan ses som en bra siffra..

Dåligt resonemang tycker jag. Hemmamatch mot Göteborg och halva arenan står tom kan aldrig ses vara godkänt i min bok. Men det är bara vad jag tycker. Är ni nöjda med den siffran så köper jag det.
Citera
2016-08-08, 22:29
Medlem
fjiskens avatar
Nöjd att sillstryparna fick torsk, synd att set var mot Dif bara. Aja, grabbarna i pyjamas gjorde så vi ligger kvar på DN tredjeplats. Hoppas på tre pinnar mot Helsingborg på lördag.
Citera
2016-08-08, 22:30
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vem fan bryr sig? Och det är ju direkt skrattretande att ha vraken som måttstock.

Fint med tre pinnar men jag hoppas verkligen att man finslipar långbollarna och brunkandet till nästa match.

Varför är det skrattretande att använda Bajen som måttstock? Deras situation är ju väldigt lik eran, de mötte Kalmar som har långt ifrån samma dragningskraft som Göteborg. Oavsett om ni spelat piss under säsongen tycker jag det borde ha varit mer publik då jag ändå tycker Dif-Gbg är en stormatch i Sverige.
Citera
2016-08-08, 22:34
Medlem
Riktigt riktigt skönt med tre poäng. Förstås. Av någon anledning tog det sin lilla tid för laget att komma igång, och krävde ett misstag från göteborgarna, men sedan fick man äntligen se ett helt annat Djurgården på planen. El Kabir var väldigt duktig med många fina passningar. Men det gäller att inte dra för stora växlar, målen kom efter misstag från motståndarna och vi är fortfarande rätt svaga i straffområdet. Hoppas Bo kan få in någon striker.
Citera
2016-08-08, 22:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Varför är det skrattretande att använda Bajen som måttstock? Deras situation är ju väldigt lik eran, de mötte Kalmar som har långt ifrån samma dragningskraft som Göteborg. Oavsett om ni spelat piss under säsongen tycker jag det borde ha varit mer publik då jag ändå tycker Dif-Gbg är en stormatch i Sverige.
Därför att det inte går att jämföra klubbar på det viset.
Citera
2016-08-08, 23:19
Avslutad
Det var misär att se IFK idag... Det enda som gladde mig var att Billy inte gjorde bort sig. Sure, han är ju inte på samma nivå som Haitam såklart men tyckte ändå det såg ok ut med tanke på omständigheterna. Samt så tyckte jag det såg ut som Sabah Lawson var pigg och försökte med något iallafall, jag tycker han ska starta istället för Seb nästkommande match så vi kan se vad han kan åstadkomma.
Citera
2016-08-08, 23:21
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Dåligt resonemang tycker jag. Hemmamatch mot Göteborg och halva arenan står tom kan aldrig ses vara godkänt i min bok. Men det är bara vad jag tycker. Är ni nöjda med den siffran så köper jag det.
Finns väl två sätt att se det på antar jag. Hade faktiskt trott att det skulle vara sämre idag :P
Citera
2016-08-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Riktigt riktigt skönt med tre poäng. Förstås. Av någon anledning tog det sin lilla tid för laget att komma igång, och krävde ett misstag från göteborgarna, men sedan fick man äntligen se ett helt annat Djurgården på planen. El Kabir var väldigt duktig med många fina passningar. Men det gäller att inte dra för stora växlar, målen kom efter misstag från motståndarna och vi är fortfarande rätt svaga i straffområdet. Hoppas Bo kan få in någon striker.
Ni har blivit ett (spelmässigt) medgångslag. Bräckliga i motgång - även om det vände idag. Jag tror att om ni inte hade kvitterat (och gått om) i första hade ni aldrig vänt det. Grattis - men ni får gärna ligga kvar runt kvalgränsen tillsammans med er arenasyster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in