2016-07-21, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Så Norrköping gick alltså ca +6 miljoner på guldet. Så ungefär hälften eller 1/3 av vad en vettig försäljning inbringar alltså.

Intressant att det ger så liten ekonomiskt skillnad vilken kvalomgång man åker ut i kvalet till EL. Antingen tar man sig dit eller så spelar det typ ingen roll. Dock får man ju någon mer eventuellt slutsåld hemmamatch. Är det samma i CL kvalet? Alltså ta sig till CL/EL gruppspel annars är det skitsamma.

Down Side är eventuella bonusar som slår ut vid Guld

För mig att MFF inte drog in några miljoner på just guld då bonusar åt upp nästan allt. Men samtidigt ger det ökat publiktryck och kval vilket är pengar på annat håll.
Citera
2016-07-21, 18:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Om jag inte minns fel får de några miljoner för att över huvud taget ha tagit sig till CL-kval.

Hur som helst, vad tror ni om Falkenberg? Nu är det förvisso Gefle och Hammarby man mött, men båda på bortaplan, och så här ser det ut för FFF:

Före EM: 12 matcher: 1 vinst, 1 oavgjord, 10 förluster, 11-29
Efter EM: 2 matcher: 1 vinst, 1 oavgjord, 5-4

Tror ni något av Gefle eller Falkenberg kommer orka kämpa sig upp och över huvud taget ha möjlighet att kämpa för sin överlevnad de sista omgångarna eller kommer det vara avgjort långt i förväg i år?

Gefle klarar minst kval i alla fall. Tuffare för Falkenberg dock. I mina ögon kommer någon av Bajen, Falkenberg och Östersund komma på de två sista placeringarna. Bajen och ÖFK är mina slantar just nu.
Citera
2016-07-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Gefle klarar minst kval i alla fall. Tuffare för Falkenberg dock. I mina ögon kommer någon av Bajen, Falkenberg och Östersund komma på de två sista placeringarna. Bajen och ÖFK är mina slantar just nu.

Tror tyvärr Bajen repar sig. De vinner mot oss på söndag och därefter börjar det gå "ok" för dem.
Citera
2016-07-21, 18:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Tror tyvärr Bajen repar sig. De vinner mot oss på söndag och därefter börjar det gå "ok" för dem.

Ser ingenting i Bajens spel som säger att det ska vända, men du kanske har rätt.

Det Hammarby jag såg mot oss på Gamla Ullevi för ett par månader sen var resultatet till trots det överlägset mest håglösa lag jag sett den här säsongen. Typ inklusive det Walesiska laget vi mötte nyligen.

Stört dåliga var dom.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-07-21 kl. 18:25.
Citera
2016-07-21, 18:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vad får dig å tro att Gefle påbörjat en bra streak? Att slå KFF hemma 11 mot 10 är inget som får mig å tro på ett trendbrott.

Nej som de flesta tror jag Gefle & Falkenberg redan är avsågade, sen finns det 3-4 lag som kämpar om att undvika kvalplats och där har Djurgården bäst läge efter sina ganska tunga nyförvärv. Angående Hammarby (Kanske vore mer passande i Sillytråden men låt gå) är det ju ovanligt tyst på sillyfronten? Förutom en skadad Petter som kommer va världsklass i allsvenskan/superettan nästa år
Citera
2016-07-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ser ingenting i Bajens spel som säger att det ska vända, men du kanske har rätt.

Det Hammarby jag såg mot oss på Gamla Ullevi för ett par månader sen var resultatet till trots det överlägset mest håglösa lag jag sett den här säsongen. Typ inklusive det Walesiska laget vi mötte nyligen.

Det kommer få ett nytt självförtroende på söndag. Har på riktigt ångest.

Eller så repar vi oss och smäller dit dem med 4-0. Då åker de garanterat ur. Hoppas på det!
Citera
2016-07-21, 18:41
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Stört dåliga var dom.

Du ser ingenting i Bajens spel som säger att det ska vända? Menar du att du har utgått ifrån en enda match när du skrivit alla dina(många) inlägg om oss? Framåt så är det 5 lag i Allsvenskan som har gjort fler mål än oss. Jämför med t ex AIK på 5:e plats som har gjort 21 mål, vi har gjort 26.

Problemet är ju utan tvivel bakåt. Visst att offensiven oftast ser skit ut, men när vi talar om nedflyttning så producerar vi ju alldeles för mycket framåt för att det skulle vara problemet. Problemet just nu är ju helt klart bakåt och där finns det ju väldigt konkreta saker att åtgärda, precis som förra säsongen. Frågan är om Nanne vill det.
Citera
2016-07-21, 18:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Du ser ingenting i Bajens spel som säger att det ska vända? Menar du att du har utgått ifrån en enda match när du skrivit alla dina(många) inlägg om oss? Framåt så är det 5 lag i Allsvenskan som har gjort fler mål än oss. Jämför med t ex AIK på 5:e plats som har gjort 21 mål, vi har gjort 26.

Problemet är ju utan tvivel bakåt. Visst att offensiven oftast ser skit ut, men när vi talar om nedflyttning så producerar vi ju alldeles för mycket framåt för att det skulle vara problemet. Problemet just nu är ju helt klart bakåt och där finns det ju väldigt konkreta saker att åtgärda, precis som förra säsongen. Frågan är om Nanne vill det.

Sett ett gäng andra matcher, tog matchen mot er på plats som exempel då jag tyckte ni var sämst av alla lagen vi haft på besök.

Sett 5-6 matcher i år med er på tv typ.
Citera
2016-07-21, 18:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vad får dig å tro att Gefle påbörjat en bra streak? Att slå KFF hemma 11 mot 10 är inget som får mig å tro på ett trendbrott.

Nej som de flesta tror jag Gefle & Falkenberg redan är avsågade, sen finns det 3-4 lag som kämpar om att undvika kvalplats och där har Djurgården bäst läge efter sina ganska tunga nyförvärv. Angående Hammarby (Kanske vore mer passande i Sillytråden men låt gå) är det ju ovanligt tyst på sillyfronten? Förutom en skadad Petter som kommer va världsklass i allsvenskan/superettan nästa år

För att Gefle är Gefle och ALLTID klarar sig kvar....De kan ha en hyfsad räddningsplanka i oss också, likt dif hade 2009.

Och gällande silly så tror jag INTE det är rätt väg att panikvärva sig ur krisen "bara för att". Vår trupp ska hålla allsvensk klass, men vi kan likt förbannat mycket väl åka ut om man inte inser allvaret i situationen.

Sen ska nog förväntningarna på Petter, oavsett division, inte hållas särskilt höga (lex Rami och Khalili). Tror man annat har man rätt nyligen blivit bajare och kan inte sin historia
Citera
2016-07-21, 18:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe

Valid point. 2009 var problemet att vi hade INGEN som kunde producera framåt, och det var därför vi åkte ut (även om försvaret med Igor Armas i spetsen också var rätt kasst).

Läser på svenskafans att stämningen på träningarna ändå verkar vara god, så jag får väl kanske ta tillbaka lite av det jag sagt förut, nämligen att det har spruckit mellan ledarna och spelartruppen Hur sjukt det än må låta så är det viktigaste att spelarna håller sig kalla och inte börjar "kämpa för mycket", för då slår det oftast slint i skallen på en.
Citera
2016-07-21, 20:17
Medlem
bagarn29s avatar
Gefle, ÖFK, Bajen och DIF får gärna slåss om de tre sista platserna och FFF får klara sig kvar. Jag har inget emot lagen mer än att alla fyra spelar på plast.
Citera
2016-07-21, 23:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
För att Gefle är Gefle och ALLTID klarar sig kvar....De kan ha en hyfsad räddningsplanka i oss också, likt dif hade 2009.
Äh trender är till för att brytas, finns inte mycket som talar för Gefle i år vilket är tråkigt ur resesynpunkt men skönt ur alla andra vinklar.
Citat:
Och gällande silly så tror jag INTE det är rätt väg att panikvärva sig ur krisen "bara för att". Vår trupp ska hålla allsvensk klass, men vi kan likt förbannat mycket väl åka ut om man inte inser allvaret i situationen.
Rätt och rätt, ingen väg är fel om det hjälper er till säkrat allsvenskt kontrakt. Vi var ju i en liknande situation 2010 och om inte Helgi Danielsson, M.Bangura & Turina anslutit tror jag vi hade åkt ur.
Citat:
Sen ska nog förväntningarna på Petter, oavsett division, inte hållas särskilt höga (lex Rami och Khalili). Tror man annat har man rätt nyligen blivit bajare och kan inte sin historia
Mjo det här är bra mycket mer att ha fötterna på jorden än alla verbala avsugningar man hört sen Petter signa, han är långtidsskadad och börjar bli till åren, ganska naivt å förvänta sig en spelare av rang när han gör comeback (även fast det kan bli så).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in