2016-05-20, 15:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jo jag tänker inte diskutera det vidare, jag har ändå läst på om saken, lagt fram det här och det fortsätter tjafsas ändå. Jag påstår verkligen inte att någon har rätt eller fel i sakfrågan men jag hade faktiskt väntat mig mer respons i det här fallet efter min utläggning.

Respons = att folk håller med dig?

För respons har du ju fått? Folk tycker bara inte som du.
Citera
2016-05-20, 15:44
Medlem
Hoppas att Falkenberg kan sätta käppar i hjulet för AIK i kvällens Niclas Eliasson-derby.
Citera
2016-05-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Respons = att folk håller med dig?

För respons har du ju fått? Folk tycker bara inte som du.
Det handlar inte om vad folk tycker här. Men jag orkade inte diskutera saken vidare och därför forskade jag i det. Sedan om folk fortsätter tjafsa om det trots att jag lagt fram alla fakta får stå för dom.

För min del får gärna EM dra igång snart så denna tråd får vila.
Citera
2016-05-20, 15:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det handlar inte om vad folk tycker här. Men jag orkade inte diskutera saken vidare och därför forskade jag i det. Sedan om folk fortsätter tjafsa om det trots att jag lagt fram alla fakta får stå för dom.

För min del får gärna EM dra igång snart så denna tråd får vila.

Vilket derby ser du framemot mest då?
Citera
2016-05-20, 15:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jo jag tänker inte diskutera det vidare, jag har ändå läst på om saken, lagt fram det här och det fortsätter tjafsas ändå. Jag påstår verkligen inte att någon har rätt eller fel i sakfrågan men jag hade faktiskt väntat mig mer respons i det här fallet efter min utläggning.
Japp, du har läst på och kommer med text som ska styrka dina argument men när jag slår hål på dom skriver du att texten inte är skriven av dig.. Då är frågan varför du tog med det från första början?

Intressant att du är helt insnöad på att Östersund-GIF Sundsvall är ett derby och sedan skriver "Jag påstår verkligen inte att någon har rätt eller fel i sakfrågan" alltså ger du dig in i en diskussion, är partisk, men påstår dig själv inte ha rätt. Klokt.
Citera
2016-05-20, 15:46
Medlem
Keldons avatar
Gefle är ledande i Europa på Fair Play enligt Wikipedias sammanställning av respect-rankingen 1995-2015. Men varför hörs det om detta så sällan i svensk media?

Gefle verkar inte heller använda detta i sin profilering. Ytterst konstigt tycker jag.
Citera
2016-05-20, 15:48
Medlem
Tråkigt att Azdz minutiösa researcharbete bemöts med total ignorans.
Citera
2016-05-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Japp, du har läst på och kommer med text som ska styrka dina argument men när jag slår hål på dom skriver du att texten inte är skriven av dig.. Då är frågan varför du tog med det från första början?

Intressant att du är helt insnöad på att Östersund-GIF Sundsvall är ett derby och sedan skriver "Jag påstår verkligen inte att någon har rätt eller fel i sakfrågan" alltså ger du dig in i en diskussion, är partisk, men påstår dig själv inte ha rätt. Klokt.
Jag kopierade en text om begreppet derby och sedan får folk för sig att jag själv hade hittat på drt. Klart man lackar då.

Men men det är ingen ide att diskutera detta vidare ändå, vi kommer inte längre ändå.
Citera
2016-05-20, 15:50
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i om vem som tar upp det. Hela den diskussionen är ju så oerhört uttjatad och utdragen vid det här laget. Det måste finnas annat att prata om i den här forumdelen.

Ja, det finns det. Det skall t ex bli intressant att se hur Peking lyckas ersätta Traustason, det blir ett riktigt stort avbräck, hans mål igår var förvisso lite billigt, kändes det som Rogne kommer in i situationen helt fel, och är så att säga på fel fot när han rycker förbi, men han har många kvalitéer.
Citera
2016-05-20, 15:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag kopierade en text om begreppet derby och sedan får folk för sig att jag själv hade hittat på drt. Klart man lackar då.

Men men det är ingen ide att diskutera detta vidare ändå, vi kommer inte längre ändå.

Blev det tråkigt för att folk inte tyckte samma sak som du? Eller varför så grinig?
Citera
2016-05-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Blev det tråkigt för att folk inte tyckte samma sak som du? Eller varför så grinig?
Folk får tycka vad dom vill, absolut, men om man läser på och lägger ut det här i forat så vill man ju åtminstone bli lite bättre bemött än att bli anklagad för att vara besserwisser.
Citera
2016-05-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Om min keps blåser av och träffar nedanstående kan det åsamka fysisk (samt psykisk) skada. Just sayin.

Denna diskussion (från framförallt Blåvita) börjar påminna om Shiraks direktör som anmälde till UEFA att han fått ett shotglas av plast på sig under "hetsiga" omständigheter..

Japp, med er historia där ni varit verksamma inom samma område och möts ett flertal gånger genom åren är det helt rättfärdigat att kalla det rivalitet. Likväl är det inget derby.

Klart den kan. Men var ska dra gränsen?

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag säger det, rivalitet etc ska finnas. Det är ju rivalitet när vi på måndag möter Bajen med, men det är inget derby lika lite som er match på lördag.
Jag vänder mig mot att det hela tiden urvattnas som begrepp. Det kallas toppmatcher/stormöten/derbyn/ödesmatch etc inför snart varenda match i serien. Kalla saker för vad det är helt enkelt.
Derby är och förblir när två lag från samma stad möts. Sedan finns det massa andra orsaker till att fler matcher är heta och skapar rejäla känslor. Men som sagt, kalla saker och ting för vad dessa är.

Bl.a. hade GP en större artikel om bollkallarna som inte kunde stå där de brukade pga bangers.
Sedan är det inte direkt lätt för en 12-årig grabb att själv "träda fram" och berätta om sådant utan föräldrar etc så att kräva det är svårt.

MRO får tillträdesförbud i 2 år och 41500 kronor i dagsböter för sitt tilltag.

Förövrigt är det ju inga brister i säkerhetsarbetet beträffande bangern från klubbens sida, man har redan fått klart att man gjort det man kunnat för att säkerställa säkerheten vid insläpp för att förhindra att det tas med in. Dock är det omöjligt att finna något så litet som en banger vid visitering etc och "bengalhundar" klarar tydligen inte heller av att hitta en sådan.

Beträffande när hockeyidioten sprang in på plan (att VF inte sparkat honom åt h-e är en gåta) var det givetvis uselt att han kom in men på vilken allsvensk arena är det egentligen speciellt svårt att ta sig in från långsidorna (detta var dessutom vid logerna...) egentligen? Givetvis ingen ursäkt att det är lika uselt på andra ställen men ändå. Det är ett ögonblicksverk att hoppa in.

Jag säger som innan idag att jag köper domen helt och fullt ty så lyder regelverket men jag tycker att alla stora klubbar publikt sett i allsvenskan gemensamt borde fundera fram ett bättre regelverk för detta är ju något som drabbat oss alla någon gång vid avbrutna matcher p.g.a en/några enstaka idioter.

Fusklunda mörkar som vanligt. MRO var en del av det som gjorde att SvFF beslutade som man gjorde.

Citat:
Har läst på i frågan. Läs gärna mitt återstående inlägg.

Vi skiter i ert jävla plastmatch,inget av lagen förtjänar att spela i dom 2 högsta serierna. Enligt mig pga av era jävla plast mattor.

Citat:
Ursprungligen postat av floer
Fast att det har skett två incidenter är ju inte synonymt med att IFK Göteborg har brustit i sitt säkerhetsarbete. Det är knappast heller så att någon klubb har ett så vattentätt säkerhetsarbete att det går att garantera att ingen får med sig bangers eller liknande in på arenan. Så länge klubben har gjort vad som rimligen kan krävas av dem avseende säkerhetsarbete så ska bötesstraff inte utgå.

Regeln om 3-0 till motståndaren vid avbruten match kräver ju dock inte att den förlorande föreningen faktiskt har brustit i sitt säkerhetsarbete, utan det räcker ju att någon "supporter" till föreningen föranlett matchavbrottet. Således kan alltså IFK Göteborg enligt regelverket förlora matchen med 3-0 utan att för den sakens skull ha brustit i sitt säkerhetsarbete.

Om man inte brustit i säkerheten,varför har då MFF fått 3 gratis poäng,vad har SvFF använt som argument då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in