2016-05-16, 17:06
Medlem
Bestialisks avatar
Jaha, derbydags igen. Sovit dåligt, inte fått något som helst gjort på universitetet idag. Sitter och häver i mig öl för kung och fosterland. Trots detta: försiktigt positiv. Carlos och Isak blir skillnaden idag. 2-1 är mitt tips.
Citera
2016-05-16, 17:08
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hets!
Blomqvist skadar och missar resten utav vårsäsongen. Stort avbräck, han har varit fenomenal och det skapar ytterligare frågetecken. Hadenius eller Tess? Luktar Hadenius. Stabil och säker defensivt men inget bländande i offensiven.
Fan. Mycket skador i år... Helt sjukt att vi ändå leder!

När väntas Bärkroth vara tillbaka? Om han nu petar Tkalkic vill säga...
Citera
2016-05-16, 17:15
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Förbannat skön seger igår. Över hela matchen var det nog välförtjänt med en seger. Resultatet hade lika gärna kunna varit 2-1 eller 3-2 men taffliga avslut och två bra målvakter gjorde sitt. Enormt viktigt att vi fick hålla nollan. En fjäder i hatten och uppsving för självförtroendet bakåt. Dock lite besviken på att vi inte lyckas växla upp mer efter utvisningen och spela mer konstruktivt. Givetvis en effekt av att Elfsborg backade hem ännu mer men spelet framåt låste sig lite väl mycket. Låt Broberg få mer speltid i nästa match mot Gefle och starta på söndag. Sema har varit osynlig nu flera matcher i rad efter sin fina start.
Citera
2016-05-16, 17:18
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Har nästan blivit en vana att supa sig dyngrak innan derbyna för att klara av dem! Blir ju inte bättre av tränarsituationen heller... Skål för gnaget!
Citera
2016-05-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
I just Pakas fall så handlar det om att han inte är uppe i matchtempo än. Han är helt slut även när han bara spelat 30 minuter för att han inte är van vid A-lagsfotboll, så han får agera supersub ett tag till.

Sabah fick debutera igår, vilket är riktigt kul.

Jaha okej, då är jag med. Hoppas han får mer speltid och helst 90 minuter. Tycker han är bättre än både Rieks och dansken på den andra kanten. Gäller för JL att våga lite.
Citera
2016-05-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jaha okej, då är jag med. Hoppas han får mer speltid och helst 90 minuter. Tycker han är bättre än både Rieks och dansken på den andra kanten. Gäller för JL att våga lite.

Rieks i högform är en av Allsvenskans bästa poängspelare. 10 mål och 3 assist förra året(i allsvenskan), från en vänsterkantsposition. Paka kommer få tid, men som sagt, han behöver komma in i det bättre först, som jag ser det, är problemet att vi just nu har två riktiga kantslickare, anfallsspelet blir stelt och lättläst. Yttermittfältarna måste komma in mer i banan, och då drar de med sig bevakning, vilket öppnar upp för Haitam och Emil.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-05-16 kl. 18:48.
Citera
2016-05-16, 18:51
Medlem
Det är väl bara att buga och bocka för den tiden man har dominerat svensk fotboll. Finns inte en chans att vi håller förstaplatsen med spelare som Mitov Nilsson, Bärkroth och Blomqvist borta samtidigt som flera spelare sitter på utgående kontrakt och Kujovic och Nyman lär försvinna samtidigt som Trasten nu garanterat gör det.
Citera
2016-05-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Rieks i högform är en av Allsvenskans bästa poängspelare. 10 mål och 3 assist förra året(i allsvenskan), från en vänsterkantsposition. Paka kommer få tid, men som sagt, han behöver komma in i det bättre först, som jag ser det, är problemet att vi just nu har två riktiga kantslickare, anfallsspelet blir stelt och lättläst. Yttermittfältarna måste komma in mer i banan, och då drar de med sig bevakning, vilket öppnar upp för Haitam och Emil.

Jag har aldrig imponerats av Rieks spelmässigt men hans poängskörd är ju skaplig som du säger. Den där andra dansken saknar dock båda delar.
Citera
2016-05-16, 20:55
Medlem
gato12s avatar
När Jawo är en av lagets bättre spelare så vet man att Djurgården inte är speciellt bra.
Citera
2016-05-16, 20:58
Medlem
Nästan lika illa som vår match igår, Djurgården är inget vidare idag.
Citera
2016-05-16, 21:07
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Nästan lika illa som vår match igår, Djurgården är inget vidare idag.

Nä det är som det varit de senaste årens derby: män mot mesar. Ett lag som vill spela fotboll och ett lag som bara vill därifrån.

Ur spelarsynpunkt är framförallt Tim Björkström och Faltsetas bedrövliga och måste ersättas. Ett annat anfallssätt än spel ut på kanten och inlägg varenda jävla anfall vore inte fel heller.
Citera
2016-05-16, 21:12
Medlem
MrSkargards avatar
Jawo var förvånansvärt bra för DIF, det är inte mer än rimligt att han ersätter Ranegie på topp nästa match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in