2016-05-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tabell konstgräs räknat på snittpoäng
1. IFK Norrköping 2,23 poäng i snitt
2. Elfsborg 2,17
3. IFK Göteborg 1,75

Tabell gräs räknat på snittpoäng
1. AIK 2,23 poäng i snitt
2. IFK Göteborg 2,23
3. IFK Norrköping 2,12

Lite skillnad är det trots allt.

Helt okej snitt för Norrköping ändå. Är lite överraskad. Statistiken visar att man kan spela bra både på konstgräs och vanligt gräs. Vilket är ännu ett argument till att Peking borde byta till en gräsplan så fort som möjligt.

Förstår inte detta vurmande inför konstgräs inom klubben. Speciellt när Mitov Nilsson går ut och ska försvara konstgräset trots att vi alla vet att hans skada beror på fucking konstgräs och är anledningen till hans brutna skenben.

Bort med konstgräs söder om Stockholm!
Citera
2016-05-23, 18:12
Medlem
civilians avatar
De där gräs- och konstgräs-tabellerna som postades antar jag är från förra säsongen?

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bort med konstgräs söder om Stockholm!

Varför just söder om Stockholm, om man får fråga? Bör gälla även för Stockholm i sådana fall.
Citera
2016-05-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
De där gräs- och konstgräs-tabellerna som postades antar jag är från förra säsongen?

Varför just söder om Stockholm, om man får fråga? Bör gälla även för Stockholm i sådana fall.

Stockholm och neråt - gräsplan. Fast nu är ju både Tele2 och Friends multifunktionella arenor som används till olika event och inte bara fotboll så då kan jag köpa att Tele2 har plastmatta och Friends har ju aldrig haft en bra gräsmatta. Norr om Stockholm - konstgräs. Även om jag tror att Uppsala och Gävle faktiskt också kan fixa en bra gräsmatta.
Citera
2016-05-23, 18:39
Medlem
civilians avatar
Citat:
Stockholm och neråt - gräsplan. Fast nu är ju både Tele2 och Friends multifunktionella arenor som används till olika event och inte bara fotboll så då kan jag köpa att Tele2 har plastmatta och Friends har ju aldrig haft en bra gräsmatta. Norr om Stockholm - konstgräs. Även om jag tror att Uppsala och Gävle faktiskt också kan fixa en bra gräsmatta.

Ok. Då är Borås Arena alltså också ursäktad eftersom den används till mer än bara fotboll. Används inte även Peking och Örebros arenor för andra event? Var drar man gränsen? Blir inte många arenor kvar.
Citera
2016-05-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Ok. Då är Borås Arena alltså också ursäktad eftersom den används till mer än bara fotboll. Används inte även Peking och Örebros arenor för andra event? Var drar man gränsen? Blir inte många arenor kvar.

Mig veterligen används inte många fotbollsarenor i Sverige till icke fotbollsrelaterade event.
Citera
2016-05-23, 19:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Är det snittet för förra säsongen eller under vilken period har du räknat?

Jag trodde att hade med länken. Här kommer den: http://blogg.fotbollskanalen.se/sundberg/2016/01/13/kartlaggning-sa-bra-ar-allsvenska-lagen-pa-gras-vs-konstgras/
Citera
2016-05-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker Markus Rosenbergs förslag är bra, om än lite svårlöst på flera håll. Det borde minska underlagets betydelse för resultatet lite grann.
http://www.sydsvenskan.se/2016-05-22/fel-att-man-kan-saga-nej-rosenberg-kraver-andring

Bra förslag, och superteoretiskt sett behöver det faktiskt inte vara ett problem om Tele2 vore uppbokad dagen före för något annat event.
DIF fixade ju en deal med SGA att SGA skall säkerställa (och finansiera) att DIF på Kakanello har samma matta som på Tele2, och som en konsekvens fick även Bajen den dealen på Årsta IP.
Så en av de tre mattorna borde kunna göras ledig för gästande lag dagen före match, vore en självklar gest vad gäller sportsmanship.
Vad gäller gräsplanerna skiftar de ju också från arena till arena, en snustorr ryamatta i Falkenberg är ju inte samma underlag som en nyvattnad och kortklippt Gamla Ullevi.
Citera
2016-05-23, 20:50
Bannlyst
Aik har 3 raka vinster mot 3 bottenlag. Så börja inte prata om guld.
Citera
2016-05-23, 20:58
Medlem
"Äcklig disciplinerad" vinst för Malmö idag. En fantastisk första halvlek, något mindre i andra. Men en mycket väl genomförd match.
Citera
2016-05-23, 21:01
Medlem
Citat:

Friends har visst haft bra gräsmattor.
Citera
2016-05-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen
Malmö kommer vara starkast överlag tror jag och därmed knipa guldet men det går ändå inte att bortse hur mycket Norling betyder för AIK.
Citera
2016-05-23, 21:06
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen

Dessutom får man väl säga att det i det närmaste är rena tursegrar mot de två bottenlagen.
Falkenbergs målis bjöd på två och Gävle bjöd på två i det närmaste omöjliga missar.

De ställs på prov nästa match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in