2016-05-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
ÖSK stänker in 3 baljor i en match dom inte ens imponerar. Luktar topp 3!

Dom kan nog kliva om Peking efter nästa omgång, nog för att vi är bra men vi slår inte ett ÖSK i toppform på borta plan utan Blomqvist, Sjölund och Nikola på mittfältet. Lägg därtill att Bärka var otroligt seg i sin comeback idag efter att Niko fick gå ut efter 6 min och att Trasten redan är i EM/Wien i tanken vilket syns i matchen idag.

Vi har bred trupp men med tilltänkte påläggskalven på mittfältet Eric Smith även han på skade listan blir det svårt att klara 3 så tunga bortfall utan konsekvenser i en toppmatch.

Vinner inte Örebro i storform på hemmaplan mot ett sådant skadeskjutet mittfält så kommer ni inte bli långlivade i toppen av allsvenskan denna säsong.

Så känner ni att ja la över pressen med all rätt på ÖSK nu
Citera
2016-05-19, 21:19
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Djurgårdens SvenskaFans-forum är humor just nu ( jag är fotbollssadist ). Förlusten skylls av vissa på Järnkaminerna och protesten i början av matchen.

Ja, inte mycket vettigt som skrivs där inne.

Ang. protesten så tycker jag att en redan nedbruten person eller ett helt nedbrutet idrottslag mår bäst av stöd och kärlek. Dagens s.k protest spär bara på misären och det hade varit bäst om det hade stannat vid protesterna på läktaren inför laget efter derbyt. Istället skulle man inför dagens match ge känslan av att "nu jävlar gör vi det här tillsammans", då hade vi vunnit den här matchen (mot fucking Kalmar!! Kom igen). Blir det ännu mer protester nästa match nu?

Så jävla besviken just nu.
Citera
2016-05-19, 21:29
Medlem
Difs styrka har alltid varit att man lyckats slå bottenlagen. Slut med det?

Hoppas, hoppas.
Citera
2016-05-19, 21:39
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Dom kan nog kliva om Peking efter nästa omgång, nog för att vi är bra men vi slår inte ett ÖSK i toppform på borta plan utan Blomqvist, Sjölund och Nikola på mittfältet. Lägg därtill att Bärka var otroligt seg i sin comeback idag efter att Niko fick gå ut efter 6 min och att Trasten redan är i EM/Wien i tanken vilket syns i matchen idag.

Vi har bred trupp men med tilltänkte påläggskalven på mittfältet Eric Smith även han på skade listan blir det svårt att klara 3 så tunga bortfall utan konsekvenser i en toppmatch.

Vinner inte Örebro i storform på hemmaplan mot ett sådant skadeskjutet mittfält så kommer ni inte bli långlivade i toppen av allsvenskan denna säsong.

Så känner ni att ja la över pressen med all rätt på ÖSK nu

Haha vi har inte i någon toppstrid att göra. Jag vill bara ta mig upp till de 30 poäng som brukar krävas förr nytt kontrakt.

Gefle överlag bättre i första idag men typiskt den situation de är i så faller de ihop totalt när vi gör 2-0 någon minut in i andra. Bara det att få se Valgardsson lyckas toffla in en boll mot en skulle väl faktiskt kunna knäcka den bästa.

Hade faktiskt koll på att Sjölund stod på två varningar inför kvällen så kändes väldigt bra att se att han fick sin tredje. Är Tkalcic (seriens mest underskattade spelare?) helt borta på söndag? Lutar det åt Hadenius-Tekie i mitten för er del eller hur tänker Janne där?

Hadenius mot RÅP... där kan det smälla!
Citera
2016-05-19, 21:40
Medlem
Dif:s SF-forum just nu är forumdrama när det är som bäst.
Citera
2016-05-19, 21:46
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Haha vi har inte i någon toppstrid att göra. Jag vill bara ta mig upp till de 30 poäng som brukar krävas förr nytt kontrakt.

Gefle överlag bättre i första idag men typiskt den situation de är i så faller de ihop totalt när vi gör 2-0 någon minut in i andra. Bara det att få se Valgardsson lyckas toffla in en boll mot en skulle väl faktiskt kunna knäcka den bästa.

Hade faktiskt koll på att Sjölund stod på två varningar inför kvällen så kändes väldigt bra att se att han fick sin tredje. Är Tkalcic (seriens mest underskattade spelare?) helt borta på söndag? Lutar det åt Hadenius-Tekie i mitten för er del eller hur tänker Janne där?

Hadenius mot RÅP... där kan det smälla!
Första beskedet är positivt i alla fall men vi får väl se. Om inte Tkalcic är disponibel skulle jag köra på detta mittfält: Tekie - Trasten - Hadenius - Bärkroth.
Citera
2016-05-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Gif:en som förhoppningsvis lär dyka upp på Sebastian Erikssons dampanfall efter matchen kommer bli en klassiker.
Här har du video på dampbarnet, haha: http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-eriksson-vansinnig-pa-domaren---vill-ha-straff-pa-stopptid/
Citera
2016-05-19, 21:53
Medlem
Hur bra är Eric Smith egentligen? Värvades inte han som tredje cm efter Sjölund och Blomqvist? Kul att se att Tekie har den platsen just nu iaf. Dock bör Tekie spelas med en bollvinnare bredvid sig annars blir det för ihåligt på mitten. Hade också gärna sett honom i en 4-2-3-1 som framskjuten offensiv mittfältare.
Citera
2016-05-19, 21:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Vilken dröm det hade varit om resterande del av säsongen för söderbröderna handlar om vem som får kvalplatsen. Fast det kommer stanna vid en dröm, det är självklart då båda lagen har mer kvalité i truppen än vad som speglar tabellen för stunden.

Tycker det märks på Djurgården att skallarna helt enkelt inte är på plats, senaste tidens resultat har tydligt påverkat dom psykiskt (inte så konstigt) men det kommer vända, sedan de tre första vinsterna har schemat sett ut såhär: Hammarby (h) Malmö (b) Elfsborg (b) Östersund (h) Göteborg (b) AIK (b) och nu Kalmar (h) vilket är ett ruggigt tufft schema och enda egentliga missräkningen kom idag. Har dom otur ligger dom i farozonen vid uppehållet men nån egentlig bottenstrid tror jag inte dom kommer medverka i.

Skrev nästan samma sak om Hammarby häromdan men skillnaden där gentemot Djurgården är att dom har högre toppar och dalar, kan bjuda på bra spel som mot Helsingborg och Dif, spel som nu mot Malmö där man var värda en poäng iaf men också spel som inte ens når allsvensk klass när dom mötte Östersund och J-Södra. Tror definitivt dom står på mer instabil mark men inte heller där tror jag det blir nåt kvalspel. Skulle Hammarby dock få Israelsson skadad kan det se mörkt ut.
Citera
2016-05-19, 21:55
Medlem
Nu börjar jag faktiskt på fullt allvar tro att Gefles era i Allsvenskan snart är över. När läckte man så pass mycket bakåt under så lång tid senast?
Citera
2016-05-19, 21:57
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Första gången på länge jag slår över från mitt eget lags match för att följa en annan match. Bytte till Göteborg efter 3-0. Den delen jag såg var en ganska tråkig match. ÖSK hade kontroll på händelserna samtidigt som Gefle hade en del boll. ÖSK tog samtidigt tillvara på sina chanser och vann väldigt enkelt utan att imponera så värst mycket. Viktigt för Kalle att få göra mål även om målvaktsagerandet var riktigt märkligt.

Nu är det upp till bevis för vad laget egentligen håller för i de två kommande omgångarna. Norrköping hemma och AIK borta. En skadefri och avstängningsfri trupp (frågetecken dock på Crespo) ger oss bra förutsättningar att få en bra resultat på söndag.
Citera
2016-05-19, 22:09
Medlem
Ruggigt jämnt bakom topptrion nu, tre poäng skiljer mellan fyran Elfsborg(15p) och trettonde placerade Djurgården. AIK(också 15p) har dock en match mindre spelad och lär väl ta minst en pinne imorgon.

Känns ju som att Malmö har rejäl fördel till höstens guldrace. Kommer bli tufft för Norrköping med en förmodad försvagat trupp plus CL-kvalet på det. Vilka andra skulle kunna utmana egentligen? Varken Elfsborg eller Göteborg är några topplag i år, AIK känns inte heller som ett lag som ska kunna utmana. Örebro då? Det har inlett strålande men de kommer nog glida ifrån toppen så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in