2016-05-17, 18:27
Medlem
Shuyins avatar
Kanske var det bara bra att det började blåsa upp till storm i förra veckan. Att vi nu har en nygammal kapten vid rodret, finns mycket att säga om det. Det bästa är väl att vänta och se dock. Men tillsammans med laget så lyckades man ju fint styra skutan åt rätt håll. Hade det varit en mer normal tillställning än ett derby så hade jag sagt att det var en kassaskåp säker seger, men nu var det lite nervositet och bolltapp som gjorde saker lite jobbigare.

Men Djurgården är verkligen inte ett bra fotbollslag. Ranegie såg närmast bakfull ut när han lunsade runt på topp. AIK vände istället upp snabbt och modigt med innermittfältare och det ökade tempot i spelet. Sedan fortsätter vi vara bra på fasta, gott så.

Stefan Ishizaki är AIKs viktigaste spelare, med den rutinen och bollträffen han har. Försiktigt optimistiskt är jag i alla fall, och det trodde jag inte att jag skulle vara inför fortsättningen av Allsvenskan efter förra veckan.
Citera
2016-05-17, 19:05
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Men om man nu ska snacka om misstag så är ju DIF:s uteblivna markering på Hauksson vid hörnan som ger 2-0 snäppet värre.
Antar att Djurgården har någon som är ansvarig för fasta precis som Nebosja i AIK? Men så ska ju spelarna utföra det också.

Hauksson sade själv i intervju att han märkte att deras spelare ogärna gick ut och stötte i sitt zonförsvar, bad Ishi slå hörnan utåt så han kunde smyga in bakvägen.

Men jag tycker att det är ren tabbe av Falsetas. Han timear nicken så otroligt usel och verkar vara lika spänstig som Edward Blom.
Citera
2016-05-17, 19:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Men om man nu ska snacka om misstag så är ju DIF:s uteblivna markering på Hauksson vid hörnan som ger 2-0 snäppet värre.
Antar att Djurgården har någon som är ansvarig för fasta precis som Nebosja i AIK? Men så ska ju spelarna utföra det också.

Om jag inte minns fel så var det väl 4-5 DIF:are runt Hauksson när han går upp och gör tvåan.
Citera
2016-05-17, 19:09
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Men jag tycker att det är ren tabbe av Falsetas. Han timear nicken så otroligt usel och verkar vara lika spänstig som Edward Blom.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag inte minns fel så var det väl 4-5 DIF:are runt Hauksson när han går upp och gör tvåan.
Symtomatiskt för hela Djurgårdens match...har sällan sett ett lag underprestera så i ett jävla Stockholmsderby. Lite kamp och jävlaranamma borde man väl ändå kunna kräva. En Micke Borgqvist som tar ett rött kort för laget; bara för att väcka dem andra. Men det var ingen som klev fram. Verkar saknas ledarfigurer i laget.
Citera
2016-05-17, 19:27
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Kollade reprisen, pausade och räknade, fick det till 7 st runt Hauksson när bollen går in, Falsetas upp i duell, resten står knäpptysta och glor boll.
Citera
2016-05-17, 19:47
Avslutad
Hampus Nilsson behöver ej vara ledsen. Alvbåge gick på samma nit han oxå
I övrigt så tror jag AIK är förbi Peking till sommaruppehållet. De 3 matcherna som är kvar till dess bör AIK ta 9 poäng alla dagar i veckan. och Peking har 3 tuffa matcher till sommaruppehållet.
Citera
2016-05-17, 20:05
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Hampus Nilsson behöver ej vara ledsen. Alvbåge gick på samma nit han oxå
I övrigt så tror jag AIK är förbi Peking till sommaruppehållet. De 3 matcherna som är kvar till dess bör AIK ta 9 poäng alla dagar i veckan. och Peking har 3 tuffa matcher till sommaruppehållet.

Logiken när båda lagen skall möta ÖSK en gång.
Citera
2016-05-17, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Logiken när båda lagen skall möta ÖSK en gång.
Skillnaden är att AIK har örebro på friends
Citera
2016-05-17, 20:16
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ranegie såg närmast bakfull ut när han lunsade runt på topp. .

Han var bakis. Vi var på Malmen iförrgår sen drog vi hem till Matte och rökte en fet.
Citera
2016-05-17, 20:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Skillnaden är att AIK har örebro på friends
Så skillnaden mellan tre poäng alla dar i veckan och tufft möte är hemma/borta? ÖSK´s spelarmaterial har inget med saken å göra?
Citera
2016-05-17, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så skillnaden mellan tre poäng alla dar i veckan och tufft möte är hemma/borta? ÖSK´s spelarmaterial har inget med saken å göra?
Hemma är alltid en fördel. Men visst Örebro kan väl skrälla på friends. Sista skrällen har ej kommit än
Citera
2016-05-17, 20:41
Medlem
Citat:
Symtomatiskt för hela Djurgårdens match...har sällan sett ett lag underprestera så i ett jävla Stockholmsderby. Lite kamp och jävlaranamma borde man väl ändå kunna kräva. En Micke Borgqvist som tar ett rött kort för laget; bara för att väcka dem andra. Men det var ingen som klev fram. Verkar saknas ledarfigurer i laget.

Spelarna är för nervösa, så allting på planen görs en halv sekund för långsamt, för sent osv. Då ser det ut som de knappt försöker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in