Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Förutsätter att Jörgen slår knut på sig själv för att slippa spela Billy. Tyvärr.
Men jag hoppas verkligen på att få se Billy. Spelar vi som mot ÖFK resten av säsongen åker vi ut med marginal.
Jag tror också risken är stor, det finns ju risk att Jörgen ger Seb en vänsterbacksplats före Billy... Seb spelade förvisso vänsterback i början av sin karriär men visst kan såväl SEB som MSD gå före i Jörgens bok. Eller en trebackslinje med Rogne-Hjörtur-Tom. Eller Tobbe som vänsterback med Sköld på topp.
Jag önskar dock se Billy där, mest naturlig vänsterback och mest "lik" Haitam.
Spelade vi ens mot ÖFK? De spelade, vårt lag stod lika still som jag på läktaren...
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Ni är väl medvetna om att det är Peking ni ska möta? Med tanke på att ni egentligen inte imponerat spelmässigt en enda gång den här säsongen och har en trupp som är resultatet av en ekonomisk kris så ska ni vara glada om ni får ett kryss på torsdag.
Nja, nu är ju inte truppen resultatet av en ekonomisk kris direkt... Den kan komma att bli det efter i sommar och framgent men är det inte nu. Sedan att det inte presterats mot ÖFK är en annan femma.
Dock kom det ju ut uppgifter igår/söndags om att vi framöver kan tvingas ändra målsättning etc på grund av ekonomin. Dock vill jag då påpeka att senast det var ekonomisk kris i blåvitt tvingades vi spela med ungtuppar och budgetvärvningar. Då fick vi fram spelare/utvecklade som Berg, Wernbloom, Bjärsmyr, Ragnar, Adam (som då var riktigt bra), Seb, Gurra etc. Det behöver således inte innebära sportslig katastrof.
Dessutom budgetvärvade vi en gubbe som Wallerstedt, sådana gubbar görs fan inte mer!