2016-05-17, 00:52
Medlem
regndroppens avatar
Sam Johnson kräver ett krismöte efter derbyt

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article22830196.ab
Citera
2016-05-17, 07:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article22830196.ab

Känns ändock lätt krystat iomed att man bjudit in fansen till frågestund på onsdag. Nu skulle man vilja vara en fluga på väggen på Djurgårdens kansli för att höra hur nervösa man är inför den.
Citera
2016-05-17, 07:53
Avslutad
Hur ser kontraktssituatuionen ut för Radetinac? Han är två nivåer över närmsta Djugårdare (tre nivåer jämfört med Ranegie).
Senast redigerad av se_där... 2016-05-17 kl. 08:04.
Citera
2016-05-17, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
En Ranegie som inte sköter sig och inte presterar?
Kommer han då gå ut och gnälla snart på att DIF inte kan ta hand om personligheter som honom och att hela den klubben måste lära sig ta hand om olika personligheter samt lägga om träningen så den passar just honom?
Det känns igen det där... Han var bra i Häcken och MFF men efter det har han ju inte rosat marknaden direkt.

Nåväl, själv har man redan glömt själva fotbollen i Östersund och tar sikte på Peking och Bajen hemma under torsdagen respektive måndagen.
Det skall bli intressant att se Billy (som jag förutsätter att det blir) spela till vänster i backlinjen på denna nivån även om han kunde fått en lättare match än Peking hemma att visa det på. I övrigt tror jag inte Jörgen gör några förändringar även om det vore på sin plats.
Som sagt seger på torsdag och poängskörden ser bra ut trots allt. Spelar vi som senast dock så har vi en garanterad torsk.
Citera
2016-05-17, 08:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
En Ranegie som inte sköter sig och inte presterar?
Kommer han då gå ut och gnälla snart på att DIF inte kan ta hand om personligheter som honom och att hela den klubben måste lära sig ta hand om olika personligheter samt lägga om träningen så den passar just honom?
Det känns igen det där... Han var bra i Häcken och MFF men efter det har han ju inte rosat marknaden direkt.

Nåväl, själv har man redan glömt själva fotbollen i Östersund och tar sikte på Peking och Bajen hemma under torsdagen respektive måndagen.
Det skall bli intressant att se Billy (som jag förutsätter att det blir) spela till vänster i backlinjen på denna nivån även om han kunde fått en lättare match än Peking hemma att visa det på. I övrigt tror jag inte Jörgen gör några förändringar även om det vore på sin plats.
Som sagt seger på torsdag och poängskörden ser bra ut trots allt. Spelar vi som senast dock så har vi en garanterad torsk.

Förutsätter att Jörgen slår knut på sig själv för att slippa spela Billy. Tyvärr.

Men jag hoppas verkligen på att få se Billy. Spelar vi som mot ÖFK resten av säsongen åker vi ut med marginal.
Citera
2016-05-17, 08:36
Medlem
MrSkargards avatar
Ni är väl medvetna om att det är Peking ni ska möta? Med tanke på att ni egentligen inte imponerat spelmässigt en enda gång den här säsongen och har en trupp som är resultatet av en ekonomisk kris så ska ni vara glada om ni får ett kryss på torsdag.
Citera
2016-05-17, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen

Skulle vara vansinnig om jag var Sam Johnson!
Får idiotpassningar då och då som går ut mot hörnflaggan, möter han bollen och sprintar förbi motståndare har han ingen att spela till när han närmar sig straffområdet, de ggr han får boll är när han står still och oftast skjuter stillastående, när han inte springer till sig lägen själv!
Citera
2016-05-17, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Förutsätter att Jörgen slår knut på sig själv för att slippa spela Billy. Tyvärr.

Men jag hoppas verkligen på att få se Billy. Spelar vi som mot ÖFK resten av säsongen åker vi ut med marginal.

Jag tror också risken är stor, det finns ju risk att Jörgen ger Seb en vänsterbacksplats före Billy... Seb spelade förvisso vänsterback i början av sin karriär men visst kan såväl SEB som MSD gå före i Jörgens bok. Eller en trebackslinje med Rogne-Hjörtur-Tom. Eller Tobbe som vänsterback med Sköld på topp.
Jag önskar dock se Billy där, mest naturlig vänsterback och mest "lik" Haitam.

Spelade vi ens mot ÖFK? De spelade, vårt lag stod lika still som jag på läktaren...

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ni är väl medvetna om att det är Peking ni ska möta? Med tanke på att ni egentligen inte imponerat spelmässigt en enda gång den här säsongen och har en trupp som är resultatet av en ekonomisk kris så ska ni vara glada om ni får ett kryss på torsdag.

Nja, nu är ju inte truppen resultatet av en ekonomisk kris direkt... Den kan komma att bli det efter i sommar och framgent men är det inte nu. Sedan att det inte presterats mot ÖFK är en annan femma.

Dock kom det ju ut uppgifter igår/söndags om att vi framöver kan tvingas ändra målsättning etc på grund av ekonomin. Dock vill jag då påpeka att senast det var ekonomisk kris i blåvitt tvingades vi spela med ungtuppar och budgetvärvningar. Då fick vi fram spelare/utvecklade som Berg, Wernbloom, Bjärsmyr, Ragnar, Adam (som då var riktigt bra), Seb, Gurra etc. Det behöver således inte innebära sportslig katastrof.
Dessutom budgetvärvade vi en gubbe som Wallerstedt, sådana gubbar görs fan inte mer!
Citera
2016-05-17, 08:51
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Nja, nu är ju inte truppen resultatet av en ekonomisk kris direkt... Den kan komma att bli det efter i sommar och framgent men är det inte nu. Sedan att det inte presterats mot ÖFK är en annan femma.

Dock kom det ju ut uppgifter igår/söndags om att vi framöver kan tvingas ändra målsättning etc på grund av ekonomin. Dock vill jag då påpeka att senast det var ekonomisk kris i blåvitt tvingades vi spela med ungtuppar och budgetvärvningar. Då fick vi fram spelare/utvecklade som Berg, Wernbloom, Bjärsmyr, Ragnar, Adam (som då var riktigt bra), Seb, Gurra etc. Det behöver således inte innebära sportslig katastrof.
Dessutom budgetvärvade vi en gubbe som Wallerstedt, sådana gubbar görs fan inte mer!

Hade ju haft något emot om vi bara rensar ut vårt åldersstigna lag som bevisligen inte kan sättas ihop bra nog för att vinna. Truppen vi har är för dyr för att motivera att ha kvar såvida vi inte vinner eller når EL. Att komma typ 3:a och åka ut mot nåt blåbärslag från typ Ungern igen, då är det kris på riktigt och då är det bara att rea ut alla spelare över 24 typ och börja om med målsättningen att vinna svarta siffror samt hitta något som håller på sikt.
Citera
2016-05-17, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Hur ser kontraktssituatuionen ut för Radetinac? Han är två nivåer över närmsta Djugårdare (tre nivåer jämfört med Ranegie).

Svarar mig själv.
Antar att det är på utgående då Kristoffersson skriver att kontraktsförhandlingar pågår. Bara hoppas att gårdagens incident får Radetinac att se sig om efter annan klubb.
Citera
2016-05-17, 09:58
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det är väl bara att buga och bocka för den tiden man har dominerat svensk fotboll. Finns inte en chans att vi håller förstaplatsen med spelare som Mitov Nilsson, Bärkroth och Blomqvist borta samtidigt som flera spelare sitter på utgående kontrakt och Kujovic och Nyman lär försvinna samtidigt som Trasten nu garanterat gör det.
Det osar djurgårdspessimism om det inlägg. Visst, de kommande tre matcherna blir skitsvåra nu när inte bara Mitov Nilsson och Bärkrorh är borta, utan även Blomqvist. Men att Nyman och Kujovic försvinner i sommar är jag inte alls så säker på. Jag räknar nästan med att de stannar säsongen ut.
Citera
2016-05-17, 10:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Svarar mig själv.
Antar att det är på utgående då Kristoffersson skriver att kontraktsförhandlingar pågår. Bara hoppas att gårdagens incident får Radetinac att se sig om efter annan klubb.

Vadå incident? En incident är när ett gäng fjollor springer ner på planen på Söderstadion, det som hände igår var ingen incident. Den enda som fatta att han aldrig mer är välkommen är kolasnortarn Ranegie~

Och Pelle "frågetecknet" Olsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in