2016-05-13, 21:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Norling är en trevlig man och en profil. Enligt Wiki har han följande meriter som tränare.
2005 1:a i superettan (AIK)
2013 1:a i allsvenskan och supercupen (Malmö)
Sedan blev det Brann. Någon som såg några matcher med dem och vad vi kan förvänta oss för spel utöver olika startelvor varje match. ☺
Vilken förändring tror ni styrelsen förväntar sig. Jag tror kanske mer energi/laddning "Vi mot resten av världen" i stormatcher där vi haft det svårt. Alm har varit bra på att utveckla och lyfta fram spelare. Norling kanske kan få ut mer av befintligt material? Vad är ni i Malmös känsla för Norlings styrkor?

Rätt kass matchcoach, det enda draget han hade när MFF låg under på slutet vad att sätta upp en mittback
Saknar fingertoppskänsla
Troublemaker, bråket med Per Ågren
Lite för taktiskt principfast

Bra självförtroende
Bra för att få ihop gruppen
Bra på att hitta nya kreativa och innovativa lösningar. Två exempel är när han gjorde Albornoz till högerback och Halsti till defensiv mittfältare. Räkna kanske med något sådant drag.

Kommer säkert på något mer senare.
Citera
2016-05-13, 21:38
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Mixa Norling mycket i startelvan i MFF?

Inte mer än nödvändigt. Kommer ihåg att han alltid bytade ut Emil Forsberg efter en timme.
Citera
2016-05-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Norling är en trevlig man och en profil. Enligt Wiki har han följande meriter som tränare.
2005 1:a i superettan (AIK)
2013 1:a i allsvenskan och supercupen (Malmö)
Sedan blev det Brann. Någon som såg några matcher med dem och vad vi kan förvänta oss för spel utöver olika startelvor varje match. ☺
Vilken förändring tror ni styrelsen förväntar sig. Jag tror kanske mer energi/laddning "Vi mot resten av världen" i stormatcher där vi haft det svårt. Alm har varit bra på att utveckla och lyfta fram spelare. Norling kanske kan få ut mer av befintligt material? Vad är ni i Malmös känsla för Norlings styrkor?
Min känsla från tiden i MFF är att gruppen var riktigt stark, jag kan inte komma ihåg någon upplaga som känts mer harmonisk och sammansvetsad än under Rikard. Grundspelet i laget var redan satt av Roland Nilsson och det förvaltades väl av Rikard. Om jag ska kritisera honom för något så är det att vi inte hade någon fungerande reservplan, om spelet knöt sig så fick Pontus Jansson springa upp på topp och stångas vilket nästan aldrig gav resultat. Ibland kunde det bli riktigt märkligt när Rikard skulle göra smarta drag som i sista matchen på Råsunda där Ivo Pekalski fick spela mittback och Filip Helander härjade på topp. I Europa blev vi duktigt straffade av vår naiva ambition att spela ut våra motståndare, något Rikard inte kunde/ville ändra på.

Sammantaget så är Rikard Norling en mycket sympatisk människa, en härlig profil och en duktig tränare. Jag saknar åren då han var vår tränare, hela föreningen andades utveckling, framåtanda och optimism när det idag mest handlar om gnäll, höga förväntningar och mättnad.
Citera
2016-05-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kan Alm vara en kandidat till att ta över Häcken månntro? Det har snackats en del om att Potter skall vara aktuell efter säsongen men jag skulle nog föredra Alm, tycker han har gjort ett formidabelt jobb i AIK.

Skulle nog vara skönt för Alm att slippa hybrisen, och ta hand om ett lag i lugn och ro.
Peter Gerhardsson skulle inte vara helt fel att få till Bajen då
Citera
2016-05-13, 22:29
Medlem
Jontalinens avatar
Mitt i all kalabalik dök det klassiska klippet upp på aftonbladet med Mutumba som drar av smällare när Backman blir intervjuad om att Maestorovic inte dök upp på träningen. Intervjun med Martin är verkligen guld!

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/14914

Citat:
- Vad tycker du om Daniels agerande?

M: Daniel Gustavsson?

- Maestorovic

M: ... att han inte... vadå??

- Att han inte dök upp på samlingen till matchen

M: Jag vet ingenting, jag kan inte uttala mig. Jag är fel person att uttala mig, jag har gjort liknande saker själv.

- Har du pratat med Daniel?

M: Nej jag har inte gjort det, var försenad idag, skulle fixa grillen (?) på mina tänder.
Citera
2016-05-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Skulle nog vara skönt för Alm att slippa hybrisen, och ta hand om ett lag i lugn och ro.
Peter Gerhardsson skulle inte vara helt fel att få till Bajen då
Tror jag har läst nånstans att Gerhardsson spelade i Hammarby när han var aktiv. Så han lär ju knappast tacka nej ifall frågan dök upp.
Citera
2016-05-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tror jag har läst nånstans att Gerhardsson spelade i Hammarby när han var aktiv. Så han lär ju knappast tacka nej ifall frågan dök upp.
Vadå tror? Gerhardsson spelade i Hammarby 82'. KlaTT han vill tillbaka. Däremot är det ju inget som talar för att han gör det bättre än Nanne.

Jag är nöjd med vår ledning. Snart börjar det visa sig när folk i stockholmsområdet likt Nebez Kurban börjar uttala sig.
Citera
2016-05-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vadå tror? Gerhardsson spelade i Hammarby 82'. KlaTT han vill tillbaka. Däremot är det ju inget som talar för att han gör det bättre än Nanne.

Jag är nöjd med vår ledning. Snart börjar det visa sig när folk i stockholmsområdet likt Nebez Kurban börjar uttala sig.
Vart skrev jag att han skulle göra det bättre än Nanne? Påpekade bara att hasn tillhört klubben tidigare och har ju som det verkar ha kört fast lite i Häcken. Ett miljöombyte kanske kan behövas i det här fallet.
Citera
2016-05-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kan Alm vara en kandidat till att ta över Häcken månntro? Det har snackats en del om att Potter skall vara aktuell efter säsongen men jag skulle nog föredra Alm, tycker han har gjort ett formidabelt jobb i AIK.
MFF efter Kuhn i sommar? Bättre rubriker.
Citera
2016-05-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

Gerhardsson lirade i Bajen i 9 år! Var en jävligt vass forward. Enligt mej så är nanne jävligt feg som tränare, och tar han inte Bajen ett par placeringar uppåt i tabellen i år så är det skandal.
Han har ju hyfsade resurser. Peter står för en mycket attraktivare fotboll.
Citera
2016-05-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Gerhardsson lirade i Bajen i 9 år! Var en jävligt vass forward. Enligt mej så är nanne jävligt feg som tränare, och tar han inte Bajen ett par placeringar uppåt i tabellen i år så är det skandal.
Han har ju hyfsade resurser. Peter står för en mycket attraktivare fotboll.
Samt att PG egentligen varit i Häcken lite för länge. Vad är det, sjunde året? Känns lite som att Häcken behöver en ny röst i omklädningsrummet. PG må vara väldigt populär och spela en rolig och attraktiv fotboll men det är nog kanske dags att prova något nytt.
Citera
2016-05-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Samt att PG egentligen varit i Häcken lite för länge. Vad är det, sjunde året? Känns lite som att Häcken behöver en ny röst i omklädningsrummet. PG må vara väldigt populär och spela en rolig och attraktiv fotboll men det är nog kanske dags att prova något nytt.
De tog väl just titeln och ska spela i Europa. Det ska inte Malmö. Att sparka tränaren då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in