2016-05-06, 21:15
Medlem
Vad ska man se denna omgång. Är Heif-Malmö den "heta" matchen? Hade det varit hockey hade man kallar Jönköping - Peking för ett derby?
Citera
2016-05-06, 21:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad ska man se denna omgång. Är Heif-Malmö den "heta" matchen? Hade det varit hockey hade man kallar Jönköping - Peking för ett derby?

Ska ändå bli intressant att se Norrköping på Stadsparksvallens svårspelade gräs. Efter vad vi såg i Falkenberg.
Citera
2016-05-06, 21:37
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
En fredagsmatch är skön att se hemma på TV när andra lag spelar.
Nog för att det troligen är smart att hoppa över fredagsmatcher i Sthlm och Gbg men varför skulle man som supporter ha något emot det? Kan inte tänka mig ett bättre sätt att starta helgen.
Citera
2016-05-06, 21:46
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ska ändå bli intressant att se Norrköping på Stadsparksvallens svårspelade gräs. Efter vad vi såg i Falkenberg.
Varför är det svårspelat? Är det långt så att spelet ska gå långsammare...?
Citera
2016-05-06, 21:52
Bannlyst
Jag undrar varför Blåvitt ALDRIG har några matcher på fredagar eller lördagar, bara sända eller måndag, ibland mitt i veckan. Gillar att kolla fotboll och dricka öl, vilket jag bara gör fredag och lördag....
Citera
2016-05-06, 23:17
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Varför var du emot det? Jag vill ha en fredagsmatch med start 20.00.

I första hand pga traditionens makt, alltid farligt med nya påfund. I andra hand också för att det var en bra lucka att tillfälligt lämna sportbubblan och passa på att idka socialt samlevende utanför denna.

Tillvaron kändes dock snabbt blek utan Falkenberg-Gefle eller liknande att få sätta tänderna i ikväll.
Citera
2016-05-06, 23:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Det har varit en konstiga studsar eller att bollen nästan helt dött. Någon skrev i matchprat tråden att vaktmästarna var glada för att slå ut sand. Det syntes i både MFF- och FFF matcherna, de enda som jag sett helt eller delvis.
Citera
2016-05-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mattan bör vara bättre nu men när MFF var där i andra omgången var den riktigt risig. Kari Arnason gjorde bokstavligt talat en dikeskörning på planen som ledde fram till att Cibicki sköt i ribban. Innan avspark kom det någon dåre med fallskärm som plöjde upp en rejäl reva i planen med sin landning. Säkert mycket bättre nu men någon balkongmatta är det inte.
Citera
2016-05-07, 09:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
En fredagsmatch är skön att se hemma på TV när andra lag spelar.

Precis, en tv-match duger fint att inleda helgen med.

Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag undrar varför Blåvitt ALDRIG har några matcher på fredagar eller lördagar, bara sända eller måndag, ibland mitt i veckan. Gillar att kolla fotboll och dricka öl, vilket jag bara gör fredag och lördag....

Helt värdelöst för oss, tydligen vill klubben helst ha måndagsmatcher då det tydligen drar mest folk traditionellt sett.Jag har förvisso inte undersökt nån statistik på det men det brukar komma upp i resonemanget.
Fredagar är dock ett djävulens påfund beträffande resande för supportrar liksom de flesta vardagsmatcher. Det är perfekt med lördags/söndagsmatcher resmässigt sett och det skall uppmuntras så långt det går.
Därför blir andra halvan av säsongen mycket bättre när vi med största sannolikhet kommer ha alla matcher (så gott som) på söndagar tack vare EL-deltagande.

Idag blir det Östersund-Kalmar, jag tillhör ju dom som inte fallit för Östersund. Kalmar har å sin sida inte direkt ständigt imponerat så det känns väldigt ovisst. Jag tror dock att Kalmar vinner om än knappt.
Citera
2016-05-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har du svårt att fatta eller? Cupfinalen arrangerades av SvFF, inte MFF eller Häcken. Med andra ord så ansvarade främst SvFF för säkerheten, vare sig den hade brister eller ej.

Jo fattar. Och jo jag fattar att om SvFF är värd så kan fansen skicka folk till sjukhusen utan åtgärd. Men när en förning är värd så kan man inte kasta en banger utan att man döms. Dessutom kan DEN OSKADADE person kasta spjut tillbaka mot publiken utan åtgärd.

Så berätta vad jag missat. Tack
Citera
2016-05-07, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Jo fattar. Och jo jag fattar att om SvFF är värd så kan fansen skicka folk till sjukhusen utan åtgärd. Men när en förning är värd så kan man inte kasta en banger utan att man döms. Dessutom kan DEN OSKADADE person kasta spjut tillbaka mot publiken utan åtgärd.

Så berätta vad jag missat. Tack

Du har inte missat något. SvFF straffar inte sig själva.
Om någon misshandlas, så får lagens långa arm försöka få tag i förövaren precis så som det funkar i övriga samhället och så som det BORDE funka när klubbarna är arrangörer.
Citera
2016-05-07, 11:04
Avslutad
Ang Avdics fötter så ser jag på FD att han är tillbaka i träning nu. Har han inte ens kunnat träna med egna skor?!? Reglerar avtalet vad spelarna måste träna i eller har han varit skadad på köpet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in