2016-05-05, 15:12
Medlem
MrSkargards avatar
Den här tråden har förvandlats till en göteborgsk gråtfest. Gå vidare.
Citera
2016-05-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vem har lagt skulden på samhället menar du?

Vad jag vet blev ingen domare eller spelare skadad. Du är medveten om att det kom knallskott från MFF:s sektion också?

I övrigt attackerade en Malmösupporter HEIF:s målvakt fysiskt för ett antal år sedan vilket väl får
anses som lite "värre"

Som sagt straffet är korrekt enligt reglementet men reglementet är kanske "fel"

Har du som läkare bedömt linjemannens skador? Dr Phil borde väl veta att man även kan bli psykisk skada och inte bara fysisk skada.
Men du är väl en hårding som inte skulle bry dig om ett knallskott brann av vid din fot
Dessutom var det mer än en sak som hände under matchen. Skrev inte SvFF att säkerheten inte kunde upprätthållas?
Det innebär att IFK som arrangör brister i sin säkerhet. Och då är det väl rätt att bryta matchen?
Citera
2016-05-05, 15:20
Medlem
Ja släpp den incidenten nu. Man har ju följt regelverket so what? Orka tjafsa liksom?

BTW, tror ni Andreas Alm får vara kvar hela säsongen efter AIK tröga inledning? Med tanke på att 2 av poängtappen kommit mot lag som på pappret ska tillhöra botten så borde han ligga illa till, hade nog krävt hans avgång om jag varit gnagare.
Citera
2016-05-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja släpp den incidenten nu. Man har ju följt regelverket so what? Orka tjafsa liksom?

BTW, tror ni Andreas Alm får vara kvar hela säsongen efter AIK tröga inledning? Med tanke på att 2 av poängtappen kommit mot lag som på pappret ska tillhöra botten så borde han ligga illa till, hade nog krävt hans avgång om jag varit gnagare.

Detta är mer spännande att snacka om än obetydliga lag som Östersund,Örebro,Sundsvall och andra skit lag som spelar på en korkmatta. Dom berör ju inte ens närmast sörjande.

Skulle bli intressant och se reaktioner om MFF vinner liga med 3 poäng och 3+ mål.
Citera
2016-05-05, 15:39
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Tror Alms dagar är räknade. Inte för att han gör ett så dåligt jobb, han gör det bästa han kan med den inkompetenta värvningsstrategi Wesström verkar besitta. Och det är ändå en ganska bra inledning för att vara AIK. Men de urkorkade kraven på Alm gör att det ändå börjar bli krisrubriker, och det var egentligen klart att Alm skulle försvinna redan i julas när det började ryktas om ersättare. Kravet är bara en dålig ursäkt för att kunna sparka honom under/efter säsongen.
Citera
2016-05-05, 15:51
Medlem
skrudiss avatar
Frågan är väl vem som skulle ta över efter Alm. Läst många gnagare nämna Potter, men han tror jag bara har att förlora på att gå dit. Tror att han hellre stannar i ÖFK och blir uppskattad än leva efter AIK:s kravbild.

Annars är det väl the usual suspects: Stahre, Norling, Baxter...
Citera
2016-05-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Skulle bli intressant och se reaktioner om MFF vinner liga med 3 poäng och 3+ mål.

2p hade varit mer intressant, där kan man snacka om oförtjänt guld. stod ju trots allt oavgjort i typ 78e minuten eller vad det var.
Citera
2016-05-05, 16:25
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Detta är mer spännande att snacka om än obetydliga lag som Östersund,Örebro,Sundsvall och andra skit lag som spelar på en korkmatta. Dom berör ju inte ens närmast sörjande.

Som vanligt lika begåvat underhållande inlägg från denna skribent...
Citera
2016-05-05, 16:30
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har knappt läst någonting i tråden sedan i onsdags. Tyckte det var ganska tydligt direkt när det blev klart att matchen inte återupptogs att det skulle bli 0-3. Var bara en tidsfråga egentligen.

Borde Sana få något straff? Ja, det tycker jag. Reagerar i affekt men han tycker det ser ut som att han är väl medveten om vad han gör. Går väldigt demonstrativt ner mot hörnflaggan i cirka femton meter.

Borde Rosseli-Olsen få något straff? Ja, det tycker jag. Borde bli avstängd som samtliga "vanliga" blivit. Att han hävdar att det skulle vara en kul grej förändrar ingenting. Att spelet varit avbrutet ett tag förändrar ingenting heller.

Så tycker inte det är något förvånande med domen överhuvudtaget. Reglerna är ju ganska solklara med vad som gäller. Däremot borde reglerna ses över kan jag tycka. 0-3 för laget som straffas och det resultat som är när matchen bryts till laget som står på andra sidan? Självklart borde ambitionen hela tiden vara att få matchen färdigspelad. Men vad som händer när det är klart att det inte kommer spelas mer. DÄR måste reglerna ses över.

Bara att gå vidare. För Blåvitts del börjar det se bättre ut, trots förlust mot ÖSK såg spelet bättre ut än det gjort tidigare. Mot Malmö var det en helt okej insats. Det samma gäller mot Gefle, trots två insläppa. Med Hermansson och Rogne tillbaka borde det bidra med mer stabilitet i försvaret. Framförallt avsevärt mycket bättre med boll.
Citera
2016-05-05, 16:39
Bannlyst
Äger MFF Swedbank stadion helt nu?
Citera
2016-05-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
2p hade varit mer intressant, där kan man snacka om oförtjänt guld. stod ju trots allt oavgjort i typ 78e minuten eller vad det var.

Jag hoppas att det blir så och att det är Göteborg som är 2:a. Ska bli kul att höra dessa som försvarar MRO och fansen som håller "huliganen" bakom ryggen

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Som vanligt lika begåvat underhållande inlägg från denna skribent...

Dessa lag berör ingen,dessutom spelar dom jävlarna på plast. Det säger det mesta.
Citera
2016-05-05, 17:00
Medlem
Moon The Loons avatar
Idag har vi alltså lärt oss två saker från tomtarna ute i Solna:

Att skrivbordssegrar fortfarande är okej. Nu gäller det bara för resten av Fotbollssverige att hålla tummarna för att denna åtgärd inte kommer att spela en betydande roll i slutändan.

Att hämnd är helt ok - dessutom mot oskyldiga.

Albanien nivå på vårt förbund.

Trist också att Malmö från officiellt håll pushat så hårt för 0-3.
Senast redigerad av Moon The Loon 2016-05-05 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in