2016-04-17, 20:04
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Gissningsvis handla det om Alexander Isak, 16-åringen som starta på topp idag.

Ok, de står bakom honom pga att han är ung och egen produkt då gissar jag på? Tack för infon.
Citera
2016-04-17, 20:07
Medlem
Citat:

Håller på Djurgården och på våra forum verkar det som att någon aikare hade skadat sig och kämpar på sjukhuset men vet ju inte såklart om det stämmer. Känns konstigt att hålla uppe en banderoll hela matchen för en spelare.
Senast redigerad av Yukno 2016-04-17 kl. 20:10.
Citera
2016-04-17, 20:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Ok, de står bakom honom pga att han är ung och egen produkt då gissar jag på? Tack för infon.

Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Håller på Djurgårn och på våra forum verkar det som att någon aikare hade skadat sig och kämpar på sjukhuset men vet ju inte såklart om det stämmer. Känns konstigt att hålla uppe en banderoll hela matchen för en spelare.
Kan vara så också, utgick från att det var support till Isak.
Citera
2016-04-17, 20:18
Medlem
Citat:
...med tanke på färgen A. Wål*nd?
Citera
2016-04-17, 20:19
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ostbåge silade 3 mot AIK och en till idag. Drar på sig gula kort för maskning i parti och minut.

Dags att byta ut glapptruten?
Finns inte så mycket att byta mot eftersom Dahlin är skadad. Att man petar Alvbåge för 17-åriga Dahlgren tror jag inte är aktuellt. Dessutom tycker jag inte att dagens mål är Johns. Får inte släppa till den nicken vid första igen, precis samma läge som vid första mot AIK.
Citera
2016-04-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...med tanke på färgen A. Wål*nd?

Ja det var hans namn som dök upp av det jag läst också.
Citera
2016-04-17, 20:21
Medlem
ArneIIIs avatar
Den här matchen tillhör Kalmar FF som gör en riktigt bra match. Äger hela första och får den precis dit de vill, bra pressat och ett mål på en hörna också. Står upp bra i andra och hotar faktiskt lite smått den halvleken igenom med Antonsson som ensam topp. Albæk kommer inte in i matchen och jag tycker att vi har det mesta att tacka Rieks och Aleesami för. Man kan snacka om marginaler men de var ju på sätt och vis även på vår sida i och med en, enligt mig, mycket märkligt dömd straff.

Gud vad man ville unna Karlsson Lagemyr ett mål idag!

Hårt för Engvall att bli utbytt i paus men jag tycker nog man kunde startat med Boman när man möter Kalmar.

Vem startar med Hysén i Örebro? Vem bör starta?
Citera
2016-04-17, 20:26
Medlem
SGustafsson91s avatar
Fyra omgångar och fortfarande knappt några tendenser till att vi spelar fotboll. Tio, femton minuter i första halvlek mot Häcken och en minut i varje halvlek idag. Det brukar heta att det är en styrka att ta poäng trots att man spelar dåligt, men knappast i varje match...
Citera
2016-04-17, 20:29
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Fyra omgångar och fortfarande knappt några tendenser till att vi spelar fotboll. Tio, femton minuter i första halvlek mot Häcken och en minut i varje halvlek idag. Det brukar heta att det är en styrka att ta poäng trots att man spelar dåligt, men knappast i varje match...
...är det inte så här det sett ut för Blåvitt de senaste åren? Likväl lär vi väl sluta topp tre ändå.
Citera
2016-04-17, 20:54
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
...är det inte så här det sett ut för Blåvitt de senaste åren? Likväl lär vi väl sluta topp tre ändå.
Inte så här krampaktigt och intetsägande spel...
Citera
2016-04-17, 20:56
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Den här matchen tillhör Kalmar FF som gör en riktigt bra match. Äger hela första och får den precis dit de vill, bra pressat och ett mål på en hörna också. Står upp bra i andra och hotar faktiskt lite smått den halvleken igenom med Antonsson som ensam topp. Albæk kommer inte in i matchen och jag tycker att vi har det mesta att tacka Rieks och Aleesami för. Man kan snacka om marginaler men de var ju på sätt och vis även på vår sida i och med en, enligt mig, mycket märkligt dömd straff.

Gud vad man ville unna Karlsson Lagemyr ett mål idag!

Hårt för Engvall att bli utbytt i paus men jag tycker nog man kunde startat med Boman när man möter Kalmar.

Vem startar med Hysén i Örebro? Vem bör starta?
Tycker du är väl hård. Andra halvlek är ju i princip enbart spel på Kalmars planhalva, visserligen med stor hjälp av utvisningen. Först är Kalmar bättre, men de skapar inget förutom målet.

Tycker Boman har gjort sig förtjänt att starta mot Örebro, även om Engvall inte var dålig idag.
Citera
2016-04-17, 20:58
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91

Visst är det en styrka att ta poäng även när man spelar dåligt men man blir ju fundersam när man ser Blåvitt spela fotboll idag. Tycker det går för långsamt och med för dålig precision i passningarna och alldeles för lite rörelse på icke bollförande spelare. Alltför ofta som framförallt Sebbe hellre vänder hem och söker någon back än försöker vända framåt. Anfallarna är också alldeles för osynliga och det saknas en kraftfull offensiv kreatör på mittfältet. Alldeles uppenbart att Rogne saknas enormt i backlinjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in