Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Trodde aldrig jag skulle skriva detta men: Tack för en bra match Blåvitt.
Även om jag hatade varje sekund av den så är det ju precis den här typen av matcher som det ska vara mellan oss. Kamp varje sekund och inte så jävla mycket skönspel.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Ska man vi kritisk så borde vi gjort mer mål men Alvbåge gjorde det grymt bra om man bortser från Brustads 3-3, nicken går ju rakt på och han styr den in i eget mål men detta kompenserar han enormt bra vid Hooivelds nick och Isaks läge, högklass.
Jag förstår inte riktigt varför Alvbåge "hyllas" (kommentatorerna och studion sa samma sak). Visst, han hade en eller två fina räddningar (det förväntar jag mig dock av en målvakt i ett allsvenskt topplag) men i övrigt var han fullkomligt usel i det mesta. Någon av de bra räddningarna han gör är bara på grund av att han står helt felplacerad från första början. Muren han placerar vid Ishizakis mål är usel men han hade kunnat ta den frisparken ändå om han inte varit så rädd för stolpen. Vid 3–3 står han långt bakom mållinjen och fipplar upp bollen i nättaket. Hade han tagit ett kliv framåt hade den aldrig behövt gå in oavsett fippel.
Hade vi haft en bättre målvaktsuppsättning än Erik Dahlin (skadad), en 17-årig junis och en inlånad gaisare(...) hade jag nästan hoppats på att han tar ett tredje gult i nästa match så att vi fick in någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Förövrigt borde Aleesami verkligen fått sitt andra gula där på slutet så att Göteborgarna är nöjda med kryss förstår jag, jag själv är betydligt mer nöjd över att inte förlora detta då min övertygelse som sagt var total.
Solklart gult på Aleesami där så klart, samtidigt är hans första gula lite halvlöjligt. Ja, det är nya direktiv i år men det är väl klart man blir förbannad om man får en hörna mot sig trots att man inte varit i närheten av att nudda bollen och att dessutom Haukur får den på en utsträckt arm.
/feldgrau